عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ؛
نماینده اصلاح طلب استان ایلام در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در خصوص وزیر پیشنهادی نیرو گفت: وزیر پیشنهادی نیرو دارای چند شاخصه مثبت وقابل دفاع است ،یکی از نظر تخصصی که ایشان دانش آموخته دانشکده تهران فنی دانشگاه تهران بوده ودارای رشته تحصیلی مرتبط با جایگاه پیشنهادی ودیگری نیز عملکرد مثبت وسابقه روشن ایشان بعنوان وزیر در دولت اصلاحات است.
کد خبر: ۴۷۸۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹ 14 August 2017

این روزها عمده مباحث سیاسی کشور، حول محور کابینه پیشنهادی دولت شکل گرفته است .کابینه ای که از تغییرات 50درصدی نسبت به کابینه دولت یازدهم برخوردار واز حیث میانیگن سنی نیز به چابک سازی آن اهتمام ویژه ای شده است.

به گزارش تابناک ایلام ،با این حال رئیس جمهور سه شنبه هفته گذشته (17 مردادماه) و تنها با گذشت سه روز از برگزاری مراسم تحلیف 17 گزینه پیشنهادی خود(منهای وزیر علوم) را برای تکیه زدن بر کرسی مقام عالی وزارت به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرد .

اگر چه بسیاری از کارشناسان وتحلیلگران سیاسی نسبت به عبور صددرصدی اعضای کابینه از فیلتر رای اعتماد نمایندگان اعتقاد دارد ،اما درعین حال انتقاداتی نیز بر عملکرد وپیشینه برخی وزرای پیشنهادی مطرح می شود.

عده ای از صاحبنظران وبرخی از نمایندگان براین باورند با وجود انتقادات به عملکرد وپیشنیه وزاری پیشنهادی نیرو و جهاد کشاورزی ،بعید می رسد نمایندگان مجلس شورای برای رای اعتماد به این دو به اجماع لازم دست یابند . این درحالیست که نماینده اصلاح طلب استان ایلام وعضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس با رد این نوع نگاه ،عملکرد و پیشینه حبیب اله بیطرف بعنوان وزیر پیشنهادی نیرو را قابل قبول ارزیابی می کنند.

جلال میرزایی در گفتگوی اختصاصی با خبرگار مادرخصوص نگاه ایشان به وزیر پیشنهادی نیرو  اظهار کرد:بعنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی وبراساس قانون ،این اختیار را داریم که نه تنها در خصوص وزیر پیشنهادی نیرو ،بلکه در زمینه رای اعتماد یا عدم اعتماد به تمام وزرای پیشنهادی اظهار نظر نماییم ، اما لازمه اتخاذ تصمیم منطقی وموثردراین راستا داشتن معیار است.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: برای نیل به یک انتخاب درست ومنطقی باید معیار های مهمی نظیر پاکدستی ،توانایی وتخصص،قدرت تغییر وتحول ،اهل ریسک بودن ،البته نه هریسکی بلکه ریسک ایجاد تغییر برای دستیابی به وضعیت مطلوب مدنظر باشد .این معیارها می توانندبعنوان یک شاقول و مبنایی معقول برای رای اعتماد به وزرا مورد استفاده قرار گیرند.

نماینده اصلاح طلب استان ایلام در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در خصوص وزیر پیشنهادی نیرو تصریح کرد: وزیر پیشنهادی نیرو دارای چند شاخصه مثبت وقابل دفاع است ،یکی از نظر تخصصی که ایشان دانش آموخته دانشکده تهران فنی دانشگاه تهران بوده ودارای رشته تحصیلی مرتبط با جایگاه پیشنهادی ودیگری نیز عملکرد مثبت وسابقه روشن ایشان بعنوان وزیر در دولت اصلاحات است.

میرزایی افزود: در بررسی سابقه یک دوره در مسند مقام عالی وزرات و سایر سوابق مدیریتی حبیب اله بیطرف ،نقطه تاریک یا حاشیه سازی یافته نمی شود ،ایشان وزیری کارآمد ،پاکدست وفاقد حاشیه است که می تواند در شرایط کنونی بر مسایل ومشکلات پیش رو در حوزه های مزتبط با این وزارتخانه فایق آید.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان داشت:از دیگر شاخصه های مثبت وزیر پیشنهادی نیرو دارا بودن رویکرد توسعه گرایی است ،ایشان محافظه کار نیست و ارزیابی کارنامه ایشان در دوران وزارت بعنوان یک معیار قابل اتکا ،نشان می دهد که اغلب مدیران وزارت نیرو از عملکرد ،روش ومشی ایشان به نیکی یاد می کنندواین نمره خوبی برای آقای بیطرف محسوب می شود.

جلال میرزایی درادامه با اشاره به برنامه های پیشنهادی بیطرف گفت: از دیگر معیارها برای تصمیم گیری ، برنامه های وزیر پیشنهادی است.حقیقتا علاوه بر سوابق وروزمه کاری مثبت حبیب اله بیطرف ،برنامه ای که ایشان ارایه نموده قابل قبول است.وزیر پیشنهادی نیرو در برنامه خود چالش های عمده کشور در حوزه آب وبرق و انرژ ی را بخوبی مد نظر داشته وراهکارهای مناسبی را برای برون رفت از این چالش ها ارایه نموده اند .

نماینده ایلام با اشاره به انتقادات مطرح شده در خصوص پیشینه وزیر پیشنهادی نیرو تصریح کرد: بدون شک در کارنامه هر وزیر یا مدیری نقاط مثبت ومنفی وجود دارد.یکی از انتقادات مطرح شده در خصوص ایشان ،نقدی است که بر اجرای طرح سد گتوند در استان خوزستان مطرح است .اگرچه نقد مطرح شده کاملا منطقی ومنطبق بر داده های علمی است، اماباید بپذیریم که در اجرای یک طرح از مطالعه گرفته تا آغاز عملیات اجرایی، دستگاهها وکارشناسان مختلفی دخیل هستند .نبایدتمام مشکلات بروز کرده را صرفا متوجه شخص وزیر نمود.مطالعات سد گتوند از سالها قبل از اجرا آغاز شده ودر حین آبگیری بعلت وجود لایه های نمک در بستر سد و پیرامون آن ،شور شدن آب وآسیب به اراضی پایین دست را بدنبال داشته که دراین خصوص نقد جدی متوجه شخص وزیر نخواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که چنانچه بخواهید بعنوان موافق وزیر پیشنهادی نیرو در صحن مجلس از عملکرد ایشان دفاع کنید ،کدام شاخصه ها مدنظر شماست بیان داشت : همانطور که عرض نمودم پاکدستی ،تخصص وعملکرد مثبت ایشان در دوران تصدی وزارت نیرو ومهمتر از همه برنامه های ایشان که چالش های کشور در حوزه مسئولیتی را مورد توجه قرار داده، نکته های مثبت وقابل دفاعی برای رای اعتماد به ایشان است.

وی درپایان پیش بینی کرد با توجه به شاخصه ها ومعیارهای مطرح شده و همچنین رویکرد نمایندگان مجلس شورای اسلامی،به احتمال قوی حبیب اله بیطرف بتواند رای اعتماد نمایندگان را کسب نماید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار