رئیس تعاونی تولیدکنندگان مواد غذایی گفت: سالانه ١٣٠ میلیون تن مواد غذایی در کشور تولید می شود که 25 میلیون تن آن هدر می رود و با توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در کشور، می توان از این هدررفت جلوگیری کرد.
کد خبر: ۴۷۸۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰ 14 August 2017
به گزارش تابناک رضوی،به نقل از خبرگزاری ایسنا، «مهدی کریمی تفرشی» افزود: با رفع تحریم ها، قیمت مواد غذایی 12 تا 15 درصد کاهش یافته است.
وی با اشاره به اینکه 90 درصد مواد غذایی تولیدی در کشور از محصولات کشاورزی بدست می آید، گفت: این در شرایطی است که کارخانه های مواد غذایی با 50 درصد ظرفیت کار می کنند.
وی با تاکید بر اینکه باید روی صادرات بیشتر کار کنیم، افزود: تاکید دولت دوازدهم بر توسعه صادرات است که امیدوارم این مهم در زمینه صنایع غذایی کشور نیز محقق شود.
این مقام مسئول با اشاره به صادرات مواد غذایی گفت: عراق از مجموع هشت میلیارد دلار واردات مواد غذایی، ٩٠٠ میلیون دلار آن را از ایران وارد می کند.
کریمی تفرشی افزود: قطر نیز از سه میلیارد دلار واردات مواد غذایی، سال گذشته فقط ١٨ تا ٢٠ میلیون دار را از ایران وارد کرد. 
رئیس تعاونی تولیدکنندگان مواد غذایی ابراز امیدواری کرد صادارت مواد غذایی از ایران به قطر با شرایط خاصی که برایش پیش آمده، به ١٠٠ میلیون دلار افزایش یابد.
به گفته کریمی تفرشی، صادرات مواد غذایی به قطر می تواند زمینه صادرات به دیگر کشورهای عربی را برای ایران فراهم کند.
وی گفت: 19تا 22 شهریور ماه امسال نمایشگاه مواد غذایی در کشور قطر برگزار می شود که امیدوارم نشست امروز بتواند فرصتی شود تا تولید کنندگان مواد غذایی در ایران برای حضور در این نمایشگاه کالای خود را برای عرضه در نمایشگاه آماده کنند.
کریمی تفرشی اظهار داشت: اکنون 14هزار واحد در صنایع غذایی کشور فعال است که امیدواریم وزارت جهادکشاورزی و بانک کشاورزی بتوانند با حمایت از تولیدکنندگان موادغذایی، بنگاههایی را که با همه ظرفیت خود در عرصه تولید نیستند، توانمند کنند.
وی میزان اشتغالزایی در صنایع غذایی کشور را 16درصد از اشتغال کشور عنوان کرد و گفت: صنایع غذایی کشور ظرفیت های زیادی برای توسعه دارد که می تواند اشتغال بیشتری را هم ایجاد کند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار