جمعی از هنرمندان پیشکسوت خراسان با امضاء نامه ای از صالحی، بعنوان وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت کردند.
کد خبر: ۴۸۰۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۰ 19 August 2017
به گزارش تابناک خراسان رضوی، در متن نامه هنرمندان خراسانی برای معرفی صالحی آمده است:

بنام خداوند جان و خرد
کزین برتر اندیشه برنگذرد

شنیدیم دکتر صالحی به عنوان وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت دشوار فرهنگی کشور معرفی شده است،  با آنکه اهل سیاست نیستیم و به آمد و شد این و آن کاری نداریم و معتقدیم از هیزم هیچکدام تنوری برای "هنر" داغ نشده است، ولی با شناخت کم و بیشی که از این جناب داشته و داریم، امیدواریم گرمای مطبوعی به خانه هنر و هنرمند بتاباند و با حضور او که از اهالی فرهنگ و هنر و اهل قلم می باشد ، جریان خسته هنری کشور نفسی بکشد و نگاه بی هنرانه به فعالیتهای هنری کشور ، جای خود را به نگاهی تیز و جامع و جوانگرا بسپارد.

ما هنرمندان که هرگز دوست نداشته و نداریم وارد بازیهای سیاسی شده و از این و آن حمایت کرده یا آن و این را رد و تایید نماییم ، با توجه به حرکت ضعیف چرخه هنری کشور و عدم پشتیبانی از "هنرمند" در ارائه هنرش ، برای رفع این معضل و سپردن سکان کشتی "هنر" به هنرمندان ، از معرفی جناب دکتر صالحی به عنوان وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی ، ابراز خوشحالی نموده و امیدواریم این خرسندي ما ، با حضور فعال و مثمرثمر ایشان استمرار یابد.
جمعی از هنرمندان خراسان رضوي

اسامی امضا کنندگان طبق نظر تهیه کنندگان متن ، تا انتشار رسمی در رسانه ها ، محفوظ است .

جمعی از هنرمندان پیشکسوت و شاخص خراسان بر آن شدند علیرغم پرهیز و ملاحظاتی که معمولا نسبت به ورود در مسائل سیاسی داشته اند ، اکنون که برای اولین بار یک "اهل قلم" از جنس خودشان و از شهر خودشان - که اتفاقاً نسبتی هم با دسته بندی های مرسوم سیاسی وجناحی ندارد، می خواهد سکّان وزارت فرهنگ و هنر را برای یک دوره ی چهار ساله در دست بگیرد، با انتشار این متن کوتاه و صادق و صمیمی ، از او حمایت کنند تا در آغاز این راه صعب ، قوت قلب اش باشد.  البته حمایت این جماعت اهل دل، به قاعده ی منطق، با نقد و نظارت و تذکار ، پیوست بوده و هست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار