معاون شهردار قم:
معاون امور اجتماعی و خدمات شهری شهرداری قم در مورد فوت فرد میوه‌فروش گفت: بر اساس اطلاعاتی که شهرداری دارد و پزشک قانونی آن را تایید کرده است هیچ ضرب و شتمی توسط نیروهای شهرداری انجام نشده و احتمالا علت فوت سکته قلبی بوده است.
کد خبر: ۴۷۸۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۶ 16 August 2017
به گزارش تابناک قم، سید امیر سامع سه شنبه شب در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر قم با جمعی از فعالان فرهنگی و اجتماعی حوزه علمیه قم که در سالن همایش‌های ساختمان شهید باکری انجام شد، با بیان اینکه معاونت خدمات شهری شهرداری هر شب نسبت به جمع‌آوری زباله‌های شهری اقدام می‌کند، اظهار کرد: این مجموعه در حوزه‌های مختلف فضای سبز، آتش‌نشانی و ایمنی شهری، آرامستان‌ها، کشتارگاه‌ها، زیباسازی و مدیریت پسماند اقدامات بسیاری دارد به همین علت تامین حسن اعتماد در این مجموعه بزرگ کار بسیار سختی است.

وی با تاکید بر اینکه معاونت خدمات شهری شهرداری به دنبال افزایش رضایت مردمی است، اضافه کرد: رفع تخلفات شهری یکی از سخت‌ترین کارهایی است که توسط شهرداری دنبال شده چرا که در این حوزه به مباحث مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی توجه می‌شود.

معاون امور اجتماعی و خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به اینکه برای رسیدن به شهر پایدار باید معضلات شهری را رفع کنیم، تصریح کرد: باید در حوزه پیشگیری کار کنیم و اقدامات خود را در حوزه برخورد به حداقل برسانیم اما به هر میزانی که آسیب‌های اجتماعی در جامعه افزایش یابد این برخوردها نیز افزایش خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: از شهرداری قم با مکاتبات مختلف خواسته شده است تا این مجموعه برخورد با سد معبر وانت‌ها را دنبال کند به همین علت با اختصاص پاکسوار امیر اکبیر، بخشی از بلوار زائر و میدان نبوت، ابتدای بلوار شهید طهرانی مقدم و بخشی از بازارهای روزانه زیرساخت‌های مورد نیاز را برای استقرار وانت‌بارهای مجاز را فراهم آوردیم.

سامع با بیان اینکه شهرداری‌ها موظف است تا از استفاده از معابر عمومی به عنوان مکان سکونت و کسب جلوگیری کند، گفت: با استفاده از فرم‌های مشخصی تعیین وضعیت وانت‌بارها دنبال شده است تا این افراد بتوانند از مکان‌های مجاز برای کسب درآمد و فعالیت استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه بیش از 3 هزار مورد برگه‌های توجیهی میان وانت‌بارها توزیع شده است، عنوان کرد: به مرحله‌ای رسیدیم که با توجه به دستور قضایی قرار شده است تا بعد از ارائه تذکرهای شفاهی و کتبی و بی‌توجهی افراد، وانت‌ها را به پارکینگ‌ها منتقل کنیم.

سامع اضافه کرد: رفع سد معبر در لایه‌های میانی و مرکزی شهر قم به عنوان اولویت در دستور کار قرار گرفت و با دقت 80 درصد در این مناطق دنبال شد که با اجرای این طرح بسیاری از معضلات شهری به حداقل رسید.

معاون امور اجتماعی و خدمات شهری شهرداری قم با بیان اینکه شیوه برخورد و رفع تخلف در دوره‌های تخصصی به افراد آموزش داده می‌شود، گفت: شهرداری با افرادی که شرایط کسب آنها به شیوه‌ای است که حقوق دیگران را تضییع می‌کند برخوردهای لازم را انجام می‌دهد.

وی یادآور شد: شهرداری در مناسبت‌های مذهبی و ملی از نظر امنیتی به صورت مستمر زیر سوال می‌رود چرا که نسبت به وضعیت دست‌فروشان و وسایل آنها در مناطق حساس شهر رضایت مطلوبی وجود ندارد؛ امسال در نیمه شعبان هیچ دست‌فروشی را در اطراف مسجد مقدس جمکران نداشتیم به همین علت زائران و شهروندان بدون هیچ مشکلی توانستند در این منطقه تردد داشته باشند.

سامع با تاکید بر اینکه دو حادثه اخیر فوت دو نفر از شهروندان قمی برای مجموعه شهرداری بسیار دلخراش است، اظهار کرد: یک مورد از این حوادث نیز برای شهر قم بسیار زیاد است و امیدواریم دیگر شاهد تکرار آن نباشیم.

وی خاطرنشان کرد: شنبه عصر نیروهای سد معبر که به صورت روزانه در سطح شهر در حال گشت‌زنی هستند با وانت‌بار میوه فروشی مواجه می‌شوند که نسبت به تذکرهای شفاهی و کتبی آنها بی‌توجه است، هر چند نیروهای شهرداری در مرحله نخست با فرد مورد نظر برخوردهای بسیار لطیف و دوستانه‌ای دارند اما عملکردی که در شبکه‌ها و مجموعه‌های مختلف انعکاس داده می‌شود برخوردهای پایانی است.

سامع اضافه کرد: فرد مورد نظر در مقابل انتقال وانت‌بار به پارکینگ مقاومت می‌کند اما نیروهای سد معبر فقط این فرد را هدایت می‌کنند و در هیچ کدام از فیلم‌ها ضربه زدن نیروهای شهرداری به وی مشاهده نمی‌شود و با وجود تذکرات مستمر به بحث لفظی کشیده می‌شود.

معاون امور اجتماعی و خدمات شهری شهرداری قم با تاکید بر اینکه شهرداری به دنبال احقاق حقوق شهروندان است، تصریح کرد: قانون بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد و اگر کوتاهی و تخلفی صورت گرفته باشد برخوردهای لازم را دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه شهر قم نباید هزینه نابسمانی‌های مختلف در شهرهای دیگر را به دوش بکشد، عنوان کرد: شهردار قم موضوع بررسی دقیق این پرونده را مطرح کرده‌اند تا اگر قصور و تخلفی صورت گرفته است برخوردهای قانونی نیز دنبال شود.

سامع خاطرنشان کرد: بر اساس اطلاعاتی که شهرداری قم دارد و پزشک قانونی آن را تایید کرده است هیچ ضرب و شتمی توسط نیروهای شهرداری صورت نگرفته و احتمالا علت فوت سکته قلبی بوده است و نیروهای شهرداری هیچگونه تخلفی نداشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم فضایی را ایجاد کنیم تا از ظرفیت روحانیون به صورت گسترده‌تری استفاده داشته باشیم؛ شهرداری مظلوم است چرا که نیروهای این مجموعه به صورت مستمر در حال تلاش هستند و کار آنها بسیار مشکل است.

سامع با اشاره به اینکه شهرداری بخشی از درآمدها را برای کسب سرمایه اجتماعی هزینه می‌کند، عنوان کرد: این مجموعه خدمات مختلفی را به شهروندان ارائه می‌دهد و شهر را در مناسبت‌های مختلف زنده نگه می‌دارد تا تعادل را حفظ کند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار