معاون شهردار مشهد مطرح کرد:
معاون اقتصادی شهردار مشهدمقدس گفت: ما در دوره چهارم شورای اسلامی شهر مشهد توانستیم ۵۰ درصد پیشرفت در پروژه‌های مشارکتی را محقق کنیم و امروز به ۷۰ درصد پیشرفت کار رسیده‌ایم.
کد خبر: ۴۷۴۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸ 08 August 2017

پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه‌های مشارکتی شهرداری مشهد مقدس

به گزارش تابناک رضوی،محمدرضا مزجی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: وقتی شهرداری پروژه‌ای را با شریک خود  اجرا می کند ، یعنی این موضوع را قبول می‌کند که همراه با شریک خود در تصدی یک پروژه قرار گرفته و هر ماه و یا هر هفته برای میزان پیشرفت آن فرآیندهای نظارتی را طی کند.

وی ادامه داد: علاوه بر این شهرداری در این نوع از مشارکت مجبور می‌شود در نفع و ضرر پروژه‌ها همراه شود که این موضوع معمولاً با مشکلات پروژه‌ها بیشتر خود را نشان می‌دهد زیرا در وضعیت رکود اقتصادی اکثر پروژه‌ها ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند، هم‌اکنون در تمام کشور پروژه‌ها حتی آن‌هایی که شریک ندارند نیز متوقف شده  اما  پروژه‌هایی که به  شکل مشارکتی هستند، فعالیت خود را ادامه می‌دهند.

معاون اقتصادی شهردار مشهد با بیان اینکه در دوره سوم شورای شهر 1450 میلیارد تومان پروژه مشارکتی در نظر گرفته شده بود، خاطرنشان کرد: در این پروژه‌ها آورده شهرداری، زمین و پروانه و یا تنها پروانه بوده و در مجموع به درصدهای مختلف با فرد سرمایه‌گذار شراکت کرده‌ایم؛ اما شریک ما سهام خود را در طول اجرای پروژه وارد کار می‌کرد و شهرداری در ابتدا آورده خود را در اختیار پروژه قرار می‌داد.

مزجی تأکید کرد: در دوره سوم تحقق واقعی پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حدود 15 درصد یعنی به میزان حداکثر 300 میلیارد تومان بود و ما باید در دوره چهارم که به علت قرار گرفتن در دوره رکود، علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران پایین آمده بود کارهایی را انجام می‌دادیم.

وی بیان کرد: در وهله نخست باید اقدامی انجام می‌شد که سرمایه‌گذاران در پروژه‌ها باقی بمانند دوم اینکه نشاط لازم را در اجرای پروژه داشته باشند و سوم اینکه شتاب پیشرفت پروژه‌ها هم افزایش یابد زیرا در پروژه‌های مشارکتی مانند موجود زنده هر روز ممکن است یک مشکل جدید به وجود آید که نیاز به رفع داشته باشد.

معاون اقتصادی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: ما در دوره چهارم شورای شهر مشهد توانستیم 50 درصد پیشرفت در پروژه‌های مشارکتی را محقق کنیم و امروز به 70 درصد پیشرفت کار رسیده‌ایم و تحقق سرمایه‌گذاری پروژه‌های شورای سوم از نظر ریالی در این دوره به 950 میلیارد تومان رسیده است.

مزجی ادامه داد:  در این دوره از روش‌های دیگر سرمایه‌گذاری هم استفاده کردیم و این موضوع را بررسی کردیم که اگر زمین و پروانه را بفروشیم بهتر است و سرمایه‌گذاری را در مشهد رونق داده‌ایم و یا اینکه زمین و پروانه را به عنوان آورده استفاده کرده و پروژه مشارکتی انجام دهیم و در نتیجه بررسی‌ها به این نتیجه رسیدیم که ما اگر زمین و پروانه را بفروشیم هم سرمایه‌گذاری را قطعی می‌کنیم و هم تصدی‌گری پروژه‌ها را از شهرداری برداشته‌ایم.‎

 
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار