نگاه شش روزه به شش کاندیدای شهرداری مشهد
گزینه های شهرداری مشهد بعد از ماه ها بررسی، معرفی شدند؛ بر این اساس ابتدا 18 نفر و سپس 6 نفر برای رسیدن به پست شهرداری انتخاب و بناست در جلسه ای دیگر، از میان این شش تن، فرد مورد نظر برای یک دوره تصدی شهرداری مشهد را بر عهده بگیرد؛ سایت تابناک رضوی بر آن شده تا هر روز به معرفی هر یک از این اشخاص بپردازد و توانمندی این افراد برای تصدی شهرداری مشهد را مورد بحث و بررسی قرار دهد.
کد خبر: ۴۷۴۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴ 07 August 2017

به گزارش تابناک رضوی؛ محمدرضا کلایی، كانديداي ناكام و بازنده ليست اصلاح طلبان در انتخابات مجلس دهم از مشهد كه نتوانست اقبال و اعتماد مردم مشهد را به دست آورد؛ این روزها به عنوان گزینه ای برای تصدی شهرداری مشهد مطرح شده است. این اقتصاددان که عضو شورای مرکزی کارگزاران سازندگی شاخه خراسان بوده، به عنوان مدیر کل نظارت و ارزیابی وزارت رفاه و عضو هیئت مدیره یکی از شرکت های شهرداری تهران مشغول فعالیت است.

اگر بخواهیم به نکات قوت این کاندید بپردازیم می توان به فعالیت های او در شهرداری و شورای شهر مشهد اشاره کرد. همچنین به عقیده برخی از طرفدارانش، کلایی می تواند به جذب سرمایه گذار در کلان شهر مشهد که این سال ها با مشکل مواجه شده است؛ کمک کند. توجهش به مسائل فرهنگی، اجتماعی و تخصصش در حوزه اقتصادی از دیگر نکاتی است که او را به شهرداری مشهد نزدیک می کند.

 اما از سوی دیگر این کاندید دارای نقاط ضعفی است؛  از جمله نگرانی های موجود در رابطه با این کاندید شهرداری این مطلب است که به عقیده برخی کارشناسان، کلایی از افراد موثر در سیاست های اقتصادی و سرمایه گذاری دوران شهردار گذشته مشهد یعنی پژمان بوده، حال این بحث طرح شده که آیا با روی کار آمدن او دوباره بناست شهر با نگاه اقتصادی پژمان اداره شود؟ آیا با عنوان شدن کلایی به عنوان کاندیدای شهرداری بناست تا اعضای شورای شهر مشهد به سیاست های اقتصادی پژمان تن دهند؟ همچنین برخی از منتقدان، جوان بودن او را (داشتن 37 سال سن) برای در اختیار گرفتن این جایگاه، چالش جدی می دانند. اگر چه برخی دیگر معتقدند که جوان بودن شهردار آینده، سبب شده تا بتوان از ظرفیت ها و پتانسیل جوانان در رشد و توسعه شهر مشهد استفاده کرد. در هر صورت، بحث سن از مواردی است که مخالفان و موافقان جدی خود را دارد. اما این مسئله همواره وجود دارد آیا اصلاح طلبان مشهد تن به فرد جوان برای شهرداری که به مثابه موجود زنده است؛ خواهند داد یا این انتخاب را ریسک بزرگی برای آینده شهر می دانند؟ از سوی دیگر دوره کم مدیریتی او و حضور طولانی اش در دانشگاه می تواند از دیگر نکات قابل تاملی باشد که او را از تصدی شهرداری مشهد دور می کند. حال باید منتظر ماند و دید که جایگاه کلایی در شورای پنجم چگونه خواهد بود؟



اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فریماه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
وای چقد افتضاح که سن کم باید مایه ریسک تلقی بشه تو این جامعه. همه دنیا دنبال به کار گیری نیروی جوان هستن. قرار نیس معنی جوان برابر با "خام" باشه حالا خوبه 20 سالشون نیست! امیدورام مشهد به کمک ایشون جانی بگیره و بعضی مشکلاتش حل بشه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار