رئیس دانشگاه علوم پزشکی‌ مشهد:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سیستم اتوماسیون و ارجاع حمایت کلی و همه جانبه می خواهد.
کد خبر: ۴۷۷۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۹ 13 August 2017
به گزارش تابناک رضوی، مصطفی مهرابی‌بهار در نشست خبری که به مناسبت تجلیل هفته خبرنگار و گزارش عملکرد یک ساله معاونتها ظهرامروز برگزارشد،گفت:سیستم ارجاع همان کنترل هزینه های درمانست، پس لازمست پذیرش سیستم ارجاع رااز خودمان شروع کنیم تا کنترل قیمت به طور کامل اجرایی شود.
وی  با بیان اینکه رسالت اصلی دانشگاه علوم پزشکی‌ مشهد مبتنی بر مقوله آموزش بوده تا در امر تربیت نیروی انسانی و کسب علوم پزشکی در امر درمان بیماران و ارتقاء بهداشت و سلامت جامعه است،خاطر نشان کرد: مطالبات مردم از ارگانها توسط رسانه هاست و همیشه مردم با عینک شما،همدیگر و دستگاهها را می بینند.
مهرابی بهارافزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موفق‌ترین وزارتخانه دولت یازدهم بود و شاخص عملکردی این وزارتخانه اجرای طرح تحول سلامت در مناطق ۱۰ گانه کشور بود که زیر مجموعه  دانشگاه علوم پزشکی‌ مشهد جزو منطقه ۹ بود و در این امر ۱۸ شاخص و کارگروه  برای آن تعریف شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی‌ مشهد با بیان اینکه افتخارات زیادی در دولت یازدهم در حوزه پزشکی بوده ، گفت: این افتخارات در انواع علوم پزشکی، طب تسکینی، طب سنتی بوده و عدالت اجتماعی در حوزه سلامت و کرامات انسانی رعایت شده است.
وی خاطرنشان کرد: کلاس‌های آموزشی در ۳۱ رشته تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می‌شود و ۲۰ دانشجوی خارجی در رشته‌های تخصصی و ۲۰۰ دانشجوی خارجی در رشته‌های عمومی داریم و حدود ۱۵۰ عضو هیئت علمی استخدام شدند و ۹۰ نفر بازنشسته شدند و ۷۵ نفر تعهد به خدمت گرفته شدند.
مهرابی‌بهار تصریح کرد: تعداد ۹۲۵۰ دانشجو و ۸۵۰ عضو هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی‌ مشهد داریم و ۳۰ درصد دانشجویان در حال گذراندن دوره‌های تخصصی هستند و به ازای هر ۱۰.۹ دانشجو یک استاد داریم و نیازمند ۱۲۵ عضو هیئت علمی دیگر هستیم، البته آخرین ابلاغ وزارتخانه ۲۷۵ نفر بوده است.
وی  با بیان اینکه در ۴ سال گذشته ۲۶۰ نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی‌ مشهد ارتقاء رتبه و جایگاه علمی داشته‌اند اظهارامیدواری کرد، کم‌وکاستی‌های حوزه آموزش در دولت دوازدهم جبران شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی‌ مشهد با اشاره به اینکه در حوزه بهداشت اقدامات مناسبی  انجام شده ، افزود: این اقدامات در مناطق حاشیه شهر، مناطق روستایی و شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی‌ مشهد بوده  و نواقصی که در امور پزشک خانواده روستایی، ساخت مراکز درمانی، خرید واکسن، افزایش مراکز و خانه‌های بهداشت و سلامت، راه‌اندازی مراکز جامع سلامت و غیره بود برطرف شد.
مهرابی‌بهار با اشاره به اینکه مشهد اولین کلان شهر کشور بود که طرح تحول سلامت را به مرحله اجرا رساند، گفت: در این مدت شاهد تحولات چشمگیری در حوزه سلامت بودیم و نتایج به‌دست آمده کاملاً محسوس و ملموس بوده است.
وی با بیان اینکه در زمینه توسعه فرهنگ و اندیشه دینی افزایش فرهنگده‌ها در دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها را داشتیم  از طرح طرح  مرکز مشاوره با رویکرد دینی خشت اول برای ازدواج دانشجویان ارائه تست‌ها، مشاور‌ه‌ها و مهارت‌ها خبرداد و گفت:امیدواریم بااین طرح شاهد رشد ازدواج در خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی‌ مشهد باشیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی‌ مشهد با اشاره به برنامه‌های حوزه توسعه، گفت: در این حوزه شاهد حرکت درست قطار سلامت بودیم و حوزه توسعه در تعامل با تمامی حوزه‌ها بوده است و پروژه‌های به ثمر نشسته و در دست اجرا بیش از ۳۲۰ هزار متر مربع بوده و مشهد تنها دانشگاهی در کشور بوده که توسعه‌هایش متوازن بوده است.
وی از فعال شدن بخش اعصاب و روان بیمارستان امام رضا(ع)  تا یک ماهه آینده خبر داد و افزود: بیمارستان اعصاب و روان شهرستانهای قوچان و کاشمر تا آبان ماه امسال به بهره برداری می رسد.
مهرابی بهاردرباره بدهی بیمه ها گفت: بیمه یک صندوق است که ورودی کم و خروجی زیادی دارد و مشکل ما عدم برخورد مطالبات ماست و از رسانه ها می خواهیم که پیگیر مطالبات مااز بیمه ها باشد.
وی مجموع بدهی دانشگاه علوم پزشکی مشهد را بالغ بر640 میلیارد عنوان کرد و افزود:مطالبه بیمه دانشگاه از طرح سلامت و اوراق قرضه معادل 5 ماه و 17 ماه مطالبات معوق می باشد.
محمدرضا دارابی،معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: 35 هزارمترکمبود فضای آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد کم داریم که مقداری از این فضا با ساخت دانشکده داروسازی جبران شد.
محمدحسین بحرینی، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود:سال گذشته گزارش کاردادم و امسال گزارش کار نمی دهم بلکه کتابچه ای تهیه شده از اقدامات،لطفا تورقی کنید و عملکرد ها را منعکس کنید.
حمید رضا بهرامی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با انتقاد از کم کاری رسانه ها در پوشش اخبار طرح نظام سلامت، گفت: اولین فاز طرح تحول سلامت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اجرایی شد و  پرونده الکترونیکی سینا که توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد نرم افزارآن ساخته شد و اولین دانشگاهی بودیم که در سطح دانشگاههای علوم پزشکی کشور طرح نظام سلامت را در روستاها  و حاشیه شهر و شهرستانهای بالای 25 هزار نفر و بافت مرکزی شهر،به پایان رساندیم که این عملکرد ما در رسانه ها منعکس نشد و رییس جمهور شهر تبریز را انتخاب کردند.
حجت الاسلام سید محمود صادق زاده طباطبایی،رئیس دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:طرح خشت اول در راستای همسر گزینی هم کفوا برای دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد شکل گرفت.
حاشیه:
نماینده خبرگزاری ایرنا که از فعالترین خبرگزاری ها در حوزه پزشکی می باشد در این نشست حضور نداشت.
دکتر مهرابی بهار در بخشی از صحبتهایش گفت: من تا حالا مطب نداشتم،شاید حالا که پیر شدم برم مطب بزنم .
رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در قسمتی از حرفهایش افزود: چرا باید قولی را بدهیم که اجرایی نشود، وزارت بهداشت بااین تیم قبل در دوره جدید شاید نتواند کار کند و شاید این اخرین جلسه رسمی باشد که صحبت می کنم، اما هر جا باشم سپاسگزارشما بابت انعکاس اخبار و تلاشهای شما خواهم بود.
دکتربحرینی درپاسخ به خبرنگاری که از بدهی های دانشگاه علوم پزشکی پرسید، گفت: از بدهکاری ما می پرسید،بروید طلب ما را بپرسید.
گفتنی است در پاور پوینتی که توسط رییس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این نشست ارائه شد،رسانه تابناک و روزنامه قدس و همشهری را کمترین درصد پوشش اخبار دانشگاه علوم پزشکی معرفی شد  که این سنجش ناعادلانه دراخبار تولیدی و پوششی و دریافتی مورد اعتراض نمایندگان رسانه ها قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار