رئیس اداره دامپزشکی دهلران از شناسایی 20 واحد غیرمجاز عرضه کننده مرغ زنده در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۴۷۳۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲ 06 August 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ ایوب دارابی اظهار کرد: تاکنون با هماهنگی نهادهای مسئول چهار انبار عرضه مرغ زنده پلمپ شده که سه انبار در شهر دهلران و یک انبار غیرمجاز در شهر زرین آباد در راستای جلوگیری از فعالیت تهدید کنندگان بهداشت عمومی، با دستور مقام قضایی پلمپ شده است.
 
وی افزود: نگهداری، عرضه غیر قانونی و کشتار مرغ خارج از کشتارگاه به سبب انتقال و انتشار بیماری های طیور و نیز انتقال بیماری به واحدهای مرغداری علاوه بر تهدید جدی برای صنعت مرغداری ، از مصادیق تهدید علیه بهداشت عمومی است و به موجب ماده 688 قانون مجازات اسلام می بایست با عرضه کنندگان مرغ زنده برخورد قانونی بعمل آید.
 
رئیس اداره دامپزشکی دهلران تاکید کرد: همچنین به دلیل نبود اطمینان از سلامت مرغ عرضه شده در واحدهای زنده فروشی از همشهریان تقاضا داریم مرغ مصرفی خود را از واحدهای عرضه مرغ کشتار روز و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.
 
دارابی یادآور شد: عرضه مرغ در واحدهای مرغ زنده فروشی خطر انتقال بیماری های قابل انتقال از دام به انسان از جمله آنفلوانزای فوق حاد را افزایش داده و همچنین با ایجاد بوی تعفن و ریختن خون آبه موجب سلب آسایش و آرامش همسایگان و سایر شهروندان می شود.
 
وی اضافه کرد: حدود 20 واحد غیر مجاز عرضه کننده مرغ زنده در سطح شهر دهلران شناسایی شده که برای آنها اخطاریه پلمپ صادر و طی یک برنامه منسجم ظرف هفته جاری با همکاری شهرداری، شبکه بهداشت، محیط زیست، اماکن نیروی انتظامی و دادگستری نسبت به پلمب واحدهای مذکور اقدام می شود.
 
رئیس اداره دامپزشکی دهلران گفت: با توجه به اینکه هدف از پلمپ این واحدها فقط ارتقای بهداشت و امنیت غذایی است، به صاحبان واحدهای یادشده در صورت متقاضی بودن، مجوز واحد عرضه مرغ کشتار روز از طریق نهادهای ذیربط داده می شود./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار