گروه فعالیت‌های قرآنی: داور صوت چهلمین دوره مسابقات قرآن اوقاف فارس گفت: رقابت بسیار جدی در میان متسابقان رشته های حفظ در بخش آقایان در این مسابقات وجود داشت به طوری که امتیازات آنان بسیار به هم نزدیک و اختلاف آن در حد صدم بود.
کد خبر: ۴۷۲۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰ 04 August 2017
تابناک فارس به نقل از ایکنا:امیر فتح‌پور، با بیان اینکه سطح مسابقات نسبت به سال‌های گذشته در تمام مقاطع حفظ اعم از ۵، ۱۰، ۲۰ جزء و کل ارتقا یافته است، گفت: رقابت بسیار جدی در میان متسابقان رشته‌های حفظ در بخش آقایان وجود داشت.

وی افزود: در هر مقطع رشته حفظ، دو یا سه حافظ قرآن بودند که با یکدیگر رقابت نزدیکی داشته و در زمینه تجوید، صوت و لحن خوب کار کرده بودند، به طوری که امتیازات بسیار به هم نزدیک و اختلاف آن در حد صدم بود و این مسئله جای امیدواری است و شاید هم اثر این باشد که دو سال پیش مجتبی فردفانی از استان فارس در مسابقات بین‌المللی قرآن اوقاف نفر اول رشته حفظ کل شد.

فتح‌پور، فعالیت‌های موسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) را یادآور شد و گفت: موسسه بیت‌الاحزان در استان فارس حافظان متبحری پرورش داده است که اثرات آن را در سطح استان و به خصوص در مسابقات قرآن شاهد هستیم و بحمد الهی ما اکنون به این سمت می‌رویم که استان فارس به عنوان یکی از قطب‌های حفظ قرآن کشور مطرح شود و خود را در مسابقات اوقاف نشان دهد، کما اینکه ما حافظان قرآن خوبی در سطح مسابقات اوقاف کشور در سال‌های گذشته داشتیم.

این داور مسابقات قرآن به سطح متسابقان رشته‌های قرائت و ترتیل اشاره کرد و گفت: در این رشته‌ها علی‌رغم اینکه شرکت کنندگان خوب و قاریان و مرتلان ممتاز استان حاضر بودند و به لحاظ کمی نیز خوب بود، اما از نظر کیفیت نبست به سال‌های گذشته هیچ پیشرفتی شاهد نبودیم و پدیده‌ای در این دو بخش مشاهده نشد.

وی با بیان اینکه سطح کیفی این دو رشته همانند سال‌های گذشته بود که جا دارد قاریان و مرتلان جوان استان فارس تلاش خود را برای رسیدن به سطح بهتر بیشتر کنند، گفت: در بحث برگزاری مسابقات نیز امسال شاهد تحول خوبی بودیم که اداره امور قرآنی اوقاف برنامه‌ریزی خوبی در این زمینه انجام داده است.

فتح‌پور ادامه داد: نیروهای اجرایی خوبی در دو بخش بانوان و آقایان که به صورت همزمان در حال برگزاری است، به کار گرفته شده است و مسابقات با نظم خاص و برنامه‌ریزی مناسب و منسجمی برگزار می‌شود که جا دارد از دست‌اندرکاران برگزاری این مسابقات در اداره‌کل اوقاف فارس و ناحیه ۳ شیراز قدردانی کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار