نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری:
نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در خصوص انتصاب «آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی» به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: آیت الله شاهرودی فرد معتدل و با سوادی است که امید است با ریاست ایشان، مجمع تشخیص مصلحت نظام بهتر از گذشته ایفای نقش کند.
کد خبر: ۴۷۸۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹ 15 August 2017
آیت الله دکتر هاشم هاشم‌زاده هریسی در نشست خبری با اصحاب رسانه‌ی استان، در خصوص عدم استفاده از آذری زبانان در کابینه‌ی پیشنهادی دولت دوازدهم، عنوان کرد: آذری‌ها پست‌های حساسی در جامعه دارند و باتوجه به ظرفیت موجود، این امکان وجود دارد که بیش از پیش از پتانسیل آذری‌ها در پست‌های حساس کشور استفاده شود؛ البته وظیفه ماست که ضمن پرورش نیروهایمان، آنان را برای تصدی پست‌های کشوری به مسئولان مربوطه پیشنهاد دهیم.
 
وی تصریح کرد: مطمئناً هیچ‌گونه غرض‌ورزی در انتخاب وزراء وجود ندارد و نباید با طرح کردن چنین مسائلی فرصت سوء استفاده به دشمن داده شود.
 
آیت الله هاشم‌زاده هریسی خاطرنشان کرد: افراد شایسته‌ و توانمندی در این جامعه وجود دارد که علی‌رغم اصرارها، علاقه‌ای به وزیر شدن ندارند؛ چرا که برخی‌ها با بی‌انصافی به وزراء فشار آورده و گاه توهین و کارشکنی هم می‌کنند. این جناح بازی‌ها و فشارها باعث می‌شود برخی‌ها از وزیر شدن انصراف دهند و به خاطر همین موضوع است که هنوز برای وزارت علوم گزینه‌ی مناسبی پیدا نشده است.
 
وی با تاکید بر اینکه همه باید بتوانند با آزادی حرفشان را بزنند، اظهار کرد: باید حرف‌ها زده شود تا با تضارب افکار راه‌ مشخص شود، با تنگ نظری به چاه می‌افتیم؛ همچنین باید جایگاهی برای رسانه‌ها وجود داشته باشد تا با قدرت حرفشان را بزنند و مسئولان نیز گوش شنوا داشته باشند.
 
این عضو خبرگان  با بیان اینکه مطلق‌گرایی و جزم‌گرایی از اصلی‌ترین مشکلاتمان است، خاطرنشان کرد: مطلق‌گرایی بدین معناست که گروهی فکر کنند هر چه که می‌گویند، درست مطلق است،  فکر کنند ولایی و انقلابی هستند و  طرف مقابل خائن و غیر انقلابی. هیچ جناحی نمی‌تواند مدعی مطلق گرایی باشد، اینجا دعوای اسلام و انقلابی بودن نیست، دعوا این است که من باشم او نباشد! انسان‌ها جایزالخطا و مکمل یکدیگر هستند.
 
وی با بیان اینکه نباید ما قضاوت و داوری کنیم، خاطرنشان کرد: اگر راجع همه قضاوت کنیم، سنگ روی سنگ بند نمی‌آید، نباید به عده‌ای بگوییم بهشتی و به عده‌ای دیگر جهنمی؛ بهشت و جهنم که مال ما نیست، فراموش نکنیم بهترین قاضی خداست.
 
وی با بیان اینکه زنجیره‌ی کشور از حلقه‌های طلایی همچون فرهنگمان، افکارمان و ... تشکیل شده است، ادامه داد: در این بین جای برخی از حلقه‌های طلایی همچون کرامت انسانی، محبت و توجه به حقوق الناس خالی است که بسیاری از مشکلات جامعه هم به دلیل نبود همین سه موضوع است.
 
آیت الله هاشم‌زاده هریسی با تاکید بر اینکه کرامت انسانی مطلق است، تصریح کرد: باید کرامت انسانی در جامعه پرورش یابد، کرامت بخشیدن به انسان‌ها به منزله‌ی شخصیت دادن و کرامت ندادن نیز به معنای تحقیر کردن است.
 
وی خواستار ترویج انسان دوستی در جامعه شد و افزود: ضرورت دارد جامعه‌ای بر پایه‌ی مهر و محبت ایجاد شود، برادری و محبت زیباترین نعمت بهشتی بوده و خصومت بدترین شکنجه‌ی جهنم است.
 
وی بر مقدم بودن حق الناس بر حق الله اشاره کرد و گفت: راه‌های زیادی همچون توبه برای رفع حق الله وجود دارد ولی خداوند هیچگاه حق الناس را نمی‌بخشد، از نظر رشته‌ی حقوق نیز این چنین است؛ چرا که حق الناس شامل حق الله هم می‌شود.
 
آیت الله هاشم‌زاده هریسی در رابطه با فعالیت چندین ماهه «حجت الاسلام محمد علی آل‌هاشم» به عنوان نماینده‌ی ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، اعلام کرد: پدر حجت الاسلام محمد علی آل هاشم، روحانی مردمی است که محبوبیت فراوانی بین مردم دارد؛ همچنین خود حجت الاسلام محمد علی آل‌هاشم هم در این چند ماه عملکرد بسیار خوبی داشته و فرد کاربلدی است که هیچ‌کس را طرد نکرده و به همه اجازه‌ی تنفس می‌دهد؛ مردم از این تغییر رخ داده خوشحال هستند.
 
وی در ارتباط با حواشی به وجود آمده در خصوص مضمون مصاحبه‌اش با یک رسانه، گفت: مطالب منتشر شده در آن نشریه برخلاف واقعیات بود، مگر دیوانه‌ام به حوزه‌ی علمیه و طلبه‌ها توهین کنم؟. متأسفانه خیلی‌ها سر این قضیه به من فشار آوردند.
 
این نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در خصوص عملکرد مدیران استانی در دولت یازدهم، گفت: بنده نمی‌توانم در این خصوص اظهار نظر کارشناسی انجام دهم، چرا که در جزئیات کار نیستم و بهتر است گروهی از کارشناسان عملکرد مدیران را بررسی کرده و نظر کارشناسی دهند.
 
وی با بیان اینکه دوست دارم دانشگاهی بمانم، تأکید کرد: نوشته‌هایم برای جوانان است، دوست دارم با جوانان در ارتباط باشم و در دانشگاه حقوق تدریس کنم؛ چرا که دانشگاهی ماندن بهتر از همه چیز است.
 
آیت الله هاشم‌زاده هریسی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه نظرتان راجع دوچرخه‌سواری بانوان و حضورشان در ورزشگاه‌ها چه چیزی است؟ گفت: مردم را نه تشویق می‌کنم نه منع، باید چنین موضوعاتی بررسی کارشناسی شده و با قوانین دین اسلام مطابقت داده شود و در صورت نبود مشکل شرعی، بانوان هم از فضاهای ورزشی استفاده کنند./ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :