فرماندار تایباد:
فرماندار تایباد، آگاه سازی خانواده ها و تشویق معتادین به خود اظهاری را از راهکارهای عملی وکاهش آسیب اجتماعی اعتیاد دانست و خواستار همکاری دستگاهها و نهادها در راستای آموزش و پیشگیری از آسیب اعتیاد شد .
کد خبر: ۴۸۱۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶ 20 August 2017
به گزارش تابناک رشوی، حسین شرافتی راد در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تایباد  که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: علل و ریشه برخی از جرایم , استفاده از مواد مخدر و اعتیاد است و باید دستگاههای اجرایی در جهت تشکیل جلسات آموزشی جدی تر عمل کنند .
وی همچنین خواستار بازنگری در دوره های آموزشی پیشگیری از اعتیاد شد و افزود:عدم آگاهی خانواده ها از آسیب های مختلف مواد مخدر یکی از علل های افزایش اعتیاد در جامعه است.
وی با تاکید به نقش مشاوران تربیتی مدارس تصریح کرد: با توجه به توسعه فضاهای مجازی و آسیب های ماهواره مشاوران باید به روز باشند و با توجه به مسائل روز به وظیفه ی تربیتی خود بپردارند .
شرافتی راد با اشاره به تلاش‌های ارزنده نیروی انتظامی و مرزبانی در حوزه مقابله با عرضه مواد مخدر و اقدامات مهمی که در شهرستان تایباد در خصوص انسداد و کنترل مواد مخدر صورت گرفته است اظهار داشت: شهرستان تایباد،  از راه های مواصلاتی فرعی و مختلف با کشور افغانستان هم مرز بوده که خوشبختانه طی چند سال اخیر با نظارت و کنترل نامحسوس توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر و نیروی انتظامی و مرزبانی شهرستان اقدامات و کشفیات خوبی صورت گرفته است.
نماینده عالی دولت در شهرستان تصریح کرد: یکی از مهمترین مسائلی که امنیت و آرامش جامعه را به خطر می اندازد مسئله اعتیاد و مصرف مواد مخدر است، و خسارت های وارده به حوزه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی که به واسطه گسترش اعتیاد و توزیع مواد مخدر به جوامع تحمیل شده است رقم بسیار بالایی بوده و مسئله مبارزه با مصرف مواد مخدر و بیماری اعتیاد به عنوان یک مسئله جدی و یکی از مهمترین رویکردهای دولت تدبیر و امید مورد توجه مسئولین قرار گرفته است و لازم است تمامی دستگاه‌ ها با برنامه‌ریزی و سیاست گذاری دقیق از تمامی ظرفیت های خود برای مقابله با این پدیده شوم استفاده کنند.
فرمانده انتظامی تایباد در ادامه این جلسه با بیان اهداف و ضروریات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت: برگزاری جلسات ماهانه، فرهنگ سازی و مقابله با ناهنجاری ها با تبلیغات صحیح ، ارائه به موقع اقدامات انجام شده توسط رابطان شورا به انتظامی شهرستان، جدی گرفتن کار شورا توسط اعضا ، ارائه راه کارهای مناسب و کاربردی در جلسات و منعکس کردن اقدامات مفید از ضروریات تشکیل این شورا است.
سرهنگ حسن ناگهانی خاطرنشان کرد: همراهی مردم شهرستان و همدلی پلیس و مسئولان نقش جدی در راستای مبارزه با مواد مخدر دارد و در این راستا اجتماعی نمودن و مردمی کردن بحث مبارزه با مواد مخدر وکاهش آسیب های ناشی از آن اصلی ترین رویکرد دولت تدبیر وامید در امر مبارزه با این بلای خانمانسوز است.
محمود آریامنش رییس آموزش و پرورش گفت: اولین و مهم ترین تجربه برای پیشگیری و جلوگیری از اعتیاد به مواد مخدر نه گفتن، جوانان به مواد مخدر است که این موضوع را باید از خانواده که نخستین نهاد اجتماعى است و مهمترین نقش را در تربیت و آموزش فرزندان دارد آموزش داده و فرهنگ سازی کرده و این از مهمترین اقدامات در آموزش و پرورش است.
وی در ادامه از خانواده ها خواست اوقات فراغت فرزندان خود را با برنامه ریزی مناسب از طریق مراجعه به ستاد اوقات فراغت شهرستان که تحت نظارت اداره آموزش و پرورش می باشد پربار وموثر نمایند.
گفتنی است، در حاشیه این جلسه هر یک از مسؤلان اجرایی نظرات و راه کارهای خود را در خصوص ریشه کنی اعتیاد و از همه مهمتر ایجاد شغل برای آسیب دیدگان این بلای خانمانسوز که بعد از سپری کردن دوران پاک سازی به آغوش خانواده بر می گردند ارائه دادند.

الیاس نازپرور
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار