نماینده مردم کازرون در مجلس گفت: آقای ظریف مصمم به تحول در ساختارهای قدیمی وزارت امورخارجه است.
کد خبر: ۴۷۹۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰ 16 August 2017
به گزارش تابناک : حسین رضازاده نماینده  مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 25 مرداد) پارلمان در موافقت با وزیر پیشنهادی امور خارجه، گفت: برای بنده به عنوان نماینده دفاع از آقای ظریف جای سعادت دارد.
 
وی افزود: آقای ظریف نگاه متفاوتی به سیاست خارجی دارد و توانسته نگاه دنیا به سیاست خارجی ایران را نسبت به گذشته تغییر دهد که این مهمترین دلیل دفاع بنده از ایشان است که  این امر حکایت از اخلاق و ادب آقای ظریف دارد. 
 
نماینده  مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:‌ آقای ظریف با اقتدار از سد کشورهایی که از پشت به ما خنجر می‌زنند و دشمنی می‌کنند، گذشت. وی از رهنمودهای مقام معظم رهبری در سیاست خارجی همواره بهره می‌گیرد. 
 
رضازاده در مورد برخی نقاط قوت وزیر پیشنهادی امورخارجه گفت: تثبیت حضور و وجود خود به طرف‌های مقابل، تحرک در سیاست خارجی و ایستادگی کردن با منطق و زیر بار حرف زور نرفتن و منطقی صحبت کردن از نقاط قوت آقای ظریف است. 
 
وی ادامه داد: حمایت‌های رهبر انقلاب از ایشان مهمترین دلیل نمایندگان موافق برای دفاع از وی است. 
 
نماینده  مردم کازرون در مجلس اضافه کرد: تحریم‌های اقتصادی آثارهای نامطلوبی به کشور وارد کرد که منجر به تحریم‌های شدید در بخش‌های مختلف اقتصادی به خصوص در حوزه بانکی و نیز تورم 45 درصدی در کشور شده بود، البته رتبه 145 کسب و کار در فضای جهانی از آثار تحریم‌ها بوده است. 
 
رضازاده با بیان اینکه توافق برجام اولین آزمونی بود که ظریف با موفقیت آن را پشت سر گذاشت، اظهار داشت: اتخاذ رویکرد تعاملی، منطقی و سازنده با دنیا منجر شد که گشایش‌هایی در تمامی حوزه‌ها پدید آید. 
 
وی تصریح کرد: خروج از فصل هفتم منشور ملل متحد، تثبیت نظام جمهوری اسلامی در فضای بین‌المللی به عنوان یک کشور اهل تعامل، آزاد شدن میلیاردها دلار از دارایی‌‌های بلوکه شده ایران و نیز رفع تحریم‌‌های انرژی و بانکی و همچنین خارج شدن ایران از انزوای ببین‌المللی از مهمترین دستگاه سیاست خارجی کشور و به خصوص آقای ظریف در چهار سال گذشته است. 
 
نماینده  مردم کازرون در مجلس وی ادامه داد: بنده آقای ظریف را اهل ابتکار و تحولات نو می‌دانم، وی نخستین زن را به  عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در دیگر کشورها انتخاب کرد. 
 
وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ وزیر پیشنهادی امور خارجه مصمم است ساختارهای قدیمی به جا مانده از گذشته را بشکند و با ایجاد معاونت اقتصادی، رویکرد دیپلماسی اقتصادی را در کنار دیپلماسی امنیتی همراه کند. 
 
 بهرام پارسایی نماینده مردم شیراز نیز در موافقت با وزیر پیشنهادی امور خارجه گفت: بازگرداندن عزت به دیپلماسی ملی و استفاده از ظرفیت‌های دیپلماسی خارجی بیانگر این واقعیت است که سیاست خارجی ما بسیار تقویت شده است. 
 
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران نیز به واسطه سیاستهای دستگاه دیپلماسی اثرگذارترین کشور بوده است. 
 
پارسایی با اشاره به انتخاب سفرای توانمند و کارآمد از سوی وزارت امور خارجه  نیز گفت :‌انتظار داریم که سفرای ما در مبارزه با دشمنان سرسختانه‌تر وارد شوند، اگر انتظار داریم که سربازان و سرداران دیپلماسی ما در مبارزه با استکبار پیروز باشند باید ادبیات خود را با آنها همراه کنند.



منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار