رییس شعبه اول دادگاه خانواده مشهد تاکید کرد:
رییس شعبه اول دادگاه خانواده مشهد بر لزوم برگزاری برنامه‌های آموزشی خانواده در راستای کاهش آمار طلاق تاکید کرد.
کد خبر: ۴۷۶۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۹ 12 August 2017
به گزارش تابناک خراسان رضوی، محمود جعفری رییس شعبه اول دادگاه خانواده مشهد در حاشیه مراسم اختتامیه دومین دوره باشگاه اجتماعی همسران مشهدی «با هم» که در سالن شهید بهشتی مشهد برگزار شد، با تاکید بر اهمیت برگزاری برنامه‌های آموزشی و فرهنگی قبل از ازدواج برای زوج‌های جوان، افزود: امروز شاهد برگزاری یکی از بهترین برنامه‌های آموزشی و فرهنگی مرتبط با خانواده و زوج‌های جوان در شهر مشهد هستیم، کمتر از این دست همایش‌ها در سطح شهرهای بزرگ کشور دیدم و از نظر من به عنوان یک کارشناس قضایی برپایی چنین برنامه‌هایی بسیار امیدوارکننده است.
وی اضافه کرد: آثاری که این همایش‌ها می‌تواند داشته باشد به نظر سیستم قضایی یکی از مهم‌ترین عوامل استحکام بنیان خانواده است و آن حضور زوج‌های جوان در برنامه‌های آموزشی می‌باشد، این برنامه‌های آموزشی برای افرادی که قصد تشکیل خانواده و زندگی مشترک را دارند بسیار موثر است تا با وضعیت بهتر و دانش بیشتری زندگی را آغاز کنند.
جعفری با بیان اینکه متاسفانه امروز شاهد آمار بالای طلاق در کشور هستیم، اظهار کرد: این آمار در حالی که کشوری اسلامی و شیعی داریم و باید ما در کمترین حد ممکن شاهد جدایی و طلاق در کشور باشیم، بسیار تاسف‌بار و تامیل برانگیز است.
وی ادامه داد: متاسفانه بیشتر آمار جدایی و طلاق در کشور ما در 5 سال اول زندگی است و این در حالی است که کمبود برنامه‌های آموزشی اینچنینی مانند طرح «با هم» در جامعه ما برای زوج‌های جوان دیده می‌شود.
رییس شعبه اول دادگاه خانواده مشهد با تاکید بر اینکه بهترین بنایی که در دین اسلام بنا شده، بنیان خانواده است، تصریح کرد: برای استحکام بنیان این بنیاد بسیار مهم و تاثیرگذار، باید زن و مرد در قالب برنامه‌هایی آموزش‌های لازم را ببینند.
وی در پایان با تقدیر از مسؤولان سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و آموزشی عنوان کرد: جا دارد از تمام دست‌اندرکاران و مسؤولانی که زحمات زیادی برای برگزاری این برنامه‌های فرهنگی و آموزشی می‌کشند تشکر و قدردانی زیادی داشته باشم. این برنامه‌ها می‌تواند برای پیشگیری از طلاق و کاهش آمار این معضل اجتماعی بسیار راهگشا و کارساز باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار