فیلم سینمایی «کوه» اثر جدید امیر نادری، کارگردان ایرانی است که پس از گذشت سی سال از اکران آخرین فیلمش، آن را با همکاری یک گروه ایتالیایی ساخته و در ایران اکران می‌کند.
کد خبر: ۴۷۱۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰ 03 August 2017
به گززارش تابناک : امیر نادری کارگردان و نویسنده ایرانی است که او را می توان از جمله کارگردانان تأثیرگذار سینمای موج نو و معناگرای ایران معرفی کرد. آخرین فیلمی که از نادری در سینماهای ایران اکران شد «آب، باد، خاک» بود و پس از آن در سال ۱۳۶۹ به آمریکا مهاجرت کرد و اکنون پس از گذشت سی سال از اکران آخرین فیلمش در ایران، با فیلم «کوه» در سال ۲۰۱۵ با سرمایه گذاری چند کمپانی از جمله تلویزیون ایتالیا تهیه شده‌ به سینمای ایران برگشته است.

این فیلم‌ساز مؤلف ایرانی که در جشنواره ونیز سال گذشته جایزۀ «Jaeger-Lecoultre Glory To The Filmmaker» را از آن خود کرد، دربارۀ فیلم «کوه» که در رشته‌کوه‌های آلپ ایتالیا فیلم‌برداری شده می‌گوید: «با این فیلم خیلی تلاش کردم تا محدوده‌ها و محدودیت‌هایم را پشت سر بگذارم و فراتر از همیشه بروم. در همان ابتدای کار به همه‌ی دست‌اندرکاران تولید فیلم گفتم: مشارکت در ساخت این فیلم مثل رفتن به جهنم است. اما اگر در کنارم بمانید قول می‌دهم که بهشت را خواهید دید و آن بهشت سینما است. من در همه فیلم‌هایم سعی می‌کنم شخصیت‌ها را به فرهنگ‌های مختلف، کشورهای مختلف و موقعیت‌های مختلف ببرم. شخصیت‌های فیلم‌های من همه در نهایت جان به در می‌برند چون باور من بر این است که انسان‌ها همیشه می‌توانند کارهای غیرممکن را ممکن سازند. این فیلم صددرصد در ایتالیا ساخته شده ولی مشکل زبان در آن مطرح نیست و مانند فیلم‌های دیگرم دیالوگ چندانی در آن وجود ندارد.»»

داستان «کوه» که در هفتاد و سومین جشنواره فیلم ونیز در بخش خارج از مسابقه اولین نمایش جهانی‌اش را تجربه کرد، در سال ۱۳۵۰ و دهکده‌ای نیمه‌متروک در دامنه‌های کوهستانی قله‌ای از رشته‌کوه‌های آلپ می‌گذرد و درامی است درباره مردی که می‌کوشد نور آفتاب را به دهکده بازگرداند، روستایی که به دلیل تاریکی غالبش، خانوادۀ مرد به‌سختی در آن دوام آورده است.

از جمله بازیگران ایتالیایی فیلم می‌توان به آندرئا سارتورتی اشاره کرد که در مجموعه‌ی تلویزیونی «رمان جنایی» و فیلم «مأموریت غیرممکن۳» بازی کرده است؛ و همین طور به کلودیا پوتنزا که فیلم «باسیلیکاتا کرانه به کرانه» را در کارنامۀ هنری خود دارد.

علاقمندان برای دیدن این فیلم می توانند، پنجشنبه ۱۲ مراد ماه رأس ساعت ۱۵ به سینما سورۀ اصفهان مراجعه کنند.





منبع : ایمنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار