طی چهار ماهه نخست سال جاری ، بالغ بر یک میلیون و ۱۹۳ هزار و ۹۸۵ تن کالای غیرنفتی از طریق این بنادر ترانشیپ شد که ثبت رشد ۱۲۴ درصدی ، نشانگر افزایش بیش از دو برابری این بخش از عملیات است .
کد خبر: ۴۷۷۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰ 14 August 2017
به گزارش تابناک : مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از ثبت رقم بیش از ۳۳ میلیون تن تخلیه و بارگیری انواع کالا و ترابری ۷.۷ میلیون نفر سفر دریایی در کارنامه عملیاتی بنادر تجاری و مسافری این استان طی چهار ماه اخیر خبر داد .
اله مراد عفیفی پور ضمن ارائه گزارشی از عملکرد مجموعه کل بنادر استان هرمزگان طی چهار ماهه نخست سال ۹۶ اظهار کرد : طی این مدت ، در مجموع ۳۳ میلیون و ۷۹۷ هزار و ۸۱۱ تن کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر این استان تخلیه و بارگیری شد .
وی با اشاره به افزایش هشت درصدی عملیات جابجایی کالای غیرنفتی در بنادر این استان ، افزود : از مجموع عملیات انجام شده ، ۲۲ میلیون و ۵۴۲ هزار و ۷۶ تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و ۱۱ میلیون و ۲۵۵ هزار و ۷۳۵ تن به کالاهای نفتی اختصاص دارد .
ترانشیپ کالا دو برابر شد
عفیفی پور گفت : طی چهار ماهه نخست سال جاری ، بالغ بر یک میلیون و ۱۹۳ هزار و ۹۸۵ تن کالای غیرنفتی از طریق این بنادر ترانشیپ شد که ثبت رشد ۱۲۴ درصدی ، نشانگر افزایش بیش از دو برابری این بخش از عملیات است .
رشد مثبت صادرات غیرنفتی
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در ادامه حجم صادرات کالاهای غیرنفتی از طریق بنادر تجاری این استان طی سال ۹۶ را ۱۲ میلیون و ۸۰ هزار و ۳۶۵ تن با رشد مثبت یک درصدی اعلام کرد .
وی از واردات ۳ میلیون و ۷۰۷ هزار و ۲۶۴ تن و کابوتاژ دو میلیون و ۹۱۸ هزار و ۵۰۶ تن از این‌گونه کالاها خبر داد .
ترانزیت غیرنفتی ۲۷ درصد افزایش یافت
عفیفی پور همچنین از رشد ۲۷ درصدی ترانزیت سخن به میان آورد و افزود : طی این مدت ، یک میلیون و ۹۶۰ هزار و ۷۴۴ تن انواع کالای غیرنفتی از طریق بنادر تجاری استان ترانزیت شد .
این مقام مسئول حجم صادرات فرآورده‌های نفتی از ابتدای سال تاکنون را ۳ میلیون و ۹۸۱ هزار و ۷۰۹ تن و کابوتاژ این گونه محموله‌ها را ۶ میلیون و ۲۵۰ هزار و ۶۱۵ تن اعلام کرد و گفت : طی این مدت ، ۲۵ هزار تن از این‌گونه کالاها ترانزیت و ۹۹۸ هزار و ۴۱۸ تن از فرآورده‌های نفتی وارد شد .
رونق ۳۶ درصدی در عملیات کانتینری
وی با اشاره به فعالیت پیشرفته‌ترین بندر کانتینری کشور در مرکز استان هرمزگان ، بیان کرد : طی این مدت ، بالغ بر ۹۱۸ هزار و ۷۱۱ TEU کانتینر در مجموعه بنادر این استان تخلیه و بارگیری شد که رشد ۳۶ درصدی را در این زمینه شاهد بودیم .
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تعداد شناورهای ورودی به بنادر تجاری این استان طی سال جاری را ۱۱ هزار و ۷۲۵ فروند اعلام کرد و افزود : از این میزان ، یک هزار و ۵۹۴ فروند کشتی بالای هزار تن و ۱۰ هزار و ۱۳۱ فروند از شناورهای پهلو گرفته در این بنادر ، زیر هزار تن وزن داشته‌اند .
ترابری ۷.۷ میلیون نفر سفر دریایی
عفیفی پور همچنین جایگاه ویژه این استان به عنوان پایتخت مسافرت‌های دریایی ایران را یادآور شد و گفت : از آغاز سال جاری تا ابتدای مردادماه ، ترابری ۷ میلیون و ۷۰۸ هزار و ۹۹۰ نفر سفر در بنادر مسافری این استان به ثبت رسید .





منبع : IRANWAY 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار