رئیس اداره دانش آموزی و پیش دبستانی معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان البرز از برگزاری پنجمین مرحله استانی المپیاد طرح ملی دادرس در استان البرز خبر داد.
کد خبر: ۴۷۳۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶ 06 August 2017

به گزارش تابناک : مهناز قائم پناه با اعلام این خبر اجرای طرح ملی  دادرس، گفت : طرح ملی دادرس (دانش آموز آماده در روزهای سخت ) با هدف ترویج و توسعه ظرفیت های خود امدادی و دگر امدادی در بین دانش آموزان و افزایش سطح ایمنی و کاهش خطر پذیری در جامعه بویژه در مدارس استان برگزار می شود.

 

وی افزود: این طرح یکی از موثرترین طرحهای ملی سازمان جوانان کشور می باشد که دانش آموزان آموخته های امدادی خود را تمرین و از این مهارت در مواقع بحران در جامعه، خانواده و مدرسه به نحو احسن بکار می گیرند.

 

قائم پناه اظهار کرد: پنجمین دوره این طرح ملی از اوایل آذرماه سال گذشته آغاز و منتخبین مسابقات شهرستانی ، انتخاب تیم های برتر جهت شرکت در مسابقات استانی آماده می شوند. این رقابت بین دانش آموزان مدارس دوره متوسطه اول پایه هشتم در فضایی دوستانه در دو بخش ویژه دختران وپسران اجرا می گردد.

 

وی افزود : در استان البرز نیز تعداد 68 مدرسه تحت پوشش آموزش دادرس قرار گرفته است که مسابقات المپیاد آماده مرحله شهرستانی به منظور انتخاب تیم های برتر شهرستان در دهه فجر و مرحله استانی در در دوروزمتوالی یکشنبه و دوشنبه 15 و 16 مردادماه برگزار می گردد.

 

وی اضافه کرد؛ دانش آموزان در طرح ملی دادرس (دانش آموز آماده در روزهای سخت ) با 8 سرفصل پایه از آموزش های همگانی امداد و کمک های اولیه توسط مربیان مجرب این طرح آشنا می شوند .

 

گفتنی است ؛ پناهگیری و خروج ایمن ، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، احیای قلبی ـ ریوی (cpr) ، شکستگی و آتل بندی ، حمل مصدوم ، اطفاء حریق، اسکان اضطراری 8 سرفصل پایه دوره آموزش طرح ملی دادرس می باشد.






منبع : شبستان 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار