مدیرکل ارتقاء آگاهی‌های عمومی افکار سنجی و اطلاع‌رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه خبرداد:
مدیرکل ارتقاء آگاهی‌های عمومی افکار سنجی و اطلاع‌رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: بزرگترین سامانه اطلاع‌رسانی قضایی به نام سجام فعال شده و با این اقدام بزرگترین بانک اطلاعاتی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی راه‌اندازی شده است.
کد خبر: ۴۷۴۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱ 08 August 2017
به گزارش تابناک رضوی،مهدی افتخاری در حاشیه مراسم افتتاحیه سومین کارگاه ملی مسولان خبری دادگستری‌های سراسر کشور و رابطان رسانه‌ای معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در نشست خبری از  افتتاح بزرگترین سامانه اطلاع‌رسانی قضایی به نام سجام خبر داد و گفت : این سامانه تا کنون  180 عضو دارد و با سامانه سیتاد دولت لینک است و در هسته‌های ۱۵ گانه هماهنگی لازم برقرار است و با این اقدام بزرگترین بانک اطلاعاتی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی راه‌اندازی شد و رسانه‌ها و NGOها هم می‌توانند عضو این سامانه شوند.
وی  با بیان اینکه در آموزه‌های دینی بحث اطلاع‌رسانی وجود داشته و مسولان هم بر اهمیت آن تاکید شده ، افزود: آموزش‌های اولیه و تخصصی در امر اطلاع‌رسانی در همه حوزه‌ها به‌ویژه دستگاه قضایی باید  مورد توجه قرار گیرد  و سومین دوره آموزشی را با همین هدف برگزار کردیم.
مدیرکل ارتقاء آگاهی‌های عمومی افکار سنجی و اطلاع‌رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در رابطه با موضوعات و محورهای این دوره آموزشی با بیان اینکه دو دوره قبلی در ساری و کیش برگزار شد، خاطرنشان کرد: این دوره‌ها بازتاب بسیار خوبی در امر اطلاع‌رسانی داشته او دوره سوم آن را هم همزمان با ایام میلاد فرخنده امام رضا(ع) در مشهد برگزار کردیم.
افتخاری تصریح کرد: حضور اساتید رسانه‌ای در عرصه‌های مختلف را در این دوره داریم تا دانش رسانه‌ای خود را در اختیار حاضران قرار دهند.
وی با  تاکید براینکه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در ۸ معاونت فعال است که یکی از آن‌ها در حوزه خبر و اطلاع‌رسانی است، گفت :: انعکاس شفاف و صادقانه اصحاب رسانه در امر اطلاع‌رسانی شایسته تقدیر است و خوشبختانه یک مورد شکایت رسانه‌ای هم نداشته‌ایم.
افتخاری گفت: موضوع کودک‌آزاری در پارس‌آباد خبری تلخ بود، اما خبرنگاران ما در زمان انعکاس چنین خبرهایی باید به‌ شکلی رفتار کنند که نگرانی‌ای در مردم ایجاد نشود و فقط نگاهشان به انعکاس اخبار پرشور نباشد و در امر پیشگیری بیش از پیش به اطلاع رسانی بپردازند.
وی خبرنگاران  را  به روانشناسی خبری فرا خواند و افزود: خبرنگاران نباید در کار خود منعکس کننده ویروس خبری باشند و اعداد و ارقام خبری را درست منعکس کنند و به موضوع طبقه‌بندی خبر هم توجه داشته باشند.
مدیرکل ارتقاء آگاهی‌های عمومی افکار سنجی و اطلاع‌رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با اشاره به اینکه نهضت پیشگیری در کشورمان باید جاری و ساری باشد و سواد پیشگیری تقویت شود، بیان کرد: یکی از اقدامات موثر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی راه‌اندازی کمیته‌های تخصصی در امر اطلاع‌رسانی بود که یکی از آن‌ها در موضوع قضائی و انتظامی بود که نمایندگانی از قوه قضائیه، نیروی انتظامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عضو آن بودند 
و ی افزود : باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده کرد و از ۱۰۰ ساعت ۹۹ ساعت را به تفکر و یک ساعت را به اجرا اختصاص داد و توصیه های ائمه اطهار را درباره انتشار اخبارمورد توجه قرارداد.
افتخاری  با اشاره به ماده 188  قانون تصریح کرد: در این ماده،بیان شده است که قبل از قطعی شدن رای اجازه نداده که اسم و عکس منتشرشود،انتشار عکس و مشخصات کامل متهم تا زمان ثبات وقوع جرم و بابک زنجانی مجرم و متهمی شناخته شده بود و پس از نشر فراوان نامش نوشتن نام مخفف ب ز درست نبود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار