مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه با تدفین دو شهید گمنام در استان تعداد شهدای گمنام به ۱۳۲ شهید در ۴۳ نقطه می‌رسد گفت: امشب بعد نماز مغرب و عشا در مسجد امام حسین(ع) مراسم گرامیداشت شهید حججی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۸۱۶۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸ 21 August 2017
محمدرضا فخر در گفت‌وگو با خبرنگار در بیرجند، اظهار داشت: در بخش سیره شهدا بیشتر به مباحثی مانند جمع‌آوری خاطرات ایثارگران و تبدیل کردن آنها به موضوعات مرتبط با کتاب پرداخته می‌شود و در بخش تصویری در قالب مستندسازی کار می‌شود.

وی افزود: در بخش اسناد مکتوب و مرتبط با حوزه فرزندان ایثارگران و جانبازان از جمله آموزش و پرورش و دانشگاه 120 هزار سند  جمع‌آوری شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در خراسان جنوبی گفت: امسال نزدیک به ده کتاب در دستور کار داریم که براساس مباحث ایثار و شهادت است و چند کتاب تاکنون رونمایی شده است.

فخر با بیان اینکه در حال حاضر نقش آموزش و پرورش و نقش دانشگاه در دوران دفاع مقدس در دستورکار و اجرا است افزود: یکی از کارها در حوزه هنری ساخت نرم‌افزار زیارت مجازی شهدای گمنام است که در استان رونمایی شده و در جشنواره فانوس حائز رتبه شدیم.

وی اظهار داشت: نماهنگ برای شهدای مدافعان حرم هم در مسابقات ساری حائز رتبه شد و تاکنون زندگی نامه 5 سردار شهید را در خراسان جنوبی داشتیم و مستندسازی آنها انجام شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: در زمینه خاطرات خانواده شهدا انجام پژوهش، مصاحبه، اتمام کتاب و مستند انجام شده است و کارهایی هم در دست اقدام داریم  که می‌توان به مستندات کوتاه از دوران دفاع مقدس اشاره کرد.

فخر افزود: امسال شب‌های شعر و خاطره در قالب جشنواره شعر دفاع مقدس به صورت استانی برگزار می‌شود که منتخبان به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه امشب بعد از نماز مغرب و عشا با حضور شهدای گمنام در محل مسجد امام حسین(ع) بیرجند مراسم گرامیداشت شهید محسن حججی برگزار می‌شود اظهار داشت: حضور شهدا سبب می‌شود از یاد و نام آنها غفلت نکنیم و امنیت و آرامش امروز ما مرهون حضور پر صلابت شهدا است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: شهرستان بیرجند در خراسان جنوبی بعد از استان تهران دومین شهری است که در دو نقطه مختلف شهر شهدای گمنام در آن دفن می‌شوند.

فخر افزود: پیکر پاک دو شهید گمنام روز سه شنبه 31 مرداد ماه همزمان با سالرزو شهادت امام جواد(ع) در پارک معتمدنژاد تدفین می‌شوند و با تدفین این دو شهید تعداد شهدای گمنام در استان به 123 شهید در 43 نقطه می‌رسد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار