در پی درج مطلبی با عنوان «شورای جدید مشهد ؛ شعار « شفافیت » و چند پرسش اساسی؟!» در تابناک رضوی، یکی از کانال‌های خبری به جای سخنگو یا یکی از اعضای محترم شورای پنجم مشهد در واکنشی تند و بدون پاسخ به سئوالات مطرح شده، اقدام به طرح مطالبی نمود که در جای خود قابل تامل است.
کد خبر: ۴۷۳۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱ 06 August 2017
درج نقد فرآیند انتخاب شهردار توسط شورای اسلامی شهر مشهد در تابناک رضوی که با طرح چند سوال قصد داشت میزان صحت ادعای شورای جدید را در موضوع شفافیت بسنجد این روزها با واکنش‌های زیادی همراه بود و گرچه مورد اقبال بسیاری از دلسوزان مسائل شهری قرار گرفت اما هنوز از سوی منتخبان شورا پاسخی به آن داده نشده است.
 
 پرسش‌های بی‌پاسخ تابناک رضوی در فرآیند انتخاب شهردار مشهد
 
مروری خلاصه بر اهم این سوالات به این شرح است :
 
1. چرا نام چهره های سرشناس و متخصصان و صاحب نظران مسائل شهری در اسامی منتخب شورا نیست؟!
 
2. چرا 8 نفر از منتخبان اولیه شورای محترم، وقتی فرآیند انتخاب را مشاهده کردند استعفا داده و حتی فرصت مختصری برای ارایه طرح و حرف‌هایشان نداشتند؟! و جالب اینکه گویا به مدافعان مطرح کننده هر نام نیز مجالی برای دفاع داده نشد؟! و آیا بواقع  انصراف چند نفر از این 8 نفر به نشانه اعتراض بودهاست؟!
 
3. هجمه صورت گرفته به مدیران باسابقه ای چون شوشتری و کاظمی از سوی چه جریانی در شورای جدید حمایت شد که حتی اعضای شورا که ادعای شفافیت دارند ، اسم ایشان را بگونه ای پس گرفته و تحت این فشارهای روانی، در نهایت نیز معرفی کننده یکی از آنان مشخص نشد!
 
4، ناراحتی یکی از اعضای منتخب برای سکانداری شهرداری که در متن انصرافش خواستار پس دادن مدارک شد ناشی از چیست؟!
 
5 . چگونه بدون شناخت کامل و طرح برنامه‌ها یا مصاحبه موضوعی با کاندیداها، از شنبه تا سه شنبه الباقی اسامی به جز 6 نفر حذف شدند؟!
 
6 . کجای مطلب تابناک تخصص اعضای شورا را نشانه رفته بود در حالیکه پرسش اصلی در تخصص شهردار منتخب است که به عنوان نمونه وجود فردی با مدرک تخصصی در رشته نفت و با وجود عدم سابقه در شهرداری و حتی غیر مشهدی بودن در منتخبان نهایی سکانداری شهرداری مشهد با ادعای اعضای محترم شورا مبنی بر داشتن شاخص و نیز تاکید بر شایسته سالاری چه نسبتی دارد؟!
 
و اما در پی درج پرسش‌های تابناک استان از شورای شهر مشهد، برخی جواب های داده شده از سوی یکی از کانال‌های منتسب به اصلاح طلبان مشهد باعث ایجاد سوالات جدیدی شد که پاسخ به آنها نیز ضروری می‌نماید.  

گفته اید : « پشت پرده این است که ..... نباید اصلا نام کاظمی مطرح می‌شد ، سوال این است که این" نباید" ناشی از انحصارطلبی حزبی بر چه منطقی است؟! یعنی اعضای محترم شورا که بسیاری از آنان اساتید دانشگاه و صاحب نظران رشته‌های مختلف هستند، از خودشان اختیار ندارند و اسامی مدنظرشان را نیز می‌بایست هماهنگ می‌کرده و برای معرفی مجوز می‌گرفتند؟  
 
انگار همین افراد پشت پرده و برخی طعن و تخریب‌ها باعث شد که ایشان اعلام انصراف کنند و حاضر به همکاری با شورای جدید به عنوان شهردار نباشند! 
 
در مورد آقای شوشتری البته فشار و هجمه‌های پشت پرده بیشتر  بود انگار به طوریکه حتی عضو یا اعضایی که نام ایشان را نوشته بودند ، رای خود را پس گرفتند و حاضر به پذیرش این معارفه مدیرعامل اسبق قطار شهری مشهد نشدند و با شخصیت ایشان بازی شد تا حدی که برخی از اعضا شورا این موضوع را به عنوان ... پذیرفتند!
 
در مورد الباقی افراد لیست اولیه هم موضوع اینگونه است. نام  22 یا 23نفر در ابتدای امر مطرح می‌شود و ظرف 80 ساعت به 6 گزینه نهایی تقلیل می‌یابد در حالیکه هنوز زمان باقیست و افراد نیز محک نخورده اند و مجالی برای دفاع و ارائه طرح نیافته‌اند!  واقعا این فرایند رسیدن به افراد برای سپردن امانت خطیر سکانداری مشهد الرضا(ع) صحیح و برازنده است؟!

انگار مشکل نه مشکلات شهری که از اینجاست که برخی رای مردم را مصادره کرده یا قصد مصادره آن را دارند درحالیکه بسیاری از افرادیکه به اعضای فعلی شورای پنجم رای داده اند با عملکرد 12 ساله شهرداری مشکل نداشتند بلکه نقد حقیقی آنان با کارنامه 4 سال اخیر مدیریت شهری و شهرداری است و عملکرد مدیرانی همچون شوشتری در راه اندازی مترو و .... و کاظمی و ... در دوران پژمان را بهترین دوران مدیریت شهری می‌دانند و می‌دانم که می‌دانید نظر سنجی صورت گرفته برای گزینه شهرداری در خصوص مهندس پژمان نشانگر آن است که با وجود برخی نقدها، 85 درصد مردم خواستار برگشتن ایشان به شهرداری هستند و بیشترین نقدشان به حذف مدیران لایق و انتصاب شهردار و مدیران شهری با نگرش سیاسی در شهرداری بوده و شورای جدید قرار نبود همان اشتباه را با آوردن چهره های سیاسی ناکارآمد دیگر تکرار کند.
 محسن روزبهانی - تابناک رضوی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار