کد خبر: ۴۷۹۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱ 16 August 2017
بزنگاه هایی که فرهنگ و رفتار و منش فرهنگی را به عنوان یک ارزش، برجسته یا خدشه پذیر می کند، همیشه مهم بوده اند... همان مولفه ریشه داری که ما ایرانیان درباره اش قرنها حرف برای گفتن داشته ایم و جهان از ایران و ایرانی انتظارش را دارد

حاشیه ای که توسط نمایندگان در مراسم تحلیف رئیس جمهور ایجاد شد - بدون تعارف - نمایش بی دردی بود... اما اصولا درد چیست؟! 

درد مردم در این سالها و روزها به قدری بزرگ و دارای طنین است که گوش افراد غیرمسئول هم آن را می شنود! وجود ده ها مشکل و معضل در سطح جامعه که برخی از آنها تا همین امروز لاینحل می نماید و یکی از مبادی تعدیل آنها از نظر مردم همین مجلس است!

در چنین شرایطی شور و شعف حساسیت زا و خارج از عُرف ِ متعهدین به خدمت و صیانت از هویت اسلامی- ایرانی و اعتبار دیپلماتیک ما در ملاقاتی رسمی با مدعوین خارجی، ناگهان بسیاری از معادلات و محاسبات را به هم می زند؛ آن هم در ساعات کاری پارلمان با هزینه مستقیم ملت! 

یکی از سلفی بگیران گفته: ما ذوق زده نشدیم! نباید مسئله را بزرگ کرد. اما نماینده شیراز هوشمندی به خرج داده و از موکلانش عذرخواهی کرده؛ ایثارگری نیز این اتفاق را سقوط فرهنگی یک ملت عنوان کرده است

این حاشیه را نباید جناحی دید... چپ و راست و میانه، همه دخیلند! اینجاست که وقتی گفته می شود جای "فرهنگ" در عرصه های مختلف کشور منجمله مجلس، خالی است، می توان به این واقعیت رسید که منظور، تشکیل کمیسیون و فراکسیون فرهنگی نیست، چرا که اعضای همان کمیسیون هم...! 

واقعیت امر این است که برخی "مو" را می بینند، اما افکار عمومی "پیچش مو" را... می توان گفت مردم در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی"آتش به اختیار" شدند و رفتار عجیب و منفعلانه نمایندگان خود - که قطعا در فضای بین المللی بدون تبعات نیست - را به موقع و با رویکردی اخلاق مدارانه نقد کردند، جا دارد روابط عمومی مجلس یا خبرگزاری ملت به عنوان نهاد رسانه ای پارلمان، این حجم نقد و تذکر دلسوزانه را در راستای مردمسالاری دینی به فال نیک گرفته و از مردم تشکر کند، این اتفاق خوبی است که تذکردهندگان و استیضاح کنندگان، یک بار هم از مردم تذکر بگیرند..‌. 

ظریفی شوخی تلخی می کرد: داشتن سلفی با موگرینی و دیگر مدعوین اروپایی، شاید روزی امتیازاتی برای اخذ اقامت در آن طرف آب و ارتقاء شرایط تحصیلی فرزندان و... به دنبال داشته باشد! پس در کنار تذکر، کمی هم به فکر فرو برویم! 

حمید هنرجو
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار