علوی تبار معتقد است: ما دائم در یک سری افراد تکراری دور می‌زنیم. افرادی که قبلا بوده‌اند دوباره می‌آوریم. جرات تغییر نداریم، به وزرای فردی فکر می‌کنیم نه تیمی.
کد خبر: ۴۷۶۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰ 12 August 2017
تابناک رضوی به نقل از سرویس سیاست مشرق_ روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

فائزه هاشمی: شورای شهر جدید می‌تواند مدفن اصلاحات باشد
وی در مصاحبه با روزنامه قانون و در پاسخ این سوال که «برخی مدعی هستند اگر محسن هاشمی در لیست امید نبود، رای نمی‌آورد، این ادعا را قبول دارید؟» گفت: دامن زدن به این اظهارات را به صلاح نمی‌دانم. ما لیست مشترک ارائه دادیم و کنار هم ایستاده‌ایم و این بسیار مهم است که با تدبیر، این مرحله را پشت سر بگذاریم. به نظر، باید ایرادها را بزرگان اصلاحات حل کنند. البته اگر محسن فقط به خاطر لیست امید رای آورده است پس چرا او را سرلیست قرار ‌دادند؟! اختلاف رای محسن با نفر بعدی بیانگر حقیقت است. محسن یک مولفه‌ای متفاوت با بقیه داشته است که یک میلیون و هشتصد هزار رای آورده است اما مهم این است که همگی در کنار یکدیگر پیروز شدیم.


وی می‌افزاید: ما شهرداری می‌خواهیم که در آینده، کسی صد رحمت به قالیباف نگوید.
فائزه هاشمی در پاسخ این سوال که: «برخی مدعی شده‌اند که این شورا مدفن اصلاحات است؟ این ادعا را قبول دارید؟» تصریح کرد: اگر دوستان مسیر اختلاف را ادامه دهند ممکن است شرایط به گونه‌ای شود که این حرف محقق شود، اگر انتخاب شهردار بر اساس صلاحیت و تخصص نباشد و اگر اظهارات نامناسبی که اصلاح‌طلب‌ها به یکدیگر نسبت می‌دهند، ادامه پیدا کند، ممکن است این اتفاق بیفتد. باید قوی‌ترین نتیجه را از خود بر جای بگذاریم. همواره اختلافات بعد از پیروزی‌ها حادث می‌شود، مردم با اصلاح‌طلبان پیمان اخوت نبسته‌اند، باید به گونه‌ای عمل کنیم که به مردم در ادامه اصرار نکنیم که بیایند رای بدهند.


وی در پاسخ این پرسش که «شما دوست دارید که برادرتان شهردار شود؟» می‌گوید: من احساس می‌کنم که مردم یک میلیون و هشتصد هزار رای دادند که محسن شهردار شود چرا که محسن نحوه تعامل با قدرت و پیدا و پنهان آن را می‌داند و مهم‌تر اینکه می‌داند باید با چه سرعتی شتاب گرفت.
این عضو کارگزاران همچنین درباره نسبت دولت یازدهم با مرحوم هاشمی گفته است: وزرای دولت یازدهم پیش پدر می‌آمدند و مشورت می‌گرفتند ولی البته حسن روحانی از ایشان مشورت نمی‌گرفت.


او این را هم گفته که 4 نفر از خانواده ما از جمله پسرم ممنوع‌الخروج شده‌اند.

عارف: از داخل جبهه اصلاحات به ما ضربه می‌زنند
رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت کسانی از درون جبهه اصلاحات می‌خواهند گفتمان اصلاحات را از بین ببرند.
محمدرضا عارف در نشست «سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی» گفت: امروز در دو کنگره حضور داشتم و بنا داشتم در جلسه اول در جمع کمی گلایه‌های تند را مطرح کنم که خوشبختانه زمان کوتاه بود و همه مسائل مطرح نشد چراکه بعضا شاهد سوءاستفاده از این انتقادات درون گفتمانی هستیم.


او به برخی مخاطرات جدید پیش روی جریان اصلاحات اشاره کرد و گفت: اگر در گذشته از بیرون جبهه اصلاحات می‌خواستند گفتمان اصلاحات را از بین ببرند الان از درون به دنبال جایگزینی گفتمان اصلاحات هستند. از این رو یک گفتمان جعلی نمی‌تواند جایگزین گفتمان ریشه‌دار اصلاحات شود. باید به تقویت گفتمان اصلاحات بپردازیم چراکه گفتمان اصلاحات پاسخگوی بسیاری از نیازهاست.


رئیس فراکسیون امید با تاکید بر اینکه برخی اعضای لیست امید اصلاحات را تا درب مجلس می‌خواستند، گفت: چندی پیش به یکی از دوستان لیست امید در مجلس به صورت خصوصی گلایه کردم و چند روز بعد دیدم که گفته است حضور من در لیست امید فلان شهرستان افتخاری برای این لیست بوده است، مشکلی نیست. ما در انتخابات 98 خود را از این افتخار محروم می‌کنیم، ببینیم باز این افراد رای می‌آورند یا خیر!


یادآور می‌شود برخی اصلاح‌طلبان در انتخابات سال 92 از عارف به عنوان اصلاح‌طلب قلابی و تخریب شده از نهادهای امنیتی یاد کرده بودند.

هیچ قوتی در کابینه نمی‌بینم/روحانی نه هاشمی است و نه خاتمی
«من هیچ نقطه قوتی در کابینه جدید نمی‌بینم. روحانی نه خاتمی است و نه هاشمی. اینها را بنویسید تا روحانی‌های بعدی نتوانند هر کاری دلشان خواست انجام دهند».
صادق زیباکلام در گفت‌وگو با سایت جماران درخصوص نقاط قوت و ضعف کابینه پیشنهادی روحانی گفت: من هیچ نقطه قوتی در کابینه نمی‌بینم، اما در عین حال نمی‌شد خیلی هم انتظار داشته باشم که حسن روحانی کابینه‌ای غیر این معرفی کند. به هر حال می‌دانیم که حسن روحانی، حسن روحانیست. روحانی نه خاتمی است، نه هاشمی رفسنجانی است، نه نلسون ماندلاست، نه مهندس مهدی بازرگان است، روحانی روحانیست و بنابراین باید سطح انتظارات و توقعاتمان از او به همان میزانی باشد که این کابینه را معرفی کرده است.

تاسف‌آور است که یک زن در این کابینه نیست، با توجه به اینکه نیمی از این 24 میلیونی که به ایشان رای داده‌اند، زنان بوده‌اند؛ تاسف‌آور است که یک کرد، یک اهل سنت در این کابینه نیست. اما اگر روحانی کسی بود که کرد و اهل سنت و زنان را وارد کابینه می‌کرد، آن موقع اسمش حسن روحانی نمی‌شد، اسمش می‌شد محمد مصدق. بنابراین باید بپذیریم روحانی همین است.


زیباکلام افزود: حقوق شهروندی فقط یک دکور و مشتی از کلمات زیبا نیست که خانم دکتر امین زاده بیاید و بنویسد آقای روحانی در مدرسه بخواند. ما باید اینها را بگوییم، شما باید اینها را بنویسید که روحانی‌های بعدی نتوانند هر کاری دلشان خواست انجام دهند.

اعتراض آفتاب‌یزد به مهندسی کارگزاران در انتخاب شهردار
یک روزنامه اصلاح‌طلب، شهردار شدن محمدعلی نجفی را اقدامی غیراخلاقی و مهندسی شده خواند.


این روزنامه از برخی بی‌اخلاقی‌ها در تعیین نامزد شورای شهر جدید برای انتخاب شهردار خبر داده و می‌نویسد: وابستگی‌های پررنگ حزبی و جناحی می‌تواند مسئله‌ای حاشیه‌ساز برای شهرداری تهران به حساب بیاید. علیرغم توافق نظر ضمنی کارگزارانی‌ها و اتحاد ملتی‌ها بر سر نجفی، جلسه سعادت‌آباد معروف که با حضور نجفی، مرعشی و هاشمی برگزار شد قابل فراموشی نیست. چند روز پس از این جلسه،‌ مرعشی نه تنها از اعلام کاندیداتوری نجفی پرده برداشت، بلکه اعلام کرد برنامه او و نجفی یکسان خواهد بود.
رویکردی که آنقدر رو و غیرحساب شده بود که واکنش منفی شخص نجفی را به دنبال داشت. سیاست در آب نمکِ نجفی ماندن هنوز برای محسن ‌هاشمی و حسین مرعشی جدی به نظر می‌رسد و بیم آن می‌رود که نجفی بازیچه سیاست‌ورزی‌های منفعت‌طلبانه شود.


این روزنامه می‌افزاید: پس از درگرفتن این بحث در فضای مجازی و برگشتن جو مثبت رسانه‌ای از محمدعلی نجفی، به طرز مشکوکی خبر استعفاء و کناره‌گیری محسن مهرعلیزاده از کاندیداتوری شورای شهر در برخی پایگاه‌های خبری منتشر شد. خبری که با پیگیری آفتاب یزد از نادرست بودنش اطمینان به عمل آمد و این طور به نظر می‌رسد که عده‌ای- از سعادت‌آباد یا هر کجای دیگر- بنا داشتند با چنین رفتار دور از اخلاقی، نجفی را در صحنه نگه دارند. شاید بزرگترین آفتی که اتفاقا آفتاب یزد نیز پیش‌تر به نفع نجفی به آن ‌اشاره کرده بود،‌ همین بهره‌برداری‌ها، منفعت‌طلبی‌ها و مخدوش کردن چهره نجفی از سوی اطرافیانش باشد.
آفتاب‌یزد پیش از این، نمادین معرفی کردن نامزدی الهه کولایی را نیز توهین‌آمیز خوانده بود.

علوی‌تبار: ترکیب دولت تکراری و محافظه‌کارانه است
سردبیر روزنامه توقیف شده سعید حجاریان می‌گوید کابینه معرفی شده تکراری است.


علیرضا علوی‌تبار در مصاحبه با روزنامه اعتماد درباره کابینه دوم روحانی گفته است: کابینه دوم ایشان که معرفی شده در واقع ادامه کابینه اول است با چند مورد بهبود موردی و جزیی، برخی وزرای جدید از کارایی بیشتری نسبت به گذشتگان خود در همان وزارتخانه برخوردار هستند اما به لحاظ اساسی نمی‌توان بین کابینه اول و دوم ایشان تفاوتی در جهت‌گیری قایل شد.
وی می‌افزاید: ما دائم در یک سری افراد تکراری دور می‌زنیم. افرادی که قبلا بوده‌اند دوباره می‌آوریم. جرات تغییر نداریم. به وزرای فردی فکر می‌کنیم نه تیمی. اگر برای هر وزارتخانه تیم می‌گذاشتیم می‌توانستیم چهره‌های دیگری را هم امتحان کنیم.


سردبیر روزنامه توقیف شده صبح امروز می‌گوید: به هر حال تحولاتی در کابینه رخ داده است. مثلا نیرویی مثل آقای بی‌طرف که به لحاظ توانایی و قدرت اجرایی فرد برجسته‌ای است و مورد تایید نیروهایی است که اطرافش هستند وارد دولت شده است. اما در میان این تغییرات هیچ‌کدام چهره بارز سیاسی که شناخته شده باشند، نیستند. به واقع نمی‌توان از آنها به عنوان یک نیروی سیاسی نام برد. اگرچه سبقه اصلاح‌جویی و بهبودخواهی داشته‌اند اما چهره‌های درگیر و شناخته شده نبوده‌اند. بنابراین از نگاه یک غیرکارشناس که با انگیزه سیاسی به کابینه نگاه می‌کند ممکن است این ترکیب رضایتبخش نبوده باشد.


وی در عین حال با اشاره به ترکیب مجلس گفته است: ترکیب فعلی مجلس طوری نیست که لزوما آقای روحانی بتواند کابینه حداکثری را ارائه کند. در مجلس فعلی اکثریت حامی دولت به یک معنا شکننده است. به همین دلیل با وجود تلاش‌هایی که صورت گرفت و توانست ترکیب مجلس را تغییر دهد اما این اکثریت که شامل جریانات بهبودخواه می‌شود، شکننده است به همین دلیل  مجلس هنوز هم ظرفیت بالای رای‌دهی به کابینه حداکثری ندارد.


بنابراین باید با احتیاط رفتار کرد. باید با توجه به بده‌بستان‌های درونی مجلس و اینکه مجلس شامل اعتدالگرای راست محافظه‌کار هم می‌شود و خود دولت هم به عنوان یک نیروی معتدل، ظرفیت افراد دگرگونی‌خواه را ندارد باید به این ترکیب رای داد. اشتباهاتی که در مورد هیئت رئیسه مجلس شد و منجر به کدورت و جدایی گردید را فعلا نباید تکرار کرد.
علوی‌تبار مجددا تایید کرده است: ترکیب دولت خیلی محافظه‌کارانه است. حتی چهره‌هایی که تعلق‌خاطر به اصلاحات دارند کمترین بازتاب سیاسی را داشته‌اند و نیروهایی هستند که معمولا کمتر سیاسی محسوب می‌شوند و بیشتر نیروهای فن‌سالار اصلاح‌طلب هستند.

سرخوردگی حزب مشارکت از کابینه روحانی
عضو مرکزیت حزب مشارکت گفت کابینه دوازدهم ایجاد سرخوردگی خواهد کرد.
علی تاجرنیا از اعضای فراکسیون مشارکت در مجلس ششم، در گفت‌وگو با مجله مثلث به این سوال پاسخ داد که آیا اصلاح‌طلبان از اخبار مربوط به چینش کابینه ناراضی هستند؟
او ضمن تایید این مطلب گفت: اگر اخباری که ما از چینش کابینه داریم صحیح باشد، نشان می‌دهد که قرار نیست تغییر ویژه و خاصی در اعضای کابینه ایجاد شود. شاهد هستیم بعضی اعضای کابینه جابه‌جا خواهند شد یا افرادی که به عنوان چهره‌های جدید حضور پیدا می‌کنند خیلی توانمند و شاخص به نظر نمی‌آیند.

بنابراین احساس اصلاح‌طلبان این است که چینش کابینه دوازدهم با سخنانی که آقای روحانی در زمان تبلیغات انتخاباتی و بعد از آن مطرح می‌کرد خیلی سنخیت ندارد چون هم آقای روحانی تجربه چهار سال دولت یازدهم را داشت و هم فضا در مجلس برای انتخاب نیروهای جدی‌تر فراهم‌تر شده است؛ خصوصا آنکه آقای روحانی بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری صحبت از انتخاب پاشنه ورکشیده‌ها، نیروهای جدی و اجرایی و باورمندان به سیاست دولت کرد و در واقع به نقد پاشنه ورنکشیده‌ها پرداخت. نکته بعد آنکه بخش ناکارآمد دولت گذشته افراد و چهره‌هایی بودند که هیچ وقت در اردوگاه اصلاح‌طلبی نبودند بلکه در اردوگاه اصولگرایی حضور داشتند و همراه با آقای رئیس‌جمهور به دولت آمدند.


اخبار اصلاح‌طلبان می‌گوید این افراد همچنان دارند تاثیرگذاریشان را حفظ می‌کنند.
تاجرنیا ادامه داد: من احساس می‌کنم آنچه از چینش کابینه شنیده می‌شود حق مطلبی که آقای رئیس‌جمهور گفت، نیست. در مجموع یک مقدار بیش از آنکه اصلاح‌طلبان نگران باشند که چهره‌هایی از آنها در کابینه حضور ندارند، نگران آن انتظاری هستند که در مردم با انتخابات ریاست جمهوری به وجود آمد و شور و نشاطی که مردم از خودشان نشان دادند. اصلاح‌طلبان احساس می‌کنند کابینه دوازدهم با توصیفاتی که از آن می‌شود ایجاد سرخوردگی خواهد کرد.


وی گفت: اما در مجموع معتقدم آقای روحانی می‌رود که اشتباه آقای هاشمی رفسنجانی را در دولت دوم خودش تکرار کند. در واقع عقب‌نشینی‌ها در مقابل جریان اصولگرایی به هیچ عنوان منجر به حمایت آنها از آقای روحانی نخواهد شد.


عضو حزب منحله مشارکت همچنین گفت: به نظر می‌رسد چهره‌هایی که در واقع شاخصه اصلاح‌طلبی داشتند و مطرح بودند از آنها کمتر یاد می‌شود و حتی برخی افراد هم که این ویژگی‌ها را داشتند جای خود را به افراد محافظه‌کارتر در دولت آینده می‌دهند. این اخباری که می‌آید حقیقتش جای نگرانی دارد.


وی برخلاف رویه توام با هتاکی و طلبکاری اصلاح‌طلبان که حتی دولت روحانی را رحم اجاره‌ای خود خواندند، گفته است واقعیت این است که اصلاح‌طلبان و لیدر آنها افراد نجیبی هستند و شرایط کشور را درک می‌کنند، این مسئله موجب شده تا حلقه اطراف آقای روحانی به این نتیجه برسد که اصلاح‌طلبان را با خود همراه دارد بنابراین می‌خواهد مخالفان را راضی کند.
 



خراسان

استخدام رسمی کارمندان دولت متوقف شد
بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر یک مقام مسئول به سازمان ها و ادارات دولتی، با اعلام این که تبدیل وضعیت استخدامی کارکنان پیمانی دستگاه‌های اجرایی به رسمی در مشاغل حاکمیتی در سال های اجرای قانون برنامه پنجم توسعه با سازو کار پیش ‌بینی شده در تبصره ٢ ماده ۵٧ این قانون صورت می ‌پذیرفت، با پایان یافتن مهلت اجرای قانون مذکور از ابتدای سال ١٣٩۶ و تعیین نشدن ساز و کار خاص برای این مسئله در برنامه ششم توسعه، دولت در حال تدوین راهکار قانونی لازم برای تبدیل وضع استخدامی کارکنان پیمانی واجد شرایط به رسمی است بنابراین مفاد بخشنامه های قبلی در شرایط کنونی قابلیت اجرایی ندارد.


ابلاغ شرایط تشویق بورسی مدیران برتر  
بر اساس دستورالعمل جدید ابلاغی دولت به همه اعضای کابینه، مقرر شده با توجه به اختیارات ناشی از ماده 48 و 49 قانون مدیریت خدمات کشوری، کارمندان و مدیرانی که در خلال ارزشیابی های سالانه موفق شوند عملکرد خوبی را به ثبت رسانده و کارنامه فعالیت آنها در 3 سال متوالی یا 5 سال متناوب، حداقل عدد 85 باشد، در معرفی به دوره های آموزشی خارج از کشور (بورس)، از اولویت برخوردار شوند.



ایران

اتهامات ضد ایرانی دادگاه امارات
دادگاه تجدیدنظر ابوظبی چند نفر را به ارتباط داشتن با ایران متهم و یک ایرانی را به 10 سال حبس محکوم کرد. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رسمی امارات (وام)، دادگاه تجدیدنظر امارات یک شهروند ایرانی 48 ساله با نام اختصاری «ح.ر.م.ح.م» را به 10 سال حبس و بیرون کردن از کشور امارات و پرداخت تمام هزینه‌های این مسأله پس از اتمام مدت حبس محکوم کرد.

دادگاه ابوظبی این فرد را به ارتباط داشتن با ایران، فریب دادن امارات،‌ قاچاق قطعات مورد استفاده در برنامه هسته‌ای به ایران و صدمه زدن به روابط امارات و امریکا از طریق صادر کردن تجهیزات از امریکا به ایران و نقض تحریم بین‌المللی ایران متهم کرد.دولت امارات همچنین سه شهروند اماراتی 34، 44 و 55 ساله را به ارتباط با افراد و نهادهای ایرانی و انتقال اطلاعات مهم به این کشور متهم کرد. تاریخ رسیدگی به پرونده این سه شهروند اماراتی 27 اوت (5 شهریور) اعلام شده است.



 انتقاد علم الهدی از حضور هیأت‌های خارجی در مراسم تحلیف
امام جمعه مشهد ضمن انتقاد از سلفی تعدادی از نمایندگان مجلس با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، نسبت به دعوت مقامات خارجی در مراسم تحلیف هم بشدت انتقاد کرد. به گزارش ایسنا، آیت‌الله علم الهدی در خطبه های نماز جمعه گفت: معنای تعامل با جهان صرف میلیاردها برای آمدن یک عده عناصر ضعیف النفس و ضعیف در سیاست جهانی است که برترین آنها شخص دوم سیاست خارجی انگلیس خون آشامی است که دو قرن است به جز مصیبت و رذالت برای ما چیزی نیافریده است. وی افزود: آیا تعامل با جهان معنایش این است، اینکه اینها بیایند و ما هم میلیاردها خرج کنیم تا اینها در یک مراسم رسمی بیایند که چه بشود، بعد هم پذیرایی مفصل و رفت و آمدهای گوناگون و تفریح و تفرج آنها در این مملکت، آیا این معنای تعامل با جهان است، ما چکار می‌کنیم؟
 


صادق زیباکلام به دادگاه احضار شد
 صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران از احضار خود به دادگاه خبر داد. به گزارش «ایران»، وی در یادداشتی نوشت: دوستان سلام. امروز صبح (پنجشنبه) احضاریه‌ای به در منزلم واصل شد مبنی بر اعلام‌جرم دادستانی محترم قوه قضائیه علیه این‌جانب به اتهام «نشر اکاذیب.» مبنای شکایت، مصاحبه‌ام با رادیو دویچه‌وله در 26 تیرماه درخصوص بازداشت آقای حسین فریدون، برادر رئیس‌ جمهوری محترم، است. به یاری حضرت حق، شنبه در دادسرای محترم حاضر خواهم شد و به حول و قوه الهی ان شاءالله موضوع در همان مرحله بازپرسی ختم به خیر شود.»



مهدی کروبی از بیمارستان مرخص شد
مهدی کروبی از بیمارستان مرخص شد. محمدحسین کروبی به جماران گفت: ظهر پنج شنبه پدرم از بیمارستان مرخص شد و مجددا به منزلش در جماران انتقال یافت. وی افزود: ضربان قلب وی به حالت نرمال برگشته است ولی بنا شده که بعد از این چکاپ‌های دوره‌ای و مرتبی از ایشان به عمل آید.



آرمان

احکام اعضای جدیدمجمع تشخیص مصلحت تا آخر مرداد

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه مراسم چهلمین روز درگذشت مرحوم نیری در واکنش به سوالی درباره کابینه پیشنهادی دولت دوازدهم، عنوان کرد: من در مورد کابینه فعلا نظری نمی‌دهم. او درباره زمان معرفی اعضای جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام هم گفت: تا آخر ماه جاری (مرداد) احکام اعضای جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام صادر می‌شود.

لزوم اتخاذ دیپلماسی فعالانه

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل تاکید کرد: اتخاذ دیپلماسی فعالانه و پیشگیرانه برای محو تروریسم ضروری است. حسین امیر عبداللهیان در حساب توئیتری خود در پی شهادت محسن‌حججی مدافع حرم نوشت: این جنایت نتیجه سیاست تروریسم‌پروری آمریکا و متحدان و بازی با آتش تروریسم است. اتخاذ دیپلماسی فعالانه و پیشگیرانه جمعی برای محو تروریسم ضروری است.

تغییرات ۵۰ درصدی در کابینه صورت گیرد

یک عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه اختلاف ‌نظرهای جزئی نباید باعث شود تا در مقابل افراد موضعگیری داشته باشیم، اظهار کرد: رایزنی‌ها برای کابینه امری رایج در نظام‌های مردمسالار است و به نظر می‌رسد باید تغییرات ۵۰ درصدی در کابینه صورت گیرد. جلال میرزایی با بیان این‌که سیاست فراکسیون امید حمایت از دولت روحانی است، به برخی از مسائل مطرح در رابطه با انتظار اصلاح‌طلبان از رئیس‌جمهور در خصوص ترکیب کابینه پرداخت و گفت: رایزنی و چانه‌زنی‌ها برای اعمال تغییرات در کابینه امری رایج در نظام‌های مردمسالار است که برخی با اعمال نفوذ و فشار درصدد حضور یا عدم حضور افرادی در دولت دوازدهم هستند.

وی با اشاره به اینکه اصلاح‌طلبان با توجه به حمایت‌های بی‌قید و شرطی که در انتخابات از روحانی به عمل آوردند، انتظاراتی از او دارند، اظهار کرد: این در حالی است که به برخی از این انتظارات توجه نشده اما با این حال رویکرد آقای روحانی را در ادامه مسیر اصلاح‌طلبی ارزیابی می‌کنیم.

بهبود مدیریت فضای مجازی عزم جهادی می‌طلبد

معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی عدم کنترل فنی فضای مجازی و هدایت فنی این شبکه‌ها از خارج کشور را آسیب عمده این فضا دانست و گفت: کشور به صورت جدی نیازمند ایجاد شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارج کردن این فضا از دست بیگانگان است. عبدالصمد خرم آبادی گفت: بهبود و مدیریت مناسب فضای مجازی و کاهش آسیب‌های آن عزمی جهادی می‌طلبد و ما می‌خواهیم بر این فضا تسلط یابیم تا بیگانگان و دشمنان از این طریق نتوانند به ما آسیب بزنند.

خرم‌آبادی افزود: متاسفانه امروز بسیاری از جرایم که حتی بسیاری شاید فکرش را نمی‌کنند از طریق فضا و شبکه‌های مجازی و رایانه‌ای شکل می‌گیرد که ضرورت ساماندهی و نظارت همه جانبه بر این فضا را دوچندان می‌کند. او از تربیت مربی جرایم یارانه‌ای و فضای مجازی در دادسراهای سراسر کشور و همچنین از فعالیت ۴۴۰ شعبه جرائم یارانه‌ای در سراسر کشور خبر داد.

تکذیب شایعه درخواست انصراف از وزرای پیشنهادی

در پی انتشار برخی اخبار در رسانه‌های غیر رسمی درباره نظر فراکسیون امید راجع به برخی از وزرای پیشنهادی، دبیرخانه فراکسیون با انتشار اطلاعیه‌ای، اخبار منتشر را تکذیب کرد. در این اطلاعیه آمده: در روزهای اخیر و همزمان با آغاز به کار کمیته‌های تخصصی فراکسیون امید برای ارزیابی وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم، متاسفانه شاهد برخی بی‌اخلاقی‌ها در فضای مجازی هستیم.

در شرایطی که هنوز جلسات فراکسیون امید با وزرای پیشنهادی و بررسی سوابق و برنامه‌های آنها در ابتدای راه است، انتشار اخباری مبنی بر دیدار جمعی از نمایندگان فراکسیون امید با برخی از وزرا و ارائه درخواست‌هایی نظیر انصراف از حضور و... نمونه‌هایی تاسف‌برانگیز از تلاش برای به حاشیه بردن کار فشرده و کارشناسی کمیته‌های دوازده‌گانه‌ای است که در فراکسیون امید برای حصول منصفانه‌ترین نتیجه و رسیدن به دقیق‌ترین تصمیم درباره وزرای پیشنهادی تشکیل شده و به فعالیت شبانه‌روزی مشغول هستند.

اصرار هنیه به ریاست حماس در سفر به تهران

یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش حماس که در سفر به تهران برای مشارکت در مراسم تحلیف روحانی، ریاست هیأت حماس را بر عهده داشت، گفت: اسماعیل هنیه اصرار داشت در سفر اخیر به تهران ریاست هیأت حماس را بر عهده بگیرد، اما شرایط اقتضا نکرد. عزت‌ الرشق عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در گفت‌وگو با سایت خبری الرساله‌نت گفت: جنبش حماس مرحله سستی روابط با ایران را رد کرد و امروزه در حال تحکیم و گسترش روابط با ایران است و روابط ما با تهران در بهترین شکل ممکن است و سفر اخیر ما به تهران پیامی است که بر این مسأله تأکید دارد.

وی افزود: جنبش حماس به‌خصوص در سایه گسترش روابط با تهران و قاهره وارد مرحله جدید و پیشرفته‌ای در روابط خارجه شد. این عضو حماس در ادامه گفت: روابط حماس و تهران از مرحله روابط سست که به خاطر دلایل و شرایط معروفی به وجود آمده بود، گذشت. با وجود اینکه روابط ما با تهران هیچ‌گاه قطع نشد و حمایت ایران از ملت فلسطین نیز هیچ‌گاه قطع نشد و اکنون روابط ما در بهترین شکل ممکن است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار