نگاه شش روزه به شش کاندیدای شهرداری مشهد
گزینه های شهرداری مشهد بعد از ماه ها بررسی، معرفی شدند؛ بر این اساس ابتدا 18 نفر و سپس 6 نفر برای رسیدن به پست شهرداری انتخاب و بناست در جلسه ای دیگر، از میان این شش تن، فرد مورد نظر برای یک دوره تصدی شهرداری مشهد را بر عهده بگیرد؛ سایت تابناک رضوی بر آن شده تا هر روز به معرفی هر یک از این اشخاص بپردازد و توانمندی این افراد برای تصدی شهرداری مشهد را مورد بحث و بررسی قرار دهد.
کد خبر: ۴۷۵۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴ 09 August 2017
به گزارش تیتر شهر؛ حسین انصاری، استاد دانشگاه فردوسی مشهد است که این روزها تلاش بسیاری برای رسیدن به جایگاه شهرداری مشهد می کند. اگر چه انصاری در دانشگاه سالیان زیادی تدریس می کند و دانشجویان زیادی داشته است اما عدم سابقه اجرایی او در حوزه مدیریت شهری و عدم سابقه مدیریتی، او را از شهر و مسائلش دور کرده است.

از آنجایی که انصاری در بخش خصوصی فعالیت می کند تنها با حوزه مسائل و مشکلات آب و فاضلاب در جایگاه پیمانکار آشنایی دارد؛ او چندین سال است که رییس هیات مدیره شرکت هیدروتک بوده؛ شرکتی که در حوزه مطالعات و نظارت و مشاوره آب فعالیت دارد و ارتباط مستقیمی با حوزه تخصصیش یعنی کشاورزی و منابع آب دارد.

 بر این اساس شاید نداشتن سابقه مدیریتی در حوزه مدیریت شهری مشهد نقطه ضعفی باشد اما اگر در رزومه اش جستجو کنیم متوجه میشویم که تنها دو سال مدیر اداری دانشگاه فردوسی بوده است و همواره طرفدارانش از این جایگاه به عنوان حوزه فعالیت اجراییش یاد می کنند که البته فاصله بسیاری با مسائل شهری دارد و به عنوان دیگر در حوزه مدیریتی سطح کلان پایش را از دانشگاه بیرون نگذاشته است.

اگر چه این استاد دانشگاه قابلیت های بسیاری در حوزه تخصصی خود دارد اما اگر بخواهیم او را در قالب مدیریت کلان شهرداری مشهد تصور کنیم شاید اتفاقات چندان خوبی در انتظار نباشد. زیرا  به نظر بسیاری از کارشناسان چنان چه انصاری شهردار مشهد شود عملا مالک شرکت طرف قرارداد خود نیز میشوند و او با وجود این شرکتها عملا هم شهردار مشهد هستند و هم پیمانکار اصلی شهر مشهد محسوب می شود و این به معنای دور باطل در حوزه مدیریت شهری است. 

گفته شده که دکتر حسین انصاری  توسط دکتر ودیعی منتخب شورای مشهد که خود نیز استاد دانشگاه فردوسی بوده است پیشنهاد داده شده و از آنجایی که در زمره فعالین اصلاح طلب است مورد استقبال اعضای شورای شهر قرار گرفته است. در این راستا عملا چهره ای سیاسی برای رسیدن به شهرداری مشهد مدنظر اعضای منتخب خواهد بود؛ از نقاط ضعف انصاری که بگذریم شاید بتوان به ارتباط او با دانشگاه و ارتباطش با جوانان متخصص اشاره کرد. گرچه با توجه به رابطه نزدیک انصاری با برخی اعضای شورای شهر شاهد تعامل نسبتا خوبی میان شهرداری و شورا خواهیم بود اما سرمایه های اینچنینی می تواند بدون تصدی شهرداری نیز به شهر خیر برسانند. از سوی دیگر روابط عمومي قابل قبول از دیگر ویژگی های انصاری است که در کلان شهر مشهد با وجود همه سلایق سیاسی ممکن است به کمک شهر بیاید؛ در این راستا هفته آینده مشخص خواهد شد شورای شهر مشهد بر اساس سلیقه به گزینه ای غیر اجرایی و سیاسی خواهند رسید و یا روش دیگر برای رسیدن به شهرداری مشهد را مد نظر قرار می دهند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
حسین انصاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
با سلام، این متن را در روزهای بررسی کاندید شهرداری مشهد مطالعه کردم ولی جواب ندادم ولی واقعیت قضیه این است که متن شما رو که خوانده به حرفه ای بدون شما بسیار شک کردم حداقل بپرسید که آیا کارمند دولت می تواند عضو هیات مدیره یک شرکت باشد ثانیا هیدروتک رو یک سرچ ساده بکنید می توانید تمام مشخصاتشو در بیاورید و ببینید حسین انصاری چکاره است. واقعا برای روزنامه تابناک این نوع گزارش تهیه کردن باعث شرمساری است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار