معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با تاکید بر علم همراه با اخلاق، بر ضرورت به‌روز بودن معلمان در پاسخگویی به نسل جدید تأکید کرد.
کد خبر: ۴۷۸۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۵ 14 August 2017
تابناک فارس به نقل از فارس:احمد رحمانیان در جمع رؤسای ادارات حقوقی ادارات کل وزارت آموزش‌وپرورش و سازمان‌های وابسته به این وزارت اظهار داشت: قانون مداری و ترویج فرهنگ قانون مداری باید به‌عنوان یک درس مستقل در مدارس آموزش داده شود.

وی افزود: یکی از علل ضعف فرهنگ قانون مداری در کشور عدم پرداختن به این موضوعات در سنین کودکی و نوجوانی است که باید با آموزش در مدارس در افراد جامعه نهادینه شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس با بیان اینکه در مدارس نباید فقط بر مباحث علمی تأکید کرد، گفت: اهمیت موضوعات تربیتی، مذهبی و فرهنگی در کتب درسی باید به میزان موضوعات علمی باشد زیرا اگر دانش آموزان اخلاق و انسانیت و تعالیم مذهبی را به‌خوبی فرا نگیرند آموزش موضوعات علمی هیچ ارزشی ندارد.

قاضی رحمانیان رسالت اصلی آموزش‌وپرورش را تربیت صحیح دانش‌آموزان دانست و تصریح کرد: باید فرهنگ حجاب و عفاف و ارائه الگو و پوشش مناسب ترویج گردد و سبک زندگی اسلامی ایرانی به آنان آموزش داده شود و همچنین توسعه فرهنگ اقامه نماز و برپایی نماز جماعت در مدارس بین آنان و برگزاری مجالس انس با قرآن موردتوجه قرار گیرد.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم استان فارس با بیان اینکه برای تربیت دانش‌آموزان باید واحدهای مشاوره ازلحاظ کیفی و کمی تقویت شوند، تأکید کرد: دولت باید سازوکارهای قانونی و اجرایی به‌منظور افزایش انگیزه معلمان با ساماندهی مناسب خدمات و امکانات رفاهی و رفع مشکلات مادی و معیشتی آنان و افزایش حقوق و دستمزد آن‌ها مورد لحاظ قرار گیرد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: طراحی و ساخت فضاهای آموزشی مناسب با اصول شهرسازی و الگوی معماری اسلامی و ایرانی به‌صورت ویژه باید موردتوجه قرار گیرد بسیاری از مراکز آموزشی غیرانتفاعی در مکان‌هایی فعالیت می‌کنند که صرف‌نظر از اینکه ازلحاظ مقررات ملی ساختمان ایمن نیستند، حداقل ضوابط و استانداردهای آموزشی را نیز ندارد.

وی با اشاره به اینکه دانش برخی از معلمان به‌روز نیست، تأکید کرد: برای جوابگویی به نسل کنونی باید دانش و اطلاعات علمی، مذهبی و تربیتی معلم‌ها به‌روز باشد.

این مقام قضایی با بیان اینکه اگر نگران وضعیت فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی جامعه در آینده هستیم باید بر روی آموزش‌وپرورش سرمایه‌گذاری کرد، افزود: کودکان و نوجوانان امروز مدیران و زمامداران آینده هستند پس باید آن‌ها را در مسیر صحیح قرار داد.

معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس با اشاره به برخی از آسیب‌های نوجوانان و جوانان از قبیل خشونت و اعتیاد بیان کرد: تزلزل در ارکان خانواده و عدم اطلاع والدین از شیوه‌های فرزند پروری و آموزش مهارت‌های ارتباطی و ضعف اطلاعات و معلومات اجتماعی و حقوقی آن‌ها از علل اصلی این آسیب‌ها است.

 رحمانیان گفت: افزایش خودکشی در بین نوجوانان و جوانان به فشارهای درسی به دانش آموزان از سوی والدین، مشکلات خانوادگی، ضعف اعتقادات مذهبی، عدم آموزش مهارت‌های ارتباطی، روابط نامشروع، شکست عاطفی و عشقی، عدم آموزش موضوعات مرتبط با بلوغ جنسی و برخی از شبکه‌های اجتماعی برمی‌گردد.

لازم به ذکر است طرح قاضی در مدرسه چندین سال است که در مدارس باهدف ارتقاء آگاهی و معلومات دانش آموزان و توانمندسازی آن‌ها در زمینه آسیب‌های اجتماعی با همکاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم استان فارس و سازمان آموزش‌وپرورش استان برگزار می‌شود.

 این طرح با توجه به موفقیت اجرا در استان فارس در سایر استان‌ها به‌عنوان یک الگو مورد بهره‌برداری قرار گرفته است و تاکنون تعداد 140 جلسه طرح قاضی در مدرسه برای بیش از 10 هزار دانش‌آموز برگزار شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار