همزمان با مصاحبه عطریانفر در خبرگزاری دولتی ایرنا، یادداشت تند «علی صوفی»، عضو شورایعالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در روزنامه آرمان امروز هم منتشر شد که طی آن نوشته است: اصلاح‌طلبان درمجموع از کابینه پیشنهادی رضایت ندارند و روحانی در انتخاب کابینه به بسیاری از وعده‌های خود به‌ویژه وزیر زن جامع عمل نپوشاند.
کد خبر: ۴۸۰۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶ 20 August 2017
به گزارش تابناک : محمد عطریانفر، از فعالان اصلاح‌طلبان و از مشاهیر حزب کارگزاران سازندگی به تازگی در بخشی از مصاحبه خود با خبرگزاری دولتی ایرنا، دست به دفاعی تمام قد از کابینه دوم رئیس‌جمهور روحانی زده است.
او با بیان اینکه ۸۰ درصد استانداران اصلاح‌طلب و مابقی اصولگرای معتدل هستند، گفته است: با این اوصاف انتخاب رحمانی فضلی هم در کابینه یازدهم و هم دوازدهم انتخاب مناسبی بوده و ایرادی به آن وارد نیست.

وی در ادامه همچنین ضمن دفاع از حضور چهره‌هایی با سوابق امنیتی همچون ربیعی، صالحی‌امیری و حتی آذری‌جهرمی در کابینه، از سایر گزینه‌های پیشنهادی رئیس‌جمهور نیز حمایت کرده است.

عطریانفر اما در عین حال در بخشی از مصاحبه خود در اشاره به اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور روحانی گفته است: 

«فراتر از همه این ها رضایت آقای جهانگیری به عنوان فرمانده اقتصاد مقاومتی مهم است که گرچه به نظر می رسد ایشان رضایتی را که باید از این ترکیب ندارد ولی بهرحال پذیرفته که با این اشخاص کار کند.»

*اظهارات مدافعانه عطریانفر دقیقا بر خلاف سمت و سوی عمومی حرکت ستاد اصلاحات علیه کابینه دوم رئیس‌جمهور روحانی است.
مخالفت‌های اصلاح‌طلبان با کابینه دوم به حدی است که چهره‌های اصلاح‌طلب صراحتا از نمایندگان می‌خواهند که به برخی وزرای پیشنهادی رأی اعتماد ندهند!

به این مقوله البته بایستی آتشباری رسانه‌های اصلاح‌طلب علیه رئیس‌جمهور روحانی را نیز افزود که عدم رضایت خود و اصلاح‌طلبان از کابینه را بارها و بارها در تیترهای یکم خود تکرار کرده‌اند.

جالب آنکه همزمان با مصاحبه عطریانفر در خبرگزاری دولتی ایرنا، یادداشت تند «علی صوفی»، عضو شورایعالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در روزنامه آرمان امروز هم منتشر شد که طی آن نوشته است: اصلاح‌طلبان درمجموع از کابینه پیشنهادی رضایت ندارند و روحانی در انتخاب کابینه به بسیاری از وعده‌های خود به‌ویژه وزیر زن جامع عمل نپوشاند.

او می‌افزاید: اگرچه بهتر بود که رئیس‌جمهور، خود به وعده‌های دوران انتخابات جامه عمل می‌پوشاند اما اکنون نوبت مجلس است که از حقوق مردم پاسداری کند...در مجموع به نظر نمی‌رسد که خواست روحانی در این کابینه متجلی شده باشد و این کابینه برای روحانی مطلوب باشد. تاکنون مردم رضایت چندانی از عملکرد مجلس دهم نداشته‌اند اما رأی اعتماد به کابینه محک مناسبی برای مجلس خواهد بود!

در اشاره به صحبت‌های عطریانفر بایستی به یک انگاره تحلیلی اشاره کرد و آن اینکه قشر کارگزارانی‌های حاضر در اردوگاه اصلاحات، معتقد به مماشات و تسامح بیشتری در قبال روحانی هستند.

از طرفی موضع این قشر در قبال «طلاق سیاسی اصلاح‌طلبان از روحانی» و برائت آنها از وی که نشانه‌های آن چند وقتیست آشکار شده است نیز مشخص نیست و ما هنوز نمی‌دانیم کارگزارانی‌ها در قبال شهرداری تهران و یک ۴ سال بی‌دردسر، آیا حاضرند به طمع سال‌های پس از ۱۴۰۰! وارد مناقشات تند سیاسی با حسن روحانی شوند؟!

رویه‌ای که جریان سیاسی خاص چندوقتیست با ابراز برائت یکان یکان بزرگانش از روحانی در پیش گرفته است و می‌رود تا وارد روزهای نفسگیر شود.






منبع : مشرق 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار