مسئول کتابخانه های عمومی شهرستان بشرویه از در نظر گرفته شدن اعتباری ویژه برای کتابخانه های عمومی شهرستان بشرویه خبرداد.
کد خبر: ۴۷۹۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴ 16 August 2017
مریم کیانی عصر سه شنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان با اشاره به گزارش عملکرد این نهاد گفت: از نیمه خردادماه تا پایان تیرماه جشنواره رضوی را داشته ایم که در این خصوص همکاری تمامی ادارات قابل تقدیر بود.

وی در خصوص واگذاری زمین به کتابخانه عمومی بشرویه با متراژ ۵۰۰ مترمربع از سوی شهرداری گفت: اقدامات لازم در خصوص واگذاری زمین تاحدودی توسط شهرداری و شورا در حال اجرا است.

کیانی اظهار داشت: برپایی نمایشگاه کتاب با محوریت زندگی و سیره امام راحل(ره)، نمایشگاه عکس ۱۵ خرداد و... از جمله سایر برنامه های اجرا شده توسط کتابخانه عمومی بشرویه در طی چند ماه اخیر است.

مسئول کتابخانه های عمومی شهرستان بشرویه میزان مشارکت مردمی را در بحث مسابقه رضوی در هر دو روش آنلاین و مکتوب را بسیار مثبت ارزیابی کرد و افزود: بشرویه در سطح استان پس از بیرجند رتبه دوم را از لحاظ تعداد شرکت کننده در این مسابقه داشته است.

وی از تعامل خوب ادارات و سازمان هانیز در برگزاری این مسابقه قدردانی کرد.

کیانی بیان کرد: در قسمت آنلاین ۲۰۹ خانواده به صورت اینترنتی در این مسابقه شرکت کردند که این تعداد خانواده های دو تا ۹ نفره را شامل می شوند در بخش فردی نیز ۱۱۳ نفر شرکت کرده اند.

مسئول کتابخانه های عمومی شهرستان بشرویه از شرکت بیش از ۲۰۰ کودک به صورت آنلاین و مکتوب در جشنواره نقاشی رضوی خبرداد.

وی افزود: در بخش مکتوب نیز  ۱۸۶ خانواده دو تا نه نفر و ۳۵۲ نفر نیز به صورت فردی شرکت داشته اند.

کیانی نرخ مشارکت مردم را در این مسابقه ۲ و ۹ دهم درصد اعلام کرد و ادامه داد: این میزان نسبت به سال گذشته ۳۰۰ برابر شده است.

وی اظهار داشت: تعداد ۵ نفر از این آمار نیز در بحث استانی انتخاب شده اند و حدود یک و نیم میلیون تومان برای ۵ برگزیده ارسال شده همچنین پکیج اسباب بازی برای تمامی کودکان شرکت کننده از تهران در نظر گرفته شده است.

مسئول کتابخانه های عمومی شهرستان بشرویه همچنین خواستار همکاری ادارات در جهت تقدیر از سایر خانواده های شرکت کننده به منظور تشویق برای شرکت در سالهای آینده شد.

وی مهم ترین هدف برگزاری این جشنواره را آشنایی با سیره ائمه اطهار دانست.

کیانی در ادامه همچنین از فرماندار شهرستان بشرویه به جهت اختصاص بیشترین اعتبار به کتابخانه های عمومی این شهرستان در طی سالیان اخیر قدردانی کرد و افزود: امسال مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان برای کتابخانه امام صادق و ۳۰ میلیون تومان برای تعمیر کتابخانه شهرستان بشرویه در نظر گرفته شده است که اعتباری قابل توجه است.

وی از ابلاغ طرح اعتبارات ویژه برای کتابخانه های کم برخوردار خبرداد و افزود: بشرویه، سرایان و بیرجند جز این طرح هستند.

 کیانی همچنین خواستار همکاری بیش از پیش آموزش و پرورش با این نهاد شد و افزود: امید است از شروع سال تحصیلی با برنامه ای هدفمند آموزش و پرورش نیز در کنار ما باشند.

مسئول کتابخانه های عمومی شهرستان بشرویه بیان کرد: علی رغم سرانه بالای مطالعه در شهرستان متاسفانه کتابخانه بشرویه از لحاظ منابع در تنگنا است.

وی گفت: متاسفانه بحث اعتبار نیم درصد شهرداری ها نیز هنوز از ابتدای سال به حساب کتابخانه واریز نشده است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار