رئیس شورای اسلامی شهر همدان اجرای فاز نخست تالار قرآن، عملی کردن طرح میدان بار پس از 30 سال شعار و اجرایی کردن پیاده راه بوعلی با توجه به اینکه سالها به خاطر تبعات اجتماعی معطل مانده بود را کارنامه های درخشان شورای چهارم دانست.
کد خبر: ۴۷۹۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱ 16 August 2017
رییس شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: به منظور توانمند سازی مناطق حاشیه شهر همدان 90 طرح در مدت فعالیت شورای چهارم در شهر همدان اجرایی شد.

به گزارش ایرنا؛ رضا میرزایی درجمع خبرنگاران افزود: طرح های اجرایی شده شامل فرهنگسرا ها، چمن های مصنوعی و پارک های محله ای هستند.

وی بیان کرد: 30 درصد درآمد شهرداریی هایی که خدمت رسانی به مناطق حاشیه شهر و 60 درصد شهرداری هایی که خدمت رسانی به مناطق بالاشهر را بر عهده دارند باید به ستاد اصلی واریز شود.

میرزایی خاطر نشان کرد: به منظور حمایت از مناطق حاشیه شهر سهم 30 درصدی شهرداری های خدمت رسان به مناطق محروم از 2 سال پیش حذف شد و به جای واریز به حساب ستاد مرکزی در این مناطق هزینه شد.

رئیس شورای شهر همدان اظهار کرد: به منظور مشارکت دادن افراد توانمند و صاحبنظر در توسعه شهری با آغاز به کار شورای چهارم مرکز مطالعات شورای شهر در همدان راه اندازی شد.

رئیس شورای شهر همدان بیان کرد: در حال حاضر 80 درصد اعضای این مرکز، نخبگان و اساتید این شهر هستند و این اقدام شورای شهر به معنی توجه به خرد جمعی در توسعه شهری و دخالت دادن افراد توانمند در مسایل شهری است.

میرزایی تاکید کرد: با توجه به اینکه احتمال می رفت عوامل شهرداری تصمیماتی اتخاذ کنند که در آینده دچار مشکل شوند این مرکز با یک برنامه بلند، میان و کوتاه مدت اقدام به تهیه چشم انداز بیست ساله کرد.

وی انعقاد تفاهم نامه شهر سبز پایدار را دومین توفیق شورای چهارم برشمرد و اظهارکرد: طبق مفاد این تفاهم نامه در اجرای تمامی فعالیت های شهری مسایل محیط زیستی باید لحاظ شود.

وی تاکید کرد: با توجه به انعقاد این تفاهم نامه، همدان در آینده می تواند مدعی اجرای هر طرح کم کربنی در این شهر باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان اجرای فاز نخست تالار قرآن، عملی کردن طرح میدان بار پس از 30 سال شعار و اجرایی کردن پیاده راه بوعلی با توجه به اینکه سالها به خاطر تبعات اجتماعی معطل مانده بود را کارنامه های درخشان شورای چهارم دانست.

میرزایی بیان کرد: پیش از آغاز به کار شورای چهارم چهار هتل در همدان وجود داشت وبا تدبیر و مدیریت شورای چهارم و رایگان شدن مجوز ساخت هتل های پنج ستاره هم اینک 10 هتل در حال ساخت و بهره برداری است.

وی اضافه کرد: تعداد فرهنگسراهای شهر همدان از پنج مورد در شورای سوم به 25 فرهنگسرا در پایان شورای چهارم رسیده است.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان افزود: با اجرایی شدن شهر الکترونیک برای نخستین بار بیش از 70 درصد شهروندان پرداخت عوارض را به صورت الکترونیکی انجام دادند.

میرزایی اضافه کرد: این کار علاوه بر کاهش تردد و اتلاف وقت شهروندان از زد و بندها در داخل پرونده ها جلوگیری کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: در شورای چهارم هیچیک از اعضا تخلفی انجام دادند که بابت این موضوع باید به مردم به خاطر انتخاب چنین افرادی تبریک گفت.

وی با ذکر اینکه درآمدهای پایدار یکی از ارکان مورد توجه مدیریت شهری است افزود: کمیسیون سرمایه گذاری در شورای چهارم شکل گرفت تا از سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در همدان دعوت کند.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان تاکید کرد: باید با جذب سرمایه گذار بخشی از هزینه های مدیریت شهری را تامین کرد تا هزینه ها به دوش مردم در قالب عوارض نیفتد.

میرزایی اضافه کرد: موفقیت این کمیسیون به تعامل و همکاری دیگر دستگاه ها نظیر استانداری، میراث فرهنگی، راه و شهرسازی و صنعت معدن تجارت نیاز دارد و به تنهایی نمی توان در این مسیر موفق بود.

وی موانع سرمایه گذاری در شهر همدان را بروکراسی اداری، کاغذ بازی شهرداری و وجود نقص در قوانین ذکر کرد.

توانمند سازی سکونتگاه های غیررسمی به ویژه پنج منطقه حاشیه شهر همدان از مصوبات سفر رهبری فرزانه انقلاب در مردادماه سال 83 به همدان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار