نشر جمهور ایران (وابسته به مرکز پژوهش و اسناد ریاست جمهوری) سه کتاب جدید درباره دیدگاه های دکتر روحانی در سه حوزه احزاب، کتاب و جهان اسلام را منتشر کرد.
کد خبر: ۴۷۹۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱ 16 August 2017
به گزارش تابناک : از مرکز پژوهش و اسناد ریاست جمهوری، کتاب های «تحزب و مشارکت سیاسی در اندیشه رییس جمهور» (سیری در آراء و اندیشه‏های دکتر حسن روحانی)، «اعجاز قلم» (مجموعه سخنرانی‏های رئیس جمهوری دکتر حسن روحانی، درباره کتاب و کتاب خوانی) و «بدر اسلامی» (مجموعه دیدگاه های دکتر حسن روحانی، رییس جمهوری ایران در حوزه جهان اسلام 1392-1395) به تازگی توسط نشر جمهور ایران به چاپ رسیده است.
تحزب و مشارکت سیاسی در اندیشه رییس جمهور (سیری در آراء و اندیشه‏های دکتر حسن روحانی) که گردآوری و تدوین آن را سید بابک قیاسیان و هوشنگ نصیرزاده انجام داده اند، دربرگیرنده آراء و اندیشه های دکتر حسن روحانی درباره فعالیت های احزاب و جریان ها و جناح های سیاسی و نقش و جایگاه مشارکت عمومی در اداره امور کشور است.
در معرفی این کتاب آمده است: رییس جمهور در سخنرانی ها و مصاحبه ها و رفتار با سیاسیون و جریان های سیاسی همواره رویکردی اعتدالی و فراجناحی داشته و این خود موجد فضایی مطلوب و مناسب برای گفت وگو و مشارکت گروه های سیاسی بوده است.
این مجموعه در 2 فصل و 9 بخش دیدگاه های رییس جمهور را درباره احزاب و آزادی بیان، احزاب و سازمان های مردم‏ نهاد، احزاب و وحدت ملی، احزاب و فعالیت های سیاسی، احزاب و اخلاق سیاسی، احزاب و انتخابات، احزاب در دولت تدبیر و امید، دولت یازدهم با کابینه ای فراجناحی و نقدپذیری دولت یازدهم در خود جای داده است.
اعجاز قلم (مجموعه سخنرانی‏های رئیس جمهور، دکتر حسن روحانی، درباره کتاب و کتاب خوانی) نیز که مریم موسوی خامنه و اشرف محمدی طامه آن را گردآوری و تدوین کرده اند، سخنرانی‏های رئیس جمهور در مراسم افتتاح نمایشگاه بین المللی کتاب و مراسم معرفی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران را در برگرفته و در شش عنوان کلی یعنی « ملتقای فرهنگ‏ها و اندیشه‏ها»، «کتاب آفرینش»، «زبان گویای اسلام»، «اعجاز کتاب»، «یاد یار مهربان» و «پیوند فکر و فرهنگ» به تشریح و تبیین مهم ترین دلبستگی‏ها و دغدغه‏های وی در عرصه‏های مطالعه، نقد و نشر کتاب و الزامات و بایدهای آن پرداخته است.
بدر اسلامی (مجموعه دیدگاه های دکتر حسن روحانی، رییس جمهوری ایران، در حوزه جهان اسلام 1392-1395) نیز به کوشش حسین رمادان و هوشنگ نصیرزاده تهیه شده که در معرفی آن آمده است: وحدت دولت های اسلامی و همگرایی آنها یکی از روش های تحقق اهداف و منافع مادی و غیرمادی دولت ها در مناسبات بین المللی است. هر دولتی بر اساس ارزش هایی که در نظر دارد، بخشی از منافع خود را برای دستیابی به اهداف و چشم اندازهای مورد نظر در فرایند شکل گیری این وحدت و همگرایی به کار می گیرد.
موضوع همگرایی در جهان اسلام و نیاز به وحدت و اتفاق نظر میان مسلمانان از مهم ترین ضروریات جوامع اسلامی در عصر حاضر است.
این کتاب بر اساس مقوله ای چون « بایسته های وحدت در جهان اسلام» و « جمهوری اسلامی ایران و وحدت جهان اسلام» مهم ترین دیدگاه ها و اندیشه های رییس جمهور را در خصوص لزوم وحدت جهان اسلام و آسیب‏شناسی آن در بر گرفته است.




منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار