معاون اقتصادی شهردار مشهد :
معاون اقتصادی شهردار مشهد گفت: در حال حاضر ۲۲۴۰ فرصت سرمایه‌گذاری اقتصادی در مشهد مقدس مهیا شده است.
کد خبر: ۴۷۴۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰ 08 August 2017
به گزارش تابناک رضوی، محمدرضا مزجی در گفت‌وگو با خبرنگار ما ، در ارتباط با فعالیت و عملکرد معاونت اقتصادی وسازمان سرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری مشهد اظهار داشت: ما نام سازمان خود را، سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت گذاشتیم و در این دوره پیشرفت چشمگیری را شاهد بودیم.

وی افزود: در دوره گذشته، 29 قرارداد اعمال شد که فقط تعداد 18 پروژه با سرمایه 4 میلیارد تومانی باقی ماند و 2500 میلیارد آن فسخ شد و تا پایان دوره سوم، 15 درصد پروژه‌ها به پیشرفت رسیدند.

مزجی گفت: در دوره چهارم برای رفع مشکلات پیش آمده، 284 جلسه برگزار شد که شهردار مشهدمقدس در 41 جلسه حضور مستقیم داشتند. در زمان رکود دوره چهارم، ما حدود 50 درصد پیشرفت را شاهد بودیم.

معاون اقتصادی شهردار مشهد بیان کرد: پروژه‌های دوره چهارم، معادل دوره قبل و حدود 1400 میلیارد تومان است. ما به دوره سوم برای بدهی‌ها ایرادی وارد نکردیم و از آنها به عنوان فرصت استفاده کردیم و به آنها در قبال بدهی‌شان زمین پروانه‌ای فروختیم که این امر سبب سامان گرفتن 2000 پروژه در مشهد شد.

وی در مورد شفاف‌سازی میزان سرمایه‌ها افزود: در دوره چهارم از طریق واگذاری زمین‌های پروانه‌ای حدود 2 هزار میلیارد سرمایه جذب کردیم که با این امر، نشاط سرمایه‌گذاری بیشتر خواهد شد.

مزجی عنوان کرد: حدود 500 میلیارد جذب سرمایه اتفاق افتاده که شهرداری در آنها شریک نبوده و این سرمایه‌ها در حوزه‌هایی چون پروژه حافظ با 328 میلیارد سرمایه، شهر پارچه با 204 میلیارد سرمایه، ایثار با 134 میلیارد سرمایه و طرق با 550 میلیارد سرمایه به کار برده می‌شود.

وی گفت: بدهی‌های سنگینی وجود داشته که براساس محاسبات انجام شده به روزی 1300 میلیارد می‌رسید و در دوره چهارم ما توانستیم از 2507 میلیارد بدهی، 1898 میلیارد آن را تسویه و تنها 609 میلیارد آن باقی مانده است. از سال 1392 تاکنون 3458 اوراق منتشر شده و این یکی از ارکان مهم در دوره چهارم است. از 2558 اوراق 1500 میلیارد آن را اختصاص به قطار شهری دادیم.

مزجی گفت: در دوره چهارم از روش‌های مختلف چون شرکت قلعه وکیل آباد، بانک گردشگری، بانک صادرات و شرکت الوند برای ایجاد فرصت‌های جدید استفاده کردیم و اکنون حدود 2240 فرصت سرمایه‌گذاری برای مردم وجود دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار