آئین ترحیم هفتمین روز ارتحال غلامرضا شکوهی، شاعر آیینی و پیشکسوت خراسان رضوی شب گذشته در مقبره الشعرای طوس در حالی برگزار شد که جای خالی بسیاری از مسوولان و شاعران پیشکسوت به چشم می‌خورد.
کد خبر: ۴۷۶۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲ 11 August 2017
به گزارش تابناک رضوی، مراسم هفتمین روز از هجران مرحوم غلامرضا شکوهی شب گذشته 19 مرداد ماه سال جاری با حضور خانواده ی داغدار این شاعر شناخته شده کشور و استان و جمعی از شاگردان ایشان و شیفتگان شعر و ادب در جوار آرامگاه حکیم فردوسی توسی، برگزار شد.
 
در این مراسم ترحیم آقایان نیک ، ذرافشان ، سید حسن مبارز ، ایمان مرصعی ، سید مسلم موسوی ، اصغری ، ممدوحی و خاکساری و خانم‌ها انتظام  و غزاله شریفیان با قرائت اشعاری به روح بلند این شاعر فقید، ادای احترام و اظهار ارادت کرده و با خانواده ایشان ابراز همدردی کردند.
 هفتم شکوه شعر خراسان در غربت طوس برگزار شد
 
همچنین یوسف امینی، معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز با گرامی‌داشت یاد و خاطره ی غلامرضا شکوهی فقدان این شاعر بزرگ را ضایعه ای بزرگ در حوزه ی شعر و ادبیات عنوان کرد و از دست اندرکاران برگزاری این مجلس اظهار  قدردانی و تشکر کرد.
 
حسن ختام این جلسه که در غیاب بسیاری از مسئولان و مدعیان حوزه فرهنگی برگزار شد شعرخوانی خانم حشمت سید موسوی یکی دیگر از شاعران حاضر در جلسه بود که با خواندن غزل زیر حال و هوای خاصی به این آیین معنوی بخشید.
 
هفت پشت غزل نبودت را
شمع ها نیز عطر وعودت را
 
درشب هفتمین رفتنتان
می سرود آسمان ورودت را
 
با شکوه تمام خواندی تو
قصه گنبد کبودت را
 
شعر بدرود مثل اندوهی
برد با خود ولی سرودت را
 
می کشانید سوی دریایت
با خودش های وهوی رودت را
 
رفتی اما ببین که بی تو غزل
مرثیه می شود درودت را
 
وخراسان غم بدون شما
می سراید هنوز بودت را
 
غلامرضا شکوهی متولد سال 1328 در تربت جام خراسان رضوی و خالق آثاری مانند "صد پرده آواز خاموش"، "سُرمه‌ای در غزل"، "یک ساغر نگاه" و "آهی بر باغ آیینه" بود که هفته گذشته بر اثر سکته مغزی درگذشت.
 
گزارش از جمیله سادات کراماتی / تابناک رضوی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار