معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفای:
مهندس میدانی معاون امور آب و آبفای وزارت نیرو به همراه مدیران عامل صنعت آب استان از پروژه های آبرسانی روستایی بازدید بعمل آوردند.
کد خبر: ۴۷۷۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷ 13 August 2017
 مهندس میدانی معاون امور آب و آبفای وزارت نیرو به همراه مدیران عامل صنعت آب استان از پروژه های آبرسانی روستایی بازدید بعمل آوردند.

رحیم میدانی در بازدید از پرژه ملی مجتمع آبرسانی فجر گنبدکاووس در روستای مرزی کرند این شهرستان واقع در شمال شرق گلستان، اظهار داشت: تکمیل طرح مجتمع فجر نوار مرز 3200 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی ادامه داد امسال 10 هزار میلیارد ریال و 300 میلیون دلار و در مجموع 20 هزار میلیارد ریال اعتبار برای حوزه آب روستایی کشور پیش بینی شده است: علاوه بر این قرار است از محل ماده 10 و 12 سازمان برنامه و بودجه مبلغ چهار هزار و 900 میلیون ریال به حوزه آب شرب شهری و روستایی و تجهیز ناوگان آبرسانی سیار اختصاص یابد که 700 میلیارد ریال آن صرف تجهیز ناوگان آبرسانی سیار می شود.

وی با بیان اینکه در دولت یازدهم در مجموع به 5500 روستا آبرسانی یا آب مطمئن آن تامین شد، گفت: با آبرسانی به این تعداد روستا حدود چهار میلیون نفر ازآب شرب مطمئن بهره مند شد.

میدانی اضافه کرد: در دولت یازدهم توجه ویژه ای به حوزه آب روستایی شد در حالی که خط اعتباری این بخش در ابتدای دولت صفر بود ، اما فقط درسال گذشته 15 هزار میلیارد ریال اختصاص یافت.

معاون وزیر نیرو در ادامه با اشاره به مشکلات کمبود منابع آبی زیر زمینی به دلیل کاهش بارش ها، افزایش دما، برداشت های بی رویه و توسعه کشت هایی با نیاز آبی بالا که درسال های اخیر شدت یافته است، افزود: مشکلات آب در حوزه روستایی شدید تر است و هم اکنون به حدود 5 هزار روستا با تانکر آبرسانی می شود.

مهندس میدانی با تاکید برضرورت مدیریت مصرف آب یادآور شد: درصورتی که رویه فعلی برداشت از منابع آبی ادامه یابد در آینده نه چندان دور کشور با تهدید جدی مواجه می شود
میدانی اضافه کرد: دولت نیز مبلغ 70 میلیارد ریال برای حفر 6 حلقه چاه آب و احداث شبکه انتقال و توزیع پیش بینی کرده است.

وی تصریح کرد: این طرح با ظرفیت شیرین سازی 1600 متر مکعب آب در شبانه روز برای استفاده مردم روستای هوتن و کرند (گنبدکاووس) ظرف یکسال آینده به بهره برداری می رسد.

مهندس شکیبافر رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گلستان در این بازدید ضمن تشریح طرح آبرسانی نوار مرزی استان اظهار داشت به علت کمبود اعتبارات در حال حاضر تامین آب شیرین توسط بخش خصوصی در دست پیگیری است که با اعتبار 140 میلیارد ریال نیمی از آن توسط سرمایه گذار بخش خصوصی و نیمی توسط شرکت آبفار استان در سنوات گذشته و سال جاری در حال اجراست به این ترتیب تامین آب روستاهای هوتن و کرند ازطریق شبکه ابرسانی و سایر روستاهای منطقه فجر 6 از طریق آبرسانی سیار با اطمینان بیشتری تامین می گردد
 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار