نگاه شش روزه به شش کاندیدای شهرداری مشهد
گزینه های شهرداری مشهد بعد از ماه ها بررسی، معرفی شدند؛ بر این اساس ابتدا 18 نفر و سپس 6 نفر برای رسیدن به پست شهرداری انتخاب و بناست در جلسه ای دیگر، از میان این شش تن، فرد مورد نظر برای یک دوره تصدی شهرداری مشهد را بر عهده بگیرد؛ سایت تابناک رضوی بر آن شده تا هر روز به معرفی هر یک از این اشخاص بپردازد و توانمندی این افراد برای تصدی شهرداری مشهد را مورد بحث و بررسی قرار دهد.
کد خبر: ۴۷۱۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱ 02 August 2017

به گزارش تابناک رضوی؛ یکی از گزینه هایی که در جمع شش کاندید برای تصدی شهرداری مشهد قرار دارد، قاسم تقی زاده خامسی است. او که این روزها در تهران ساکن است قصد دارد به مشهد بازگشته وقبول مسئولیت کند. این کاندید شهرداری مشهد که تنها کارشناس ارشد عمران دارد، هیچگونه سابقه مدیریتی و اجرایی نداشته و اکثر فعالیت هایش در بخش خصوصی ختم می شده است. وی هم اکنون مشاور اتاق بازرگانی تهران است.

تحصیلات او این نکته را در ذهن متبادر می کند که ممکن است همانندگذشته، نگاه سخت افزاری نتواند با فروش شهر مقابله کند و ساخت و ساز در اولویت قرار بگیرد. با توجه به اینکه او تا کنون سابقه مدیریتی در مشهد نداشته، نمی توان عملکرد گذشته اش را مد نظر قرار داد و به قضاوت نشست؛ اما این نپختگی تجربی می تواند پایتخت معنوی را با چالش هایی مواجه کند. از جمله چالش های پایتخت معنوی که می تواند با این گزینه پر رنگ تر شود؛ نگاه سخت افزاری به شهر، افزایش ساخت و ساز و فروش تراکم می تواند در دستور کار او قرار گیرد که البته این گفته در حد احتمالات است و نمی توان امری را در مورد او قطعی عنوان کرد. علاوه بر این، سن بالا(حدود 60 سال)  نیز می تواند از نقاط ضعف این کاندید برای مدیریت شهر که هر روزه با مشکلات و مسائل زیاد دست و پنجه نرم می کند، ایجاد کند. با توجه به تغییر نظام ها و ساختارها در سالیان اخیر و اهمیت خلاقیت بر روند های کهنه که در گذشته موجود بوده و بعضا فاقد نتیجه است؛ می تواند نقطه ضعف سن و نداشتن سبقه اجرایی را مورد توجه قرار دهد همچنین عدم پیش بینی مدل مدیریت او پس از قبول مسئولیت، می تواند از جمله ابهامات این انتخاب توسط اعضای شورای شهر باشد. اما از سوی دیگر، شناخت برخی مشکلات گذشته های دور استان می تواند نقطه قوت این کاندید در نظر گرفته شود. او در سال های 66 تا 71 معاونت فنی استانداری بوده و با مسائل استان تا حدی آشنایی دارد اما این روزها توسعه شهر روند پرشتابی به خود گرفته و بعید به نظر می رسد منتخبین شورای شهر او را به عنوان شهردار به مردم معرفی کنند.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
داک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
از یک طرف میگید سابقه مدیریتی نداره از یک طرف میگیداو در سال های 66 تا 71 معاونت فنی استانداری بوده و با مسائل استان تا حدی آشنایی دارد .سواق هم داره مثل 6 سال معاون خدمات شهری کرباسچی در دوره حضورش در شهرداری تهران
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار