وجود چند بیمارستان بزرگ و مرجع در مشهد و حجم بالای بیماران مراجعه کننده به این بیمارستان ها اهمیت و ضرورت مدیریت و تعامل بین دو حوزه بهداشت و درمان را در مهار طغیان های احتمالی ناشی از بیماری های منتقله از آب و غذا دوچندان می کند.
کد خبر: ۴۷۸۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۷ 14 August 2017
به گزارش تابناک رضوی،به نقل از سایت پرستوها،دکتر سید کاظم فرهمند،قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در کارگاه منطقه ای مراقبت بیماری های منتقله از آب و  غذا سخن می گفت،  ضمن تاکید بر همکاری های بین بخشی به عنوان یکی از ۴ اصل مهم مراقبت های اولیه بهداشتی، خواستار ارتباط مستمر بخش بهداشت شهرستان های تحت پوشش با بیمارستان ها شد.

 فرهمند بیماری های منتقله از آب و غذا را از لحاظ تبعاتی که به دنبال خواهد داشت حائز اهمیت خواند و گفت : این دسته از بیماری ها در مناطق تجمع افراد مانند پادگان ها، مجالس، مراسمات مذهبی، مدارس و در فصل گرما و سفر، ایجاد بحران کرده و امنیت و سلامت مردم را به خطر می اندازد.

وی افزود: بیماری های منتقله از آب و غذا حتی اگر منجر به مرگ و میر در جامعه نباشد امنیت مردم را خدشه دار کرده و سلامت روان جامعه را بر هم می زند.

دکتر فرهمند رصد مستمر منطقه توسط نیروهای محیطی را در خصوص شناسایی طغیان ها خواستار شد و تاکید کرد: یکی از مراحل موفقیت مهار طغیان های بوجود آمده شناسایی زود هنگام و حساسیت و توجه به علائم سندرمیک مانند اسهال، استفراغ و مشکلات تنفسی می باشد.

اقدامات بهداشت محیط در بیماری های منتقله از آب و غذا، ارزیابی خطر در بیماری های واگیر، مراقبت بیماریهای وبا، فاسیولیازیس و تب های راجعه، وضعیت و مراقبت از بیماریهای گال، پدیکلوزیس و بوتولیسم از مباحثی بود که در این کارگاه به آن پرداخته شد.

گفتنی است کارگاه منطقه ای مراقبت بیماری های منتقله از آب و غذا و پدیکلوزیس جهت کارشناسان مبارزه با بیماری ها و بهداشت محیط شهرستان های تابعه دانشگاه و با حضور کارشناسان وزارت در محل معاونت بهداشت دانشگاه برگزار شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار