معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد:
معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت بر توانمندسازی واحدهای صنعتی در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و استفاده بهینه ازظرفیت هایی که رونق اقتصادی را بدنبال دارد تأکید کرد.
کد خبر: ۴۷۲۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱ 03 August 2017
به گزارش تابناک رضوی، دکتر علی یزدانی در بازدید از شهرک صنعتی تربت جام اظهار کرد: تمام واحدهای صنعتی باید از منابع تولید و برای رسیدن به بهره وری در جهت رشد و توسعه اقتصادی بصورت بهینه استفاده مطلوب کنند، سازمان تمام امور مربوط به صاحبان صنایع را رصد می کند تا همه واحدهای صنعتی بتوانند از حمایت های که دولت یازدهم برای شهرک‌ها و نواحی صنعتی در نظرگرفته بهره ببرند و در دولت دوازدهم هم با جدیت پیگیری و دنبال خواهد داشت. 
وی افزود: تمام اقداماتی که برای واحدهای صنعتی اجرایی می شود گامی مثبت در جهت توانمندسازی، رشد و توسعه آنها است در صورتی که به طور منظم و دقیق از آن بهره گیری شود. 
وی به لزوم بروز بودن واحدهای صنعتی اشاره و  ادامه داد:  باید با استفاده از تکنولوژی ها و ماشین آلات جدید واحدهای صنعتی با کمترین هزینه و استفاده حداکثری از ظرفیت تولید استفاده و بهره برداری کنند تا هم هزینه های آنها کاهش یابد هم توان رقابت پذیری آنها بخصوص در بحث صادرات افزایش یابد. 
دکتر یزدانی بیان کرد: با رویکرد تعاملی دولت تدبیر و امید و با توجه به مشکلاتی که وجود داشت، دولت یازدهم توانست ارتباط اقتصادی بین المللی را ایجاد کند و توانستیم از ظرفیت اقتصادی در راستای کمک به صنایع در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استفاده کنیم.  
وی تأکید کرد: واحدهای صنعتی و تولیدی باید بحث فروش محصولات خود را تخصصی و صادرات گرا قرار دهند و از خدمات مشاوره ای که به صاحبان صنایع در شهرک ها و نواحی صنعتی داده می شود، استفاده کنند. 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: واحدهای صنعتی در حال حرکت سریع به سمت دانش بنیان شدن هستند و آمار 3هزار و 118 واحد در کشور، نشان از این حرکت متناوب است که 158 مورد آن در استان خراسان رضوی مستقر هستند، اين شركت ها در سه زمينه دانش بنيان نوپا, صنعتي و توليد كننده كالا و خدمت، موفق به دریافت مجوز شده اند. 
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خاطر نشان کرد: همه نوع مساعدت در راستای کمک به واحدهای صنعتی و اشتغال مولد و رونق اقتصادی بیش از پیش شهرکها و نواحی صنعتی کشور انجام و مشوق های سازمان بصورت برنامه ریزی شده در حال انجام و اجرا است. 
وی درپایان گفت: هیچ دغدغه ای برای صنعتگران در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور نباید ادامه دار و باقی بماند و هر مسئله ای که در استان نتوانند تصمیم بگیرند بصورت آنی در سازمان رفع می شود تا سرمایه گذاران با خیالی آسوده و با قدرت بیشتر به فعالیت خود بپردازند. 
در ادامه مسعود مهدی زاده مقدم مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی بیان کرد: با سیاست های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران رشد و رونق درفضای کسب وکار استان مطلوب شده و تا پایان سال برنامه و مشوق های مختلف در جهت توانمندسازی واحدها ارائه می شود. 
وی در ادامه به تشکیل کنسرسیوم های صادراتی در دولت یازدهم اشاره و افزود: ایجاد 3 کنسرسیوم جدید در خوشه های صنعتی کفش، زعفران و فرش با هدف توسعه بازار داخلی و خارجی محصولات مزبور در این استان تشکیل شده است. 
مهدی زاده مقدم ادامه داد: تشکیل کنسرسیوم به نوعی شبکه سازی برای یک رده تولیدی محسوب می شود که به ارتقای کمی و کیفی محصولات و ارائه محصول قابل رقابت در بازارهای داخلی و خارجی کمک می کند و این اتفاق برای اولین بار در دولت یازدهم رخ داد. 
وی اظهار کرد: با شکل گیری کنسرسیوم برای خوشه های صنعتی، بسته های حمایتی از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور برای این بخش نیز تعریف شد که تولیدکنندگان در این رده ها از مزایای آن بهره مند شوند. 
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی،خاطرنشان کرد: راه اندازی مرکز آموزش خوشه فرش و آموزش به یک هزار و 500 نفر، راه اندازی مرکز چوب خشک کنی برای خوشه مبلمان، پیگیری توسعه صنعت سفال گناباد از طریق مدل شبکه سازی و طراحی مدل آن برای سوغات مشهد و طراحی برنامه توسعه برای ابریشم بایگ تربت حیدریه را از دیگر اقدامات این نهاد در زمینه توسعه و حمایت از خوشه های صنعتی در دولت یازدهم است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار