کد خبر: ۴۸۰۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷ 19 August 2017
امام جمعه زاهدان گفت: خواسته تمام مردم از نمایندگان این است که بتوانند بهترین کابینه را انتخاب کنند تا با اتکا به امام زمان (عج) و رهنمودهای رهبری معظم انقلاب کشوری سربلند بسازیم.
آیت‌الله عباسعلی سلیمانی ظهر دیروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلای قدس زاهدان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: امروز 25 ذی القعده «دحوالارض» در چنینی روزی خانه خدا از دل آب سر بیرون آورد و با گذشت زمان خشکی‌ها پدید آمد و موجودات طبیعی به وجود آمدند به طوری که کره زمین اول کاملا آب بود و کم کم خشکی‌ها و گیاهان به وجود آمدند و زمین رو به  خشکی می‌رود طوری که نام قرآنی آن را «دحو الارض» قرار دادند.

امام جمعه زاهدان افزود: «دحوالارض» یکی از روزهای بزرگ و پر فضیلت است که عبادت در آن ثواب فراوان دارد.

وی ادامه داد: مسئله «دحوالارض» واقعیت است و ریشه در قرآن دارد آقا ثامن الحجج به چنین روزی احترام خاصی می‌گذاشتند و از امام رضا روایت داریم که امروز را روزه بگیرید شاگردان امام پرسیدند مگر امروز چه روزی است که باید روزه‌دار باشیم حضرت فرمودند امروز روزی است که نعمت‌ها فراوان شد امروز حضرت آدم متولد شد در چنین روزی کعبه از دل آب بیرون آمد.

سلیمانی گفت: امام رضا (ع) فرمودند در چنین روزی انسان و آدم حبوت در زمین کعبه ظهور کرد، روزه‌داری در چنین روزی به مثل هفتاد سال عبادت است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در ادامه خطبه‌های نماز جمعه افزود: ریاست آیت‌الله هاشمی شاهرودی را به منصب مجلس خبرگان از سوی رهبر معظم انقلاب تبریک عرض می‌کنیم و همچنین شهادت پاسدار والا مقام شهید محسن حججی را به مردم بزرگ ایران تسلیت می‌گوییم و خداوند متعال می‌خواهیم ریشه شیاطین و دشمنان اسلام را ریشه‌کن کند.

سلیمانی افزود: رئیس جمهور وزرای خود را برای رای اعتماد به مجلس معرفی کرد و تمام مردم از نمایندگان خود خواستار انتخاب بهترین وزیر هستند، وزرایی که انقلابی، با ایمان و خالص باشند و با توجه به هفته دولت بتوانند راه رجایی‌ها را ادامه دهند.

وی گفت: امیدواریم رئیس جمهور بتواند وظایف چهار ساله خود را به خوبی انجام داده و به تعهدات و شعارهای خود عمل کند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بیان کرد: نکته اولی که از ریاست محترم جمهوری انتظار می‌رود این است که باید با قوه‌های دیگر تعامل کامل را داشته باشد.

وی ادامه داد: در سخنرانی ریاست محترم جمهوری در مجلس اعلام کرد هیچ گونه فشاری برای انتخاب وزرا نبوده خواسته تمام مردم از نمایندگان این است که با چشم باز بهترین وزیر را انتخاب کنند که وابسته به هیچ جناحی نباشد

وی گفت: مجلس باید مردانه بدرخشد، بی عرضه نباشد، نادان نباشد و آگاهانه بیاندیشد برای انتخاب وزیری همچون رجایی و باهنر.

امام جمعه زاهدان گفت: خواسته تمام مردم از نمایندگان این است که بتوانند بهترین کابینه را انتخاب کنند تا با اتکا به امام زمان و رهنمودهای رهبری معظم انقلاب کشوری سربلند بسازیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار