رئیس اتحادیه پوشاک گفت: اتحادیه پوشاک به طور رسمی به افتتاح مرکز تجاری ترکیه در ایران اعتراض کرده است. تولیدکننده ما امروز به مثابه یک نهاد ضعیف است و اقدامات اینچنینی به نفع تولید داخل نیست.
کد خبر: ۴۷۸۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۷ 14 August 2017
به گزارش تابناک رضوی،به نقل از خلنه صنعت معدن تجارت، ابوالقاسم شیرازی اظهار کرد: دولت وظیفه دارد موانع را برای تولیدکنندگان بردارد. یکی از مشکلات عرضه و تولید پوشاک حضور گسترده شوهای خانگی پوشاک است که دولت باید با اینها مقابله کند تا پوشاک آلوده (خارجی) به فروش نرسد.
وی گفت: مسئولین در پاسخ به اعتراض ما چنین گفتند که ترکیه تنها می‌خواهند محصولات خود را در ایران معرفی کنند اگر چنین نیز باشد ما موافق این امر نیز  نیستیم. آیا ترکیه نیز شرایط حضور ما را در بازار خود فراهم می‌کنند؟
رئیس اتحادیه پوشاک اضافه کرد: برندهای اروپایی مشکلی برای تولیدکنندگان داخلی ایجاد نمی‌کنند زیرا شرایطی فراهم می‌کند که از دانش و تجربیات آنها استفاده شود اما برندهای ارزان‌قیمت و کم کیفیت ترک برای مملکت ما سم است.
وی تصریح کرد: اگر امروز از دانش اروپایی برای بالا بردن کیفیت کالاهای خودمان و حضور در بازارهای جهانی بهره بگیریم بسیار مهم است و آنها با توجه به قیمتی که دارند رقیبی برای تولیدات داخلی به حساب نمی‌آیند اما برندهای ترکیه و چین برای سم مهلکی است.
شیرازی یادآور شد: عرضه پوشاک بیشتر از تقاضاست و این صنعت با رکود همراه است به طوری که در شرایط فعلی همه فروش فوق‌العاده گذاشتند و در تمام سال محصولات خود را به صورت فوق‌العاده به فروش می‌رساند و آیا این شرایط عادی است.
رئیس اتحادیه پوشاک افزود: اگر افزایش تولید اتفاق نیفتد تا نیاز جامعه به خوبی تامین شود و از طرفی نیز به یکباره با واردات آن برخورد شود قیمت پوشاک در بازار داخلی افزایش می‌یابد و پوشاک قاچاق در شوهای خانگی به فروش می‌رسند. باید توجه داشت که در شرایط فعلی 80 درصد پوشاک موجود در بازار خارجی است.





اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار