وزارت بهداشت:
به اطلاع عموم می‌رسانیم که پرداخت هرگونه وجه خارج از صندوق بیمارستان و بدون دریافت رسید معتبر، با هرعنوانی ممنوع بوده و فاقد وجاهت قانونی است. مدیرکل دفترنظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت نسبت به کلاهبرداری و اخاذی افراد سودجو از بیماران هشدار داد.
کد خبر: ۴۷۶۳۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳ 11 August 2017
به گزارش تابناک رضوی،به نقل از خبرگزاری ایسنا، دکتر سیدمحمدحسین  نسبت به کلاهبرداری و اخاذی افراد سودجو از بیماران هشدار داد و گفت: باتوجه به گزارش‌های واصله به وزارت بهداشت، اخیرا برخی افراد شیاد و سودجو با سوءاستفاده از شرایط روحی بیمار، طی تماس‌های تلفنی یا ارتباط حضوری و مجازی با بیماران و به نام وزارت بهداشت، بیمه، بیمارستان، پزشک معالج، نماینده پزشک یا سایر عناوین مجعول، اقدام به کلاهبرداری، اخاذی و درخواست وجه از بیمار یا همراهان وی تحت عناوین مختلف ازجمله تامین دارو، کیسه خون، ملزومات پزشکی، هماهنگی پذیرش، ویزیت پزشک، مشاوره و...می‌کنند.

وی با بیان اینکه بر این اساس مردم حتما در صورت مواجهه با این موضوعات، تخلفات و موارد مشکوک را به سامانه 190 اطلاع دهند، افزود: بنابراین به اطلاع عموم می‌رسانیم که پرداخت هرگونه وجه خارج از صندوق بیمارستان و بدون دریافت رسید معتبر، با هرعنوانی ممنوع بوده و فاقد وجاهت قانونی است. مردم عزیز مراقب باشند در دام این افراد شیاد نیفتند و از ارائه اطلاعات هویتی و روند درمانی خود به تماس‌های تلفنی، شبکه‌های مجازی و افراد متفرقه خودداری کنند.

میردهقان ادامه داد: همچنین مراجعین مراکز درمانی می‌توانند در صورت مواجهه با هر گونه تماس تلفنی یا مورد مشکوک از درخواست وجوه نامتعارف قبل از هرگونه پرداخت خارج از مسیر قانونی، موضوع را با مسئولین آن مرکز و یا شماره 190 مطرح کنند تا ضمن اطلاع از قوانین، تخلفات گزارش شده، مورد پیگیری هم قرار گیرد.

مدیرکل نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: براساس استانداردهای اعتباربخشی ملی حفظ محرمانگی اطلاعات بیماران ضروری است و لازم است برای پیشگیری از بروز اینگونه تخلفات، معاونین درمان دانشگاه‌ها، مسئولین بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تمهیدات لازم را جهت اطلاع‌رسانی مناسب به بیماران درخصوص سوءاستفاده‌های احتمالی ارائه دهند و حتما بخشنامه ممنوعیت پرداخت هرگونه وجه خارج از صندوق بیمارستان را با جدیت اجرا و نظارت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار