رئیس جمعیت هلال احمر مهاباد:
رئیس جمعیت هلال احمر مهاباد گفت: طرح خادم در شهرستان مهاباد با حضور 25 امدادگر در دو بخش شهری و روستایی از روز گذشته آغاز شد.
کد خبر: ۴۷۸۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸ 15 August 2017

به گزارش تابناک آذربایجان غربی:رحمان مومن‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک  در ارومیه، در رابطه با طرح خادم اظهار کرد: این طرح در شهرستان مهاباد با حضور 25 امدادگر در دو بخش شهری و روستایی از روز گذشته آغاز شده است.

وی در زمینه اهداف این طرح گفت: این طرح یک تلاش جمعی به منظور آموزش خانواده‌های ایرانی در به دست آوردن آمادگی در برابر خطرهای طبیعی و غیرطبیعی بوده و قرار است امسال با برگزاری 12 مرحله‌ آموزشی بیش از دو هزار و 500 خانوار در مهاباد تحت آموزش این‌ طرح قرار ‌گیرند.

رئیس جمعیت هلال احمر مهاباد ادامه داد: بدنه اصلی جنبش خادم را داوطلبانی تشکیل می‌دهند که بدون هیچ چشم‌داشتی برای سلامت هر چه بیشتر جامعه تلاش کرده و در این بین، مردم با دریافت آموزش‌های لازم، قادر خواهند بود تا در برابر حوادث و بلایای احتمالی، آمادگی بیشتری پیدا کرده، به سرعت ‌به آنها پاسخ مناسب داده و سریع‌تر به مرحله عادی زندگی‌ بازگردند.

وی افزود: در واقع، هدف اصلی از ایجاد این طرح آن است که هر فردی بتواند به هنگام وقوع حوادث و بلایا از خود و سایر اعضای خانواده خود مراقبت کرده و با رعایت توصیه‌های آموزش دیده، ‌اقدامات ‌لازم برای آماده ‌شدن در برابر حوادث را در دستور کار خود قرار دهد‌.

مومن‌پور خاطر نشان کرد: هر فرد، بخشی از سیستم مدیریت بحران کشور تلقی شده و اگر مدیریت بحران را در سطح کشور به عنوان هرمی در نظر بگیریم، مردم در قاعده آن قرار می‌گیرند، در این سطح، مسئولیت هر فرد آن است که بداند پیش‌، حین و پس از وقوع حوادث و بلایا چه باید بکند.

وی با بیان اینکه این طرح با هدف به کارگیری آموزش‌ها در سه مرحله‌، پیش از وقوع حادثه، در حین حادثه و پس از حادثه به اجرا در می‌آید گفت: در بخش آموزش‌های پیش از وقوع حادثه، آشنایی افراد با خطرات و علائم آن و همچنین کمک به سایرین در زمان وقوع حوادث در اولویت قرار دارد و همچنین الزام به داشتن برنامه در زمان وقوع حادثه و تهیه کیف نجات و دریافت بیمه حوادث بخشی دیگر از مرحله آموزشی پیش از وقوع حادثه است.

رئیس جمعیت هلال احمر مهاباد ادامه داد: بخش دیگر آموزش‌های طرح خادم مربوط به زمان وقوع حادثه است و در این رابطه، به اجرا درآوردن برنامه‌های آموزش دیده، کمک به دیگران و رعایت توصیه‌ها و راهنمایی‌های مقامات مسئول حاضر در محل حادثه و یا خارج از آن، از اقدامات این بخش است.

وی در زمینه بخش سوم و یا پس از اتمام حادثه تصریح کرد: فردی که تحت آموزش‌های لازم طرح خادم قرار می‌گیرد باید پس از پایان حادثه توانایی بازسازی بخشی از امکانات آسیب دیده را داشته باشد و همچنین این فرد باید به منظور پیشگیری یا کاهش دامنه خسارات ناشی از حوادث و بلایای آینده توانایی برداشتن گام‌های مثبتی را نیز به دست آورد.

مومن‌پور در پایان افزود: بی‌شک ارائه آموزش‌های همگانی به منظور تقویت قدرت جامعه برای بازگشت به وضع عادی پس از وقوع مخاطرات بسیار ضروری است و جمعیت هلال احمر به عنوان یک سازمان خدمت‌گزار در جامعه، در ارائه این آموزش‌ها پیش‌قدم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار