خانم شهلا نظریه موسس طرح ابتکاری « هرنهال یک نهال» از مدرسه دخترانه ایراندخت شهرستان بویر احمد گفت : ما توانستیم در مدرسه جشن تکلیف دانش آموزان را با یک خاطره به یادماندنی همراه کنیم و در هفته درختکاری طرح ابتکاری هرنهال یک نهال را اجرایی کنیم که تاکنون در هیچ یک از مدارس استان و شهرستان ها ایجاد نشده است.
کد خبر: ۴۷۹۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۳ 16 August 2017
صبح روز شنبه جلسه شورای مدیران سازمان جنگل ها و مراتع کشور در حالی برگزار شد که مدیرکل منابع طبیعی استان کهکیلویه و بویر احمد و خانم شهلا نظریه به عنوان میهمانان این جلسه ، حضور داشتند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل ها ، در این نشست خانم شهلا نظریه موسس طرح ابتکاری « هرنهال یک نهال» از مدرسه دخترانه ایراندخت شهرستان بویر احمد گفت : ما توانستیم در مدرسه جشن تکلیف دانش آموزان را با یک خاطره به یادماندنی همراه کنیم و در هفته درختکاری طرح ابتکاری هرنهال یک نهال را اجرایی کنیم که تاکنون در هیچ یک از مدارس استان و شهرستان ها ایجاد نشده است.

طرح زیست محیطی خانم مدیر بویراحمدی که طرح برتر کشوری شد 

نظریه که به اتفاق بهشتی فرد مدیرکل منابع طبیعی استان کهکیلویه و بویر احمد در جلسه شورای مدیران شرکت کرده بود، گفت: ما دانش آموزان مدرسه را در روز ملی درختکاری با پوشش جشن تکلیف به عرصه منابع طبیعی بردیم و نهال هایی که توسط دانش آموزان کاشته شد به نام خود آنان نیز ثبت شده است.

این موسس طرح ابتکاری، آموزش نونهالان در احیا و حفظ محیط زیست، نگرش دانش آموزان به ابعاد مختلف منابع طبیعی و سرمایه های ملی و اهمیت دادن یه مسایل دینی را از اهداف مهم این طرح برشمرد.

وی در ادامه به نتایج و کاربرد های عملی طرح هر نهال یک نهال پرداخت و تصریح کرد: کاشت درخت توسط نونهالان و دانش آموزان احساس تعلق خاطر را برای آنان به همراه خواهد داشت و کاشت همزمان میلیون ها نهال در یک جشن عبادی می تواند منجر به یک تعامل زیبا میان یک کار فرهنگی ، دینی و اجتماعی شود.
 
 طرح زیست محیطی خانم مدیر بویراحمدی که طرح برتر کشوری شد
 
رییس سازمان جنگل ها، مراتع و ابخیزداری کشور  هم در این نشست گفت : موضوع محیط زیست و منابع طبیعی یک مقوله حیاتی است وهمه دستگاه ها و نهاد ها باید در حفاظت، توسعه و بهره برداری بهینه از آن بکوشند.
 
وی افزود: در دیداری که با رهبر معظم انقلاب در هفدهم مرداد سال 93 داشتیم، ایشان روی موضوع فرهنگ سازی در سطح دبستان بسیار تاکید داشتند.
 
 طرح زیست محیطی خانم مدیر بویراحمدی که طرح برتر کشوری شد

جلالی خاطر نشان کرد: کشورهای توسعه یافته و پیشرفته، فرهنگ حفظ منابع طبیعی و محیط زیست را از نظام آموزش و پرورش شروع کرده اند.

در پایان نشست رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور به رسم یادبود لوح تقدیری را تقدیم خانم نظریه موسس طرح ابتکاری هر نهال یک نهال نمود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار