انجمن چپ دست‌های ایران با ارسال نامه‌ای به دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، درخواست کرد روز ۱۳ آگوست (۲۲ مرداد) به عنوان روز جهانی چپ دست‌ها در تقویم ملی کشورمان ثبت شود.
کد خبر: ۴۷۶۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴ 11 August 2017
به گزارش تابناک رضوی،به نقل از خبرگزاری ایسنا، فرزانه معصومیان دبیر این انجمن گفت: بر اساس مصوبه سازمان ملل متحد از سال ۱۳۵۵ یک روز در تقویم جهانی به چپ دست ها اختصاص داده شده است.

او افزود: دلیل نامگذاری این روز، انتقاد از این است که تمام ابزارها و امکانات برای راست دست‌ها طراحی شده‌اند ( مانند صندلی‌های یک دسته، صندلی راننده در خودروها، قانون‌های راهنمایی رانندگی، میزهای پُر کردن فرم در بانک‌ها و اداره‌ها و...) و چپ دست‌ها را مجبور به کاربرد از دست راست می‌کنند.

همچنین یکی از اهداف این روز، مبارزه با باورهای خرافاتی درباره چپ دست‌ها است.

معصومیان تصریح کرد: خوشبختانه در ایران برخوردهای خرافی و غلط با چپ دست‌ها بسیار محدود است و عموم جامعه به چپ دست‌ها نگرش مثبتی دارند، با این‌حال این قشر مجبورند مثل اغلب مناطق جهان با ابزارهای راست دستی کار کنند.

دبیر انجمن چپ دست‌ها از ارسال نامه به مرکز آمار ایران و درخواست برای اصلاح پرسش‌نامه برای سرشماری تعداد چپ دست‌ها در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: در این‌باره مسئولان قول مساعد داده‌اند.

او افزود: همچنین با توجه به اینکه همه ساله تعداد زیادی از شرکت‌کنندگان در آزمون‌های مختلف از جمله کنکور، چپ دست‌ها هستند و این در پرسش‌نامه نیز از آنان سوال می‌شود، اما متاسفانه صندلی مناسب در اختیار آنان قرار نمی‌گیرد که باید در این‌باره اقدام مناسب صورت بگیرد.

معصومیان یادآور شد: در وب‌سایت انجمن چپ دست‌ها تا کنون ۲۰ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند که با بررسی توانمندی‌های آنان در نظر داریم برای هم‌افزایی و شتاب‌دهی به روند پیشرفت دیگر اعضای انجمن استفاده کنیم.

به گفته دبیر انجمن چپ دست‌های ایران، عصر روز یکشنبه ۲۲ مرداد همزمان با روز جهانی چپ دست ها اولین گردهمایی برای این افراد خاص در پردیس سینمایی ملت تهران برگزار خواهد شد.
منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار