تب و تاب زیادی برای انتخاب شهردار و هیئت رئیسه و تهران و کلان شهرها به راه افتاده است. از ماه های اخیر خبر معرفی کاندیدا برای شهرداری به خصوص در تهران و مشهد اهمیت زیادی داشته است تا جائی که اصلاح طلبان برای ادای شعار شفافیت برنامه های خود را به صورت زنده برگزار کردند؛ فارغ از آنکه تصمیمات در پشت درهای بسته گرفته شده بود.
کد خبر: ۴۸۰۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷ 19 August 2017
به گزارش تابناک : پس از معرفی کاندیدای منتخب شورای شهر تهران و مشهد، برنامه های زنده یا همان لایو از اینستاگرام پخش شد و شعار شفافیت اصلاح طلبان از این طریق محقق گشت اما در این میان سوال بسیاری برای مخاطبین این برنامه ها ایجاد شد. کاندیدای اصلاح طلب با شعار اجماع، در ثانیه های آخر اعلام نتیجه رای گیری، اقدام به انصراف از تصدی گری شهرداری کردند. در این میان این ابهام وجود دارد اجبار در کار بوده است یا اجماع؟

قضاوت در مورد اجبار یا اجماع در جائی میسر می شود که پای سخنان منصرفان از تصدی پستی بنشینیم. در این خصوص یکی از اعضای کاندید برای شهرداری مشهد بعد از انتخاب شهردار، شروع به گلایه در مورد عدم انتخابش کرد و این فکر را به ذهن متبادر می کرد که آیا لابی های اصلاح طلبان افراد را مجبور به انصراف خواهد کرد؟

محمدرضا کلایی از چهره هایی بود که از تصدی شهرداری مشهد در روز آخر منصرف شد. او که چندین هفته برای رسیدن به این پست در رسانه ها به طور جدی مطرح بود از عدم‌حمایت جوان‌ترین عضو شورا و تشکیل گروهی برایِ دادنِ «رأی منفی به ما» توسط ایشان در شورا گله کرد.

از سوی دیگر صبح امروز، اعضای شورای پنجم تهران به انتخاب هیئت رئیسه پرداختند و در ثانیه های پایانی اخباری مبنی بر انصراف دیگر کاندیداها به گوش رسید و در حالی که تنها یک کاندیدا باقی مانده بود در عمل رای گیری صورت نگرفت.

انصراف اجباری که بنام اجماع در میان اصلاح طلبان شکل گرفته است شاید سبب شود که صحنه خوش بیرونی از وحدت به جای بگذارد ولی روی دیگر سکه ایجاد کدورت ها در آینده خواهد بود و شاید در آینده این راه به جائی نرسد زیرا این تصور را در ذهن همه ایجاد می کند که لابی های پشت پرده، حرف نهائی را می زند و شعار شفافیت در جلسات برگزار شده شاید به شعار ختم شود.




منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار