معاون فرهنگی اجتماعی سپاه ثارالله استان کرمان گفت: چرا برخی از مسئولان می‌گویند ورود به شبکه‌های اجتماعی که فیلتر هستند ممنوع است اما خود آنها در آن شبکه اجتماعی صفحه شخصی دارند اگر قانونی است باید برای همه باشد و همه استفاده کنند.
کد خبر: ۴۸۱۶۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴ 21 August 2017
نخستین دوره تربیت‌مربی سواد فضای مجازی به همت سواد رسانه‌ای سازمان سراج، قرارگاه بصیرت سپاه ثارالله و سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان از صبح شنبه با حضور فعالان مجازی در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی آغاز شد.

سیاوش مسلمی معاون فرهنگی اجتماعی سپاه ثارالله استان کرمان در مراسم افتتاحیه این دوره آموزشی با بیان اینکه متاسفانه همه ما در بحث فضای مجازی فقط شعار داده‌ایم، اظهارداشت: فرمان آتش به اختیار حضرت آقا در فضای مجازی بار معنایی زیادی دارد.

وی با تاکید بر اینکه در بحث فضای مجازی باید دغدغه‌مندانه کاری انجام شود، تصریح کرد: خروجی فضای مجازی چه مثبت و چه منفی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی قابل دیدن است لذا ارتباط کارهای فرهنگی اجتماعی با فضای مجازی بسیار تنگاتنگ و حائز اهمیت است.

مسئولین ما با پیشرفت رسانه کیلومترها فاصله دارند

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه رسانه کارکرد بسیار پیچیده‌ای دارد، ادامه داد: امروز در فضای مجازی قوانین ما ناقصند چون مسئولین ما با پیشرفت رسانه کیلومترها فاصله دارند و با آن آشنایی کامل ندارند.

وی با اشاره به اینکه امروزه استکبار جهانی به‌دنبال این است که فرهنگ خود را به تمام جهان تحمیل کند، تصریح کرد: چرا برخی از مسئولان می‌گویند ورود به شبکه‌های اجتماعی که فیلتر هستند ممنوع است اما خود آنها در آن شبکه اجتماعی صفحه شخصی دارند اگر قانونی است باید برای همه باشد و همه استفاده کنند.

مسلمی خاطرنشان کرد: امروز یکی از سیاست‌های تعاملی با دنیا در فضای مجازی است و می‌بایست با توانمندسازی کاربران همراه باشد نه ممنوعیت برخی از شبکه‌های اجتماعی.

دوره تربیت راهنمایان سواد مجازی توسط سازمان سراج با اعطای گواهینامه معتبر و با حضور اساتید متخصص در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

سرفصل‌های دروس دوره تربیت راهنمایان سواد مجازی شامل اصول سخنوری، مبانی سواد فضای مجازی، سواد شبکه‌های اجتماعی، سواد بازی‌های رایانه‌ای، خانواده و رسانه‌های دیجیتال و امنیت کاربران است.

این دوره با اعطای گواهینامه معتبر از 28 تا 30 مردادماه توسط سازمان سراج در سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان در حال برگزاری است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار