مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به برپایی ٩دوره جشنواره پویانمایی رضوی در استان اشاره کرد و گفت: این جشنواره می‌تواند بستر و فرصتی برای توسعه فعالیت‌های سینمایی در استان‌ها باشد.
کد خبر: ۴۸۱۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳ 20 August 2017
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به برپایی ٩دوره جشنواره پویانمایی رضوی در استان اشاره کرد و گفت: این جشنواره می‌تواند بستر و فرصتی برای توسعه فعالیت‌های سینمایی در استان‌ها باشد.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت، افزود: انجمن سینمای جوان سراسر کشور نیز از این بستر می‌تواند به‌عنوان فرصت بهره ببرد.

وی ادامه داد: درمجموع، بهره‌مندی از جاذبه‌های سینمای پویانمایی برای توسعه معارف اهل‌بیت مهم‌ترین هدف جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) است.

وی ضمن یادآوری برگزاری ١٥دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در سطح کشور، گفت: این جشنواره بخش‌های مختلفی را به لحاظ موضوعی به خود اختصاص داده است.

به گفته این مسئول گلستانی، ایجاد موج فرهنگی در دهه کرامت، یکی از بازتاب‌های جشنواره بین‌المللی رضوی به شمار می‌رود.

وی جشنواره پویانمایی را سهم تکلیفی استان از جشنواره بین‌المللی رضوی دانست و افزود: تولید انیمیشن به‌عنوان هنر هفتم سینما و کاری کاملاً فنی همراه با هزینه است در همین راستا انتظار رشد و توسعه در جشنواره پویانمایی رضوی مانند سایر بخش‌ها نیست اما بااین‌حال در نهمین سال برگزاری این جشنواره شاهد رشد ٣٤درصدی نسبت به سال گذشته بودیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از برگزاری کارگاه آموزشی انیمیشن در حاشیه جشنواره پویانمایی یادکرد و گفت: با توجه به فنی بودن بحث انیمیشن نیاز است تا این کارگاه در گستره کشوری برگزار شود اما به دلیل کمبود منابع اعتباری فقط در گلستان به‌عنوان استان پایلوت انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام فضیلت با طرح این پیشنهاد که جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) به‌صورت دوسالانه برگزار شود، افزود: با این اقدام استانداردهای جشنواره بیش از گذشته رعایت خواهد شد.

وی در خاتمه یادآور شد: راهکار دیگر این است که بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) از کمیت جشنواره بکاهد و به کیفیت آن بیش از گذشته توجه کند.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار