فرمانده سپاه شهرستان اردبیل گفت: نخستین یادواره شهید مدافع حرم، شهید محسن حججی روز جمعه ۲۷ مرداد ماه به میزبانی استان اردبیل برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۷۹۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۱ 16 August 2017

به گزارش تابناک اردبیل، سرهنگ پاسدار شکر عبدی در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داست: با حضور مردم ولایتمدار استان اردبیل نخستین آئین بزرگداشت شهید مدافع حرم "محسن حججی"  و دیگر شهدای مدافع حرم استان روز جمعه در مسجد رقیه(س) محله علی‌آباد اردبیل برگزار می‌شود.

وی افزود: نیاز است که برگزاری یادواره‌ها و مراسم گرامیداشت شهدای والامقام  به عنوان یک وظیفه مورد توجه مسئولان و دستگاه‌های اجرایی مربوطه و عموم مردم واقع شود، چرا که شهیدان مدافع حرمی همچون "محسن حججی" اهمیت و ارزش این موضوع را به اثبات رسانده‌اند و از گذشت از جان خود هیچ واهمه‌ای نداشته‌اند.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان اردبیل گفت: امیدواریم با همکاری و مشارکت همدیگر به تمامی اهداف خود در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به ویژه در بین نسل جوان دست یابیم و با حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی دین خود را نسبت به شهدای والامقام ادا کنیم.

عبدی با اشاره به این که در هر گوشه از سرزمین پهناور ایران اسلامی نمادهای ایثار و غیرت همچون نگینی در دل خاک می‌درخشند، بیان کرد: شهید مدافع حرم تنها محسن حججی نبود و نیست بلکه در هر یک از استان‌ها و شهرهای کشورمان این فرزندان نماد غیرت، مردانگی، معنویت و بصیرت و در واقع معرف هویت اسلامی شهر و به تبع کشور عزیزمان هستند.

وی تصریح کرد: شهادت در واقع پاداش مجاهدت است اما اتفاقی که اخیرا در کشور رخ داد با تمامی اتفاقات و استقبال‌های قبلی از شهدای مدافعان حرم یک تفاوت اساسی داشت و آن هم این بود که شهید حججی در واقع مظلومیت شهدای مدافعان حرم را به جهان ثابت کرد و شهادت وی تنبهی بود برای همه ملت ایران تا ما با هوش‌زدی به خود به فکر خودسازی و اصلاح خرده‌هایمان باشیم.

فرمانده سپاه شهرستان اردبیل با تاکید بر این که گاه مشکلاتی در جامعه به وجود می‌آید که جز با دست شهادت گره‌گشایی نمی‌شود، اظهار کرد: گاهی اتفاقاتی در بطن جامعه می‌افتد و غفلتهای متراکم دنیاگرایی و غفلت از آرمانهای انقلاب در این جامعه رخ می‌دهد که ما را به خودبینی‌ها مبتلا می‌کند و این شایسته یک جامعه پرآرمان انقلابی نیست.

عبدی بیان کرد: سخنران و مداح این مراسم حجت‌الاسلام سید ابراهیم میر‌عباس‌زاده و علیرضا اسفندیاری هستند که به همین منظور از عموم مردم ولایی استان اردبیل برای حضور در این مراسم معنوی و ارزشمند دعوت به عمل می‌آید تا با حضور خود معنویت بیشتری به مراسم ببخشند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار