مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد:
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد گفت: در حال حاضر تمام ناوگان اتوبوسرانی مشهد ساخت داخل است و این در حالیست که بسیاری از کلانشهرهای کشور از ناوگان وارداتی استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۴۷۸۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵ 15 August 2017
به گزارش تابناک رضوی، علی اصغر نیشابوری در گفتگو با خبرنگار ما درباره  تحقق اقتصاد مقاومتی در سازمان اتوبوسرانی بیان کرد: عمل به منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی است که سرلوحه سازمان اتوبوسرانی مشهد قرار گرفته است.
وی افزود: با توجه به اهمیت این موضوع سازمان اتوبوسرانی برنامه‌ریزی مختلفی را در این خصوص انجام داده و امروز شاهد اقدامات مختلف در این زمینه هستیم.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد گفت: یکی از اصلی‌ترین اقدامات در این زمینه استفاده از تولیدات داخلی در سازمان اتوبوسرانی است.
نیشابوری بیان کرد: در حال حاضر برخلاف بسیاری از کلانشهرهای کشور تمام ناوگان اتوبوسرانی مشهد ساخت داخل است و به هیچ عنوان اتوبوس وارداتی نداریم.
وی در خصوص بازسازی اتوبوس‌های فرسوده نیز تصریح کرد: از سال 90 تا کنون بیش از 800 دستگاه اتوبوس از رده خارج شده و فعال، بازسازی و به چرخه فعالیت بازگشته است.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد اضافه کرد: این اتوبوس‌ها با یک هفتم قیمت خرید یک اتوبوس جدید بازسازی و در خطوط مختلف فعال شده است.
نیشابوری با بیان اینکه خط مشی سازمان در تعمیرگاه اتوبوسرانی تعمیر به جای تعویض است، گفت: رویکرد اصلی در تعمیرگاه سازمان اتوبوسرانی تعمیر قطعات اتوبوس‌ها به جای تعویض است و از این محل توانستیم صرفه‌جویی مالی مناسبی را کسب کنیم.
وی با اشاره به خرید قطعات و لوازم یدکی مورد نیاز سازمان ، تصریح کرد: در حال حاضر تمام روغن فیلترهای مورد استفاده در ناوگان اتوبوسرانی ساخت داخل است که طبق آزمایشات انجام شده بر روی این روغن‌ها میزان مصرف ما به 26.3 درصد کاهش پیدا کرده است و سالانه 700 میلیون تومان صرفه‌جویی را به دنبال داشته است.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد همچنین در خصوص کاهش مصرف سوخت گفت: در این راستا هر اتوبوسی که مصرف سوخت آن بالا بود متوقف و ایراد آن رفع شد و در این بخش توانستیم مصرف سوخت را بهینه کنیم میزان مصرف سوخت به ازای هر دستگاه 10درصد کاهش یافته است
نیشابوری اضافه کرد: همچنین اولویت ما در استفاده از تولیدات داخلی در وهله اول بومی و در گام بعدی استفاده از تولیدات ملی است که در این بخش زسادی از قطعات اتوبوس‌های اسکانیا و بنز تولید داخل است و اگر نیاز باشد با تولیدکننده داخلی تعامل می‌کنیم تا قطعه تولید شده براساس مصرف سازمان باشد.
وی همچنین تصریح کرد: همچنین لاستیک‌های ناوگان اتوبوسرانی مشهد تولید داخلی است و این در حالیست که در گذشته از لاستیک وارداتی استفاده می‌شد.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد خاطرنشان کرد: در راستای کاهش هزینه های جاری و افزایش بهره وری و استفاده از ظرفیت های موجود کلیه امور تعمیر گاهی که در گذشته در 3 تعمیرگاه انجام میشد در تعمیرگاه مرکزی واقع در میدان عسگریه بصورت متمرکز انجام می شود.
در پایان نیشابوری یاد آور شد: میزان صرفه جویی ناشی از اقدامات پیشگیرانه، طرح ها و استفاده از تولید داخل سالانه بیش از دهها میلیارد ریال می باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار