یک فعال رسانه ای گفت: این روزها، اولین آوردگاه برای شورای شهری که عطر خوش مردم‌سالاری را قرار است به جان همشهریان مشهدی برساند شروع شده است.
کد خبر: ۴۷۳۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴ 06 August 2017
تابناک رضوی: این‌گونه باور داریم که اگر گام اول را در هر کاری محکم و استوار برداریم و بَنای محکمی برای هدفی که در پی ایجاد آن هستیم بگذاریم، به‌احتمال‌زیاد خوش‌عاقبت می‌شویم و به هدفمان می‌رسیم. و در مقابل اگر کاری را با سستی و کژی آغاز کنیم، بَنایمان تا ثریا هم کج می‌رود. (البته اگر تا ثریا پیش برود و فرو نریزد)

انتخاب شهردار!

در همین چندین روزی که بحث انتخاب شهردار مطرح شده، فضای مجازی به نفع دموکراسی و آگاهی همگانی به کار افتاده است. در دوره‌های گذشته، همه چیز را لابی نهایی می‌کرد؛ آن هم پشت درهای بسته! اما به مدد فضای مجازی (بگذار راحت‌تر بگویم: در یک کلام تلگرام) همگان لیست افرادی که برای این گزینه کاندیدا شده بودند را مشاهده کردند و عموم همشهریان بر کم و کیف منتظران پست شهرداری مشهد آگاه شدند.

 آنالیز سوابق افراد، توانمندی‌ها، نظرات گروه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی شهر و حتی نظرات اعضای شورای شهر درباره هرکدام مکرراً به اطلاع رسید و این مجموعه رفتار چیزی جز دموکراسی و مابعد دموکراسی نیست.

این قلم در این مجال نمی‌خواهد، از صفات مناسب برای شهردار شدن نام ببرد که البته مطلبی واضح است و واضح است که باید مدرک دانشگاهی شهردار، مرتبط با امور شهری باشد و واضح است که شهردار مشهد باید سابقه مثبت مدیریتی در سطح شهر، استان و کشور داشته باشد و هم اینکه با بدنه جریان اصلاحگری به نحو صمیمانه رابطه داشته باشد و امروز تا همیشه خود را مدیون این تفکر بداند...

نکته‌ای که خواهان تکرار آن هستم، این است که دوستان شورای شهر بدانند انتخاب آقای شهردار با مشخصات یادشده مهم‌ترین وظیفه آنها در دوره عضویتشان در شورای شهر است. او باید بداند آنانی که ثمره کج‌روی‌ها و مدیریت اتوبوسی سابق بوده، چه کسانی هستند و آنانی که با درد و درمان شهر آشنایند چه کسانی هستند...

 باور داشته باشیم با استقبالی که از این شورا در مرحله رای‌گیری شده است، پتانسیل عمومی به نفع شوراست و شهرداری درجه‌یک می‌تواند شهری درجه‌یک را با همکاری مردم آن شهر بسازد. 
«تَکرار می‌کنم...»

یاسر عسکری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار