رییس سازمان حج و زیارت گفت: از روز گذشته هیچ زائر ایرانی از جده با اتوبوس روباز به مکه مکرمه عزیمت نخواهد کرد. هچنین رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در مورد آمار زائران فوت شده ایرانی در مناسک حج امسال گفت: تاکنون ۴ زائر از استان‌های هرمزگان، خراسان رضوی و البرز بر اثر ایست قلبی جان باخته‌اند.
کد خبر: ۴۸۰۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰ 18 August 2017
حمید محمدی در جمع مسوولان ستادی، مدیران مجموعه و مدیران کاروان های مستقر در منطقه یک شهر مکه این مطلب را عنوان کرد.
 
وی تصریح کرد: به دلیل گرمای هوا از امروز تمهیداتی اندیشیده شده که ضمن رعایت جوانب مسائل شرعی زائران ورودی جده، به هیچ وجه از اتوبوس‌های روباز یا اصطلاحا «مکشوف» برای انتقال هموطنان به میقات جحفه و سپس مکه مکرمه استفاده نشود.
 
رییس سازمان حج و زیارت همچنین با حضور در جمع زائران ایرانی در هتل السابق واقع در منطقه یک مکه مکرمه، از آنها خواست هر گونه کاستی در خدمات رسانی مناسب به زائران را بیان کنند.
 
وی در این جمع صمیمی که با ابراز خوشحالی زائران از توفیق حضور در سرزمین وحی همراه بود، به برخی زائران که از نوع بازرسی در بعضی فرودگاه‌های ایران اظهار گلایه کردند، گفت: مساله را به مراجع ذیربط اعلام کرده‌ایم و اطمینان می‌دهم که با جدیت پی‌گیری خواهیم کرد.
 
محمدی همچنین در ادامه برنامه بازدیدهای خود در مکه مکرمه، از آشپزخانه «القرشی» که برای طبخ محدود و شرایط خاص پیش بینی شده است، بازدید و برخی ملاحظات و دستورات لازم را به منظور تسهیل و تسریع امور صادر کرد.
 
شمار زائران ایرانی در مکه مکرمه با احتساب پروازهای فرودگاه جده و کاروان‌های اعزامی از مدینه منوره بالغ بر 45 هزار نفر خواهد رسید.
 
عملیات انتقال 86 هزار 500 زائر ایرانی به سرزمین وحی که از 8 مردادماه از طریق 20 ایستگاه پروازی آغاز شده است، تا سوم شهریور ماه ادامه خواهد یافت.
 
تاکنون ۴ زائر ایرانی حج تمتع بر اثر ایست قلبی جان باخته‌اند
 
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در مورد آمار زائران فوت شده ایرانی در مناسک حج امسال گفت: تاکنون ۴ زائر از استان‌های هرمزگان، خراسان رضوی و البرز بر اثر ایست قلبی جان باخته‌اند.
 
سیدعلی مرعشی گفت: در مکه مکرمه تقریبا 70 مطب و درمانگاه برای خدمات رسانی در هتل‌های محل استقرار زائران فعال است و در مدینه منوره نیز درمانگاه‌ها و بیمارستان هلال احمر فعال و در حال ارائه خدمت به زائران است.
 
وی ادامه داد: آمار مراجعات زائران به مطب‌ها و درمانگاه‌های بسیار کم است.
 
دکتر مرعشی به تعداد زائران بستری در بیمارستان سعودی در مدینه منوره اشاره کرد و گفت: 4 زائر در حال حاضر به دلیل لخته شدن خون، پیچ خوردگی روده، کمبود پلاکت و مشکل گوارشی در این بیمارستان بستری هستند.
 
وی افزود:‌ وضعیت 3 نفر از این بیماران مساعد است و تنها زائری که بر اثر پیچ خوردگی روده مورد عمل جراحی قرار گرفته، حال مساعدی ندارد.
 
رئیس حج و زیارت مرکز پزشکی هلال احمر گفت: در مکه مکرمه هم 5 زائر ایرانی در بیمارستان سعودی بستری هستند و 8 نفر دیگر هم بیمارستان هلال احمر بستری هستند.
 
دکتر مرعشی به آمار زائران فوت شده ایرانی در مناسک حج امسال اشاره کرد و گفت: علاوه بر زائری که هفته گذشته در مکه مکرمه فوت شد (علی ناز سالار پور از هرمزگان) 3 زائر دیگر نیز تاکنون بر اثر ایست قلبی جان باخته اند.
 
وی افزود: زهرا توکلی 56ساله از کاروان 32016 هرمزگان و محمد قیاسی 61 ساله از کاروان 19448 مشهد هر دو بر اثر ایست قلبی جان باختند و امروز( پنجشنبه ) نیز رستم علی چراغ پور 72 ساله از کاروان 41010 استان البرز در بیمارستان النور مکه مکرمه بر اثر ایست قلبی جان باخت.
 
عملیات اعزام 86 هزار و 500 زائر ایرانی به مناسک حج امسال که از 8 مرداد ماه آغاز شده، تا سوم شهریور ماه ادامه خواهد داشت.
 
فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار