شهردار فردوس گفت: خط تولید موتورسیکلت‌های برقی سال آینده در فردوس آغاز می‌شود.
کد خبر: ۴۷۵۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲ 09 August 2017
حمید حلاج‌مقدم در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان فردوس اظهار داشت: با توجه به اینکه 10 سال قبل افزایش چشمگیری در سطح فضای سبز شهری داشتیم اما میزان آب فضای سبز از 73 لیتر در ثانیه در سال 86 به 53 لیتر کاهش یافته و مجبور شدیم بسیاری از گونه‌های زیبای فضای سبز را به دلیل آب‌بری زیاد جمع‌آوری کنیم.

وی با بیان اینکه از سال 87 مطالعه بر روی گونه‌های کم آب‌بر را شروع کردیم افزود: در این خصوص با احداث پارک تخصصی ابتدا هر نوع نهال و گیاه با شرایط موجود آزمایش و سپس وارد فضای سبز می‌شود.

کاشت گیاهان دارویی در فضای سبز شهری بیرجند، الگویی برای سایر شهرها

شهردار فردوس با اشاره به اینکه چندین سال شده با هدف استفاده بهینه و درآمدزا کردن فضای سبز انتخاب گونه‌های فضای سبز را بر پایه گیاهان دارویی قرار دادیم گفت: در حال حاضر 8 نوع  گیاه دارویی گل محمدی، بومادران، گل ختمی و رزماری در فضای سبز شهرداری به بهره‌برداری رسیده و در محل گلخانه شهرداری و پایانه مسافربری به فروش می‌رسد و الگویی مناسب برای سایر شهرها است.

حلاج‌مقدم اظهار امیدواری کرد تا 4 سال آینده شهرداری فردوس به عنوان یکی از تولیدکنندگان گیاهان دارویی معرفی شود.

وی از آموزش 2 هزار و 100 نفر از شهروندان در زمینه کاشت گیاهان دارویی خبر داد و افزود: کاشت درختان مثمر مانند توت و سنجد نیز در کمربند سبز شهر فردوس شروع شده است.

پیشرفت 65 درصدی جداسازی آب شرب از آب فضای سبز

شهردار فردوس بیان کرد: طرح جداسازی آب فضای سبز از آب شرب تاکنون 65 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با این وجود 98 درصد فضای سبز شهری با آب غیر شرب آبیاری می‌شود.

وی با بیان اینکه کلنگ‌زنی سه پارک محله در مسکن مهر، شهرک انصار و شهرک بهداری در هفته دولت انجام خواهد شد گفت: فاز اول احداث پارک خطی حاشیه بلوار ولیعصر تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد و لوازم بازی کودکان برای 7 پارک و بوستان محلی شهر نوسازی شده و وسایل استاندارد روز جایگزین شده است.

شهردار فردوس بهسازی و زیباسازی منظر فردوس از سمت جاده طبس با همکاری دانشگاه فردوسی مشهد، رسیدگی به بافت ناکارآمد شهربه ویژه منطقه جوادالائمه، بهسازی کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی و توسعه پارک گردشگری تون را از برنامه‌های امسال شهرداری برشمرد.

تلاش برای معرفی فردوس به عنوان شهر پاک

 وی گفت: در راستای  چشم‌انداز معرفی فردوس به عنوان شهر پاک به زودی طرح تفکیک زباله از مبداء به صورت علمی شروع می‌‍شود و علاوه بر اقداماتی که در استفاده از انرژی‌های نو در دستور کار داریم خط تولید موتورسیکلت‌های برقی در فردوس با توافقی که با دانشگاه صنعتی شریف شده از سال آینده آغاز خواهد شد.

حلاج‌مقدم از تحقق 78 درصدی بودجه 107 میلیارد و 741 میلیون ریالی شهرداری فردوس در سال گذشته خبر داد و افزود: تا پایان چهار ماهه امسال نیز 19 و نیم درصد بودجه شهرداری محقق شده و برای اولین بار در تاریخ شهرداری عملکرد شهرداری در سال گذشته به صورت شفاف در رسانه‌ها منعکس شد.

وی یکی از اولویت‌های شهرداری را سند دارکردن املاک شهرداری برشمرد و افزود: تاکنون 20 هزار مترمربع سنددار شده و 100 هزار مترمربع نیز در دست اقدام است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار