ویژه برنامه ادبی دو پنجره با حضور از محمد رضا مرزوقی نویسنده رمان نوجوان «بچه های کشتی رافائل» در مرکز شماره یک کانون ایلام با حضور اعضای مراکز ایلام برگزار شد.
کد خبر: ۴۷۵۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸ 09 August 2017

 به گزارش تابناک ایلام؛،ویژه برنامه ادبی دو پنجره نیز از طرف کانون استان با دعوت از محمد رضا مرزوقی نویسنده رمان نوجوان بچه های کشتی رافائل در مرکز شماره یک کانون ایلام با حضور اعضای مراکز ایلام برگزار شد.

 نوجوانان ابتدا نقد و نگاه خود و نظر خود را در باره ی جزییات و محتوا و فرم و ساختار این کتاب بیان کردند و پرسش‌های خود را از نویسنده‌ی جوان این کتاب پرسیدند سپس محمد رضا مرزوقی ضمن پاسخ دادن تک‌تک پرسش‌های مخاطبین خود ، به بیان نکات و جزییات و شرح چگونگی شکل گرفتن و انتشار این کتاب پرداخت و صحبت‌های مفصلی را با نوجوانانی که کتابش را خوانده بودند مطرح کرد .

قرار است پس‌ازاین نشست، نشستی تخصصی نیز با مربیان ادبی کانون استان با حضور محمد رضا مرزوقی در همین مکان عصر امروز برگزار شود.

نشست ادبی دو پنجره‌ی امسال در دو مرحله در حال برگزاری است .

صبح روز سه‌شنبه هفدهم مردادماه با نقد و بررسی رمان(بچه های کشتی رافائل) اختصاص داشت  و عصر نیز با حضور مربیان ادبی و فرهنگی و علاقه‌مندان به ادبیات و رمان نوجوان به، آسیب‌شناسی و ضرورت پردازش به مفاهیم و موضوعات اقلیمی بومی و ادبیات شفاهی در آفرینش و نگارش رمان نوجوان با نگاهی به اثر (بچه های کشتی رافائل) می‌پردازد.

آفرینش‌های ادبی کانون استان ایلام پیش از این میزبان7شاعر و نویسنده‌ی نام‌آشنا در حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان بوده. و امسال نیز هشتمین برنامه دو پنجره را تجربه خواهد کرد.

بیست‌ودو مرکز فرهنگی هنری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام در سراسر استان به صورت ثابت، سیار و پستی برای بچه های ایلامی خدمات فرهنگی ، ادبی ، هنری ،علمی و پژوهشی ارائه می‌دهند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار