با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت صورت گرفت:
با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار خراسان رضوی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان و دیگر مسوولان کشوری و استانی، عملیات اجرایی توسعه تصفیه خانه شهرک صنعتی چرمشهر آغاز شد.
کد خبر: ۴۷۲۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹ 03 August 2017
به گزارش تابناک رضوی،دکتر علی یزدانی در این مراسم، به خود کفایی کشور  و استفاده از دانش داخلی در بیشتر بخش های صنعت اشاره و اظهار کرد : با سیاست های حمایتی دولت تدبیر و امید که در کشور انجام شده امروز شاهد هستیم که مطالعات و آماده سازی و اجرای کامل تصفیه خانه ها از جمله طراحی، ساخت و نظارت آن توسط متخصصین داخلی و مطابق با استانداردها و پیشرفته ترین تجهیزات ساخته می شود.   
وي افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی کشور و جلوگیری از هدر رفت منابع آب، مدیریت صحیح آن در تمام بخش ها ضروری است.  
دکتر یزدانی ادامه داد: تمام واحدهای صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور باید توجه ویژه به حفظ و ارتقا محیط زیست داشته باشند زیرا هر اقدام آنها می تواند تبعات و آثار زیست محیطی بهمراه داشته باشد. 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد: یکی از اولویت های مهم ما در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشورتوجه و تمرکز بر مقوله محیط زیست بوده و تمام تلاش خود را برای حفظ  و ارتقا آن انجام خواهیم دادزیرا که توسعه صنعت با رعایت مسائل زیست محیطی امکان پذیر است. 
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خاطر نشان کرد : با توجه به پیگیری های انجام شده در کارگروه پایش واحدهای صنعتی آلاینده، نظارت مستمر و كنترل فاضلاب واحدهاي صنعتي انجام می شود تا تصفيه خانه در ادامه روند فعاليت خود به نحوه مطلوب مورد بهره برداری قرار گرفته و از سرمایه گذاری انجام شده در بخش محیط زیست استفاده بهینه بعمل آید. 
در ادامه این مراسم مهندس فتحعلی محمدزاده, معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خاطرنشان کرد: تامین و تکمیل زیر ساخت های عمرانی در شهرکها و نواحی صنعتی سراسر کشور یک ضرورت است و زیرساختهای لازم برای تمامی شهرک‌ها و نواحی صنعتی باید اجرا شود. 
 محمدزاده اظهار داشت: طرح مدول توسعه و ارتقا تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی چرمشهر با اعتباری افزون بر 180میلیارد ریال اجرا خواهد شد که اعتبارات این طرح از محل اعتبارملی، استانی و جاری و مشارکت واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی چرمشهر تامین خواهد شد. 
وی  افزود: با بهره برداری از این تصفیه خانه در شهرک صنعتی چرمشهر ظرفیت تصفیه روزانه 3000مترمکعب فاضلاب واحدهای صنعتی و تولیدی فراهم خواهد شد. 
معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اشاره کرد: در حال حاضر 73درصد واحدهای صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی تحت پوشش تصفیه خانه فاضلاب هستند. 
محمدزاده با بیان اینکه از برنامه های دولت تدبیر و امید ساخت و ساز پروژه های عمرانی در حوزه صنعت است،افزود: طبق اولویت ها بیشتر برنامه های عمرانی که برنامه ریزی شده  در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تا پایان دولت یازدهم انجام شد و در دولت دوازدهم هم پیگیری و اجرا خواهد شد تا صنعتگران دغدغه ای در خصوص تأمین زیرساخت هانداشته باشند. 
همچنین در ادامه مسعود مهدی زاده مقدم مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی گفت: با توجه به مسئله کمبود آب در استان، استفاده مجدد از پساب یکی از مهم ترین مباحث مطرح در نگرش جامع به منابع آب است و استفاده مجدد ازپساب تصفیه شده تصفیه خانه ها کمک شایانی به حفظ منابع آبی دشت مشهد خواهد کرد. 
وی افزود: امسال دو تصفیه خانه که یکی با ظرفیت 6 هزار مترمکعب تصفیه فاضلاب در روز با اعتبار 160 میلیارد ریال در شهرک صنعتی توس و دیگری با ظرفیت تصفیه 3 هزار مترمکعب فاضلاب در روز و اعتبار 180 میلیارد ریال در شهرک چرمشهر مشهد ایجاد خواهد شد که تا دو سال آینده به بهره برداری می رسد. 
وی افزود: هم اکنون 8 تصفیه خانه فعال با ظرفیت تصفیه 14 هزار مترمکعب در روز فاضلاب واحدهای صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی وجود دارد که  بخشی از پساب های این تصفیه خانه در اختیار شرکت آب منطقه ای برای استفاده مجدد قرار می گیرد. 
مهدی زاده مقدم گفت: میزان آلودگی فاضلاب صنایع چرم به لحاظ کلیه شاخص های زیست محیطی از سایر صنایع بسیار بیشتر است و همین امر سبب شده، هزینه اجرای طرح نسبت به سایر طرح های مشابه بیشتر باشد. 
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 45 شهرک وناحیه صنعتی مصوب، 38 شهرک فعال با استقرار 2 هزار 414 واحد صنعتي بهره برداري شده و اشتغال بالغ بر 71 هزار و 836 نفر را دارا است.

حاشیه:
استاندار خراسان رضوی و هیات همراه برای عزیمت به محل افتتاحیه سوار  ون مخصوص خبرنگاران شد و خبرنگاران و عکاسان هم با ماشین های مستقر در محل به مکان کلنگ زنی در کاروان مراسم افتتاحیه به سمت محل کلنگ زنی عزیمت کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار