رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی:
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از حمایت جامعه تولیدکنندگان استان از محمد شریعتمداری، وزیر پیشنهادی ‌صنعت، معدن و تجارت خبر داد.
کد خبر: ۴۷۷۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۸ 12 August 2017
به گزارش تابناک رضوی،به نقل از خبرگزاری تسنیم،حسن حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار داشت: برای رونق تولید ملی و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی سکان وزارتخانه مهم و حساس صنعت، معدن و تجارت باید به دست فردی سپرده شود که مورد تایید جامعه تولیدکنندگان کشور باشد که خوشبختانه شریعتمداری از حمایت کارافرینان، کارفرمایان و صنعتگران  برخوردار است.
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به اعلام حمایت مدیران تشکل‌های بخش خصوصی از وزیر پیشنهادی‌صنعت، معدن و تجارت؟ خاطرنشان کرد: در چند روز گذشته علاوه بر تولید کنندگان شریف استان و کشور، شاهد استقبال بدنه مدیریتی تشکل‌های بخش خصوصی از وی بوده‌ایم و از این رو امیدواریم با رای سبز نمایندگان مجلس شاهد حضور پرقدرت شریعتمداری در این وزارتخانه مهم باشیم.
حسینی تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت با توجه به حوزه‌های گسترده کاری و مسئولیت‌های سنگینی که بر عهده آن نهاده شده دارای حساسیت‌های بسیاری است، به‌خصوص اینکه این وزارتخانه با توجه به مسیولیت سنگینی که در حوزه بازرگانی خارجی و در نهایت رونق بخشیدن و توسعه اقتصادی کشور دارا است، می‌تواند نقشی مؤثری را در ارتقای نمره دولت در کارنامه اقتصادی دولت ایفا کند.
وی تاکید کرد: بنابراین این وزارتخانه باید پاسخگوی مطالبات بخش‌های زیادی باشد و به همین دلیل باید وزیری در این بخش مدیریت کند که تسلط همه جانبه داشته باشد و در این راستا شریعتمداری می‌تواند گزینه مناسبی برای این مهم باشد.
نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: سابقه و تجربه شریعتمداری در سال‌های گذشته و انتخاب او به عنوان وزیر صنعت از سوی رئیس جمهوری حاکی از این است که روحانی فردی اجرایی و عملگرا را برای وزارت صنعت، معدن و تجارت در دوره دوم دولت خود برگزیده است.
حسینی با اشاره به مسئولیت شریعتمداری در وزارت بازرگانی سابق و نیز کمیسیون مشترک روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهایی نظیر عربستان سعودی، عراق، عمان، قطر، کویت، پرتقال، اسپانیا، زیمبابوه، اوگاندا، کنیا، فیلیپین و تایلند، گفت: شریعتمداری ۱۲ سال ریاست هیئت عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور و ریاست شورای عالی نظارت بر اتاق‌های بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران را نیز برعهده داشته که از این دوره به عنوان بهترین دوره همکاری دولت و بخش خصوصی نام برده می‌شود.
وی افزود: در طی این دوران، قانون تجارت جمهوری اسلامی ایران با ۵ سال کار کارشناسی در قالب کمیته‌های گوناگون تخصصی با همکاری همه بخش‌های ذی‌ربط و بخش خصوصی در هزار ماده پس از ۸۰ سال مورد بازنگری و نگارش مجدد قرار گرفت و تقدیم مجلس شورای اسلامی شد. 
نایب رئیس خانه صنعت معدن و تجارت ایران با بیان اینکه بخش مهمی از اشتغال کشور را می‌توان از طریق توسعه صنایع رفع و فرصت‌های بسیاری برای اشتغالزایی ایجاد کرد، گفت: پُر واضح است که با توجه به سوابق درخشان شریعتمداری می‌توان امید به بهبود اوضاع داشت و با عنایت به عملکرد قابل قبول وی در سال‌های گذشته، شریعتمداری بهترین گزینه برای رفع  رکود حاکم و ایجاد تحول در صنایع و معادن کشور است.
حسینی تصریح کرد: رجا واثق دارم با حضور شریعتمداری در وزارت صنعت، معدن و تجارت تولید کشور و بخش خصوصی بیش از پیش رونق خواهد گرفت.
وی تاکید کرد: شریعتمداری تخصص و تجارب مناسبی در بخش بازرگانی دارد و امیدواریم همانطور که اعلام کرده بتواند مشکلات این بخش را برطرف کرده و عملکرد قابل‌ قبول نعمت‌زاده را به نمره عالی برساند.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه بخش صنعت، معدن و تجارت از هم تفکیک ناپذیر هستند، خاطرنشان کرد: قطعاً با  مسئولیت شریعتمداری در این وزارتخانه حوزه تجارت نسبت گذشته غنی‌تر خواهد بود و با حضور وی در این وزارتخانه شاهد گسترش بازارهای هدف و فروش محصولات داخلی در بازارهای بین‌المللی خواهیم بود و با او دوره مدیریت قوی، صنعت، صادرات و بازرگانی رشد چشمگیری خواهد داشت.
حسینی گفت: معتقد هستم اهدافی که شریعتمداری بر آن تاکید دارد و نشانه گرفته است صحیح بوده و یکی از برنامه‌های خوب شریعتمداری تولید صادرات‌محور است که در حقیقت می‌توان آن را حلقه مفقوده صنعت کشور دانست و امیدوارم بتوانیم به آن دست یابیم و به سمتی حرکت کنیم که توسعه صادرات جایگزین واردات بی‌رویه شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار